Zamarznięta woda w chłodnicy

26 Sty 2014, 01:19

Witam, jechałem dzis z mamą samochodem i wszystko było ok tylko ze byłem zdziwiony bo kontrolka pokazywała 90c a powietrze z dmuchawy było lodowate, ok nie zwracałem na to z mamą uwagi ale podczas powrotu ze sklepu kontrolka pokazała 120c a z nagrzewnicy dalej zimne powietrze dojechalismy do domu , otwarłem maske odkreciłem korek z chłodnicy a tam bryła lodu.
Udało sie to jakos ojcu spuścic i zalał płynem chlodniczym, samochód zdaje sie byc sprawny bo utrzymuje 90c ale powietrze w samochodzie dalej jest lodowate, tak jakby ta nagrzewnica nie nagrzewała powietrza, co mogło się uszkodzic?

Niestety poprzedni właściciel nie powiadomił matki ze zalał wodą chłodnice.
borsuk456
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 05 04 1995
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen Zx
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1988

26 Sty 2014, 11:26

borsuk456 napisał(a): tak jakby ta nagrzewnica nie nagrzewała powietrza, co mogło się uszkodzic?
Nic sie nie uszkodziło.Skoro jak piszesz zamarzła woda w chłodnicy to jak myślisz-co jest w nagrzewnicy.. :?: Dla mnie to proste-zamarznięta woda.Dopóki nie udroznisz obiegu w nagrzewnicy tak nie spodziewaj się ze ogrzewanie będzie grzało..
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

26 Sty 2014, 14:53

Jeszcze pytanie czy nagrzewnica będzie cała.I tak dziwne że pompa nie zamarzła.
Dla pewności zawsze lepiej sprawdzić temp.zamarzania płynu.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

26 Sty 2014, 22:45

Migi60 napisał(a):Nic sie nie uszkodziło.

No to nie jest takie pewne do końca - zamarzająca woda zwiększa swoją objętość ( przyczyna stanu naszych dróg po zimie ) i może rozsadzić chłodnicę, nagrzewnicę, a nawet i węże. Może też uszkodzić pompę. Ale jeżeli którykolwiek z tych elemenów został uszkodzony, to napewno będzie wyciek. Jak uszkodziła się pompa płynu to też będzie to widoczne - będzie bardzo szybko rosła temp. płynu, ponieważ nie będzie tzw. dużego obiegu.
borsuk456 napisał(a):Udało sie to jakos ojcu spuścic i zalał płynem chlodniczym,

Oby tylko cała woda zeszła z układu...
borsuk456 napisał(a):samochód zdaje sie byc sprawny bo utrzymuje 90c ale powietrze w samochodzie dalej jest lodowate

To by wskazywało, że albo uszkodzona jest nagrzewnica, albo woda, a właściwie lód z nagrzewnicy nie zszedł i dalej tam zalega. Sprawdz, czy węże do i z nagrzewnicy sa ciepłe czy zimne. To wiele wyjaśni.
borsuk456 napisał(a):Udało sie to jakos ojcu spuścic

A w jaki sposób to zrobił?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Maj 2014, 09:22

A w jaki sposób to zrobił?


W grę wchodzi chyba tylko i wyłącznie wjazd do jakiegoś ocieplanego miejsca, np. garażu. Na pewno jest to proces czasochłonny, ale znacznie lepszy niż np. ogrzewanie chłodnicy suszarką, bo i o takich przypadkach słyszałem. Po jakimś czasie ten płyn się rozpuści i wtedy można go zlać.

Ogólnie właśnie dlatego należy sprawdzać poziom płynu chłodniczego przed nadejściem zimy i ew. zastąpić go zimowym odpowiednikiem. W lecie wiele osób jeździ na wodzie... a to też nie jest prawidłowe działanie, bo przecież w tej wodzie jest mnóstwo kamienia i to wszystko gromadzi się na wewnętrznych warstwach chłodnicy (popatrzcie na kilkuletnie czajniki... to samo niekiedy dzieje się z chłodnicami). Powstało o tym już wiele artykułów: klik, warto być na bieżąco ;)
gracz24ha
Początkujący
 
Posty: 223
Auto: Peugeot

13 Maj 2014, 22:43

gracz24ha napisał(a):W grę wchodzi chyba tylko i wyłącznie wjazd do jakiegoś ocieplanego miejsca, np. garażu.

W maju do ciepłego garażu?
gracz24ha napisał(a):Ogólnie właśnie dlatego należy sprawdzać poziom płynu chłodniczego przed nadejściem zimy i ew. zastąpić go zimowym odpowiednikiem.

A co ma poziom płynu do zimy?
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy Polacy znają się na motoryzacji?
    Blisko 80% badanych Polaków twierdzi, że motoryzacja to ich hobby, a najczęstszym tego przejawem jest oglądanie motoryzacyjnych programów telewizyjnych. Takie wnioski płyną z najnowszego badania zrealizowanego ...
    BMW i3 Concept Coupe - nieograniczony dostęp do sieci
    Dzięki funkcjom systemu BMW i ConnectedDrive model BMW i3 Concept Coupe ma nieograniczony dostęp do sieci. Przy w pełni naładowanych akumulatorach układ napędowy BMW eDrive, w który wyposażono BMW i3 Concept Coupe, ...

18 Maj 2014, 09:42

Panowie - spuście ciśnienie z układu - temat jest ze stycznia :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000