E90 320i automat problem.z przekładnią powyżej 3.000 one.

01 Wrz 2018, 14:08

Witam was serdecznie

Mam problem z nowo zakupionym autem jak w temacie bmw 320 i z klasyczną skrzynią automatyczną, mam nadzieję ze jest to błachostka.
Problem polega na tym iż po zwiększeniu obrotów powyżej 3.000 obr.wyskakuje błąd przekładni (znaczek koła zębatego w kolorze żółtym)występuje przy tym wyczuwalne szarpnięcie ,auto nadal jest w stanie jechać niemniej jednak nie możemy przekroczyć 3.000 obrotów (tak jakby pojazd wszedł w tryb awaryjny).
Następnie po zatrzymaniu się I włączeniu skrzyni w tryb PARKING nie możemy ponownie ruszyć.
Dźwignia skrzyni blokuje się w tym położeniu.
Dopiero kiedy zgasimy silnik na kilka sekund i odpalimy go ponownie możemy dalej kontynuować jazdę ,aczkolwiek kiedy zbliżymy się ponownie do 3.000 obr. problem znów nastąpi.
Chciałbym również dodać że problem tego błędu występuje również na biegu jałowym przy zwiększeniu prędkości obrotowej silnika powyżej 3.000.
Bardzo proszę o pomoc.
Mam nadzieję że ktoś z was spotkał się z podobnym przypadkiem.
Vista2018
Obserwowany
 
Posty: 2

01 Wrz 2018, 19:24

Ja bym sprawdzil sterownik skrzyni biegow.
wojtk
Początkujący
 
Posty: 81
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.0 58KM
Rok produkcji: 2001

02 Wrz 2018, 07:43

trzeba podłączyć pod kompa i zobaczyć co to za błąd, może być pierdola a może byc sterownik jak kolega wyżej wspomniał
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16734
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Wrz 2018, 12:03

OK, zweryfikuje to ... mam nadzieje, ze będzie dobrze..
Vista2018
Obserwowany
 
Posty: 2

06 Wrz 2018, 09:13

Najczęstszym problemem może być dawno nie wymieniany przepracowany olej w skrzyni lub tez jego za niski stan. Tu ewidentnie masz problem z wchodzeniem skrzyni w tryb awaryjny po to żeby nie została uszkodzona czyli możesz jechać nie przegrzewając skrzyni.

Piszesz że wyczuwasz też szarpnięcia czyli tzw. twarde zapinanie biegów a to może być właśnie winą kiepskiej już jakości oleju lub za niskim stanem. To bym sprawdził na samym początku. Oczywiście jeżeli masz możliwość to dobrze by było sprawdzić jaki pojawia się błąd.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    NISSAN NV200 LONDON TAXI
    Nissan przedstawił śmiałą, przyszłościową wizję londyńskiej taksówki - model NV200 London Taxi - skierowaną do 300 tysięcy codziennych użytkowników tego środka transportu. NV200 London Taxi emituje zdecydowaniem ...