Ekonomiczny, bezawaryjny 2009/2010 w góre, średniej klasy

04 Paź 2017, 02:14

Witam, szukam samochodu mało awaryjnego i ekonomicznego. Mieszkam w Norwegii i diesle są tutaj tańsze więc chyba wybór padnie na taki motor.
Auto nie może być bardzo małe ale też nie i toporne i wielkie. Modele jakim się przyglądałem to golf, passat, volvo v40/v50 jednak przy volvo czytam różne opinie a i sam miałem S40 i do ekonomicznych nie należało, ale było toporne i mało dynamiczne.

Autem będzie jeździło sporo osób bo chce je do małej firmy gdzie czasem potrzeba takiego auta także najlepiej takie które nie straszne mu km na liczniku. Najlepiej coś co w zakresie 100 000 - 300 000km nie krzyczy o kapitalny remont silnika lub jego wymianę.

Jaki samochód poleciacie? Jakim się zainteresować? Jaki motor? Czy Golf to dobre rozwiązanie? Ogólnie nie przepadam za nimi ale jest ich dużo więc i części są w miarę dostępne i dużo informacji w internecie jest aby ew coś samemu naprawić.

Podoba mi się też model V40 od 2012 roku, trochę nim jeździłem i było bardzo w porządku, spalanie nie najgorsze ale czytam opinie w internecie to nie jest to jakoś super lubiane auto i lubi się popsuć, nie jest to jakość starego Volvo.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc i sugestie.
terragady
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 16 02 2003
Auto: brak

04 Paź 2017, 17:48

ew co powiecie na Volvo V50 1.6D z 2010 roku? Dokladnie to:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?fi ... =102450845

opinie sa bardzo rozbiezne na temat silnika, jedni mowia ze bardzo dobry drugi ze to problematyczny wynalazek.
terragady
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 16 02 2003
Auto: brak

05 Paź 2017, 16:17

terragady napisał(a):opinie sa bardzo rozbiezne na temat silnika, jedni mowia ze bardzo dobry drugi ze to problematyczny wynalazek.


Problematyczny dla januszów od starych passatów ;P

Silnik od psa (oznaczany jako hdi w peugeot/citroen), w miarę prosta i sprawdzona konstrukcja. Jedyny minus to dość niska moc.
Przy s40/v50 lepiej sprawdzi się 2.0D.

Jeśli auto będzie użytkować kilka osób to skupiłbym się chyba na benzyniaku - osprzęt będzie mniej wrażliwy na pałowanie (a wątpię, że wszyscy będą czekać aż turbo się nagrzeje a później je chłodzić)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Paź 2017, 16:21

A ja dobrych wspomnień i opinii o 1.6 HDi nie mam... Może 2.0 jest ok, ale w poprzedniej firmie mieliśmy 5 aut z tym mniejszym dieslem i o ile wrażenia z jazdy pominę (charakterystyka jak w wyczynowyn crossie, 0-1, albo moc, albo dziura...) o tyle każdy się sypał... Wtryski, dwumasa, sprzęgło, skrzynie. Wiem, że to firmówki były, ale jednak benzyny tej samej marki jeździły bez awarii.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Paź 2017, 16:54

hmm, okej to co powiecie na Golfa 7 tylko ze 1.2 86koni, trochę może być mało?
W ogolę gdzieś przeczytałem ze w standardzie miał światła ledowe przód i tył ale jakoś tego nie widzę w nich ;) chyba ze coś źle przeczytałem.
terragady
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 16 02 2003
Auto: brak

05 Paź 2017, 16:57

Po pierwsze silnik niegodny polecenia, a po drugie karton mleka nadaje się co najwyżej do Corsy B, a nie ciężkiego kompakta. Czasy, gdzie 80-100 koni wystarczało dawno minęły.

VW nie miał ledów w standardzie, to chyba Seat właśnie je posiadał, co było zdziwieniem, że podmarka ma coś więcej.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Paź 2017, 19:41

galakty napisał(a):VW nie miał ledów w standardzie, to chyba Seat właśnie je posiadał, co było zdziwieniem, że podmarka ma coś więce

też nie ma ale w opcji miał pierwszy full LEDy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Paź 2017, 20:34

tak to mi się pomyliło bo czytałem recenzje golfa 7 po liftingu który ma ledy w starndardzie i dynamiczne kierunki. A wczesniejszy golf z tyłu ma zwykłe żarówki czy ledy?

Czyli pierwsza sensowna jednostka to 1.4 122km? Czy ten 105km jakoś daje rade?

Albo inaczej, co polecacie? Czytam i czytam to faktycznie wolę benzynę, w dieselu za dużo części teraz jest to będzie to wszystko siadało, plus coraz drożej utrzymanie diesela w Norwegii wychodzi więc lepszą inwestycją będzie benzyniak. Tylko co? I żeby mi nie palił jak smok, liczy się dla mnie bardziej wygoda i niezawodność niż dynamika i ilość sekund do 100, nigdy samochodem nie szalałem.
terragady
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 16 02 2003
Auto: brak

05 Paź 2017, 20:54

Ford Focus, Kia Cee'd, Opel Astra
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Paź 2017, 16:07

terragady napisał(a):A wczesniejszy golf z tyłu ma zwykłe żarówki czy ledy?

i to i to - seria miała żarówki
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Paź 2017, 16:25

nie wiem dlaczego ale wnetrze focusa kojarzy mi sie z UFO, juz chyba wole Opla i Kia, ale najbardziej z tych przyziemnych aut to wlasnie w VW mi sie podoba wykonczenie wnetrza.
terragady
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 16 02 2003
Auto: brak

06 Paź 2017, 16:28

Wnętrze trzeba przyznać, że robią dobre, bardzo pod kierowcę. Tylko zdecyduj czy chcesz bezawaryjne auto, czy z ładną deską w środku ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Paź 2017, 16:31

Najlepiej chciałbym i to i to :) Czyli uważasz że taki Golf7 jest złym i awaryjnym autem? Czytałem o nim sporo i nie natrafiłem się na jakieś większe problemy.
Jakby się trafił dobry fokus to pewnie bym wziął też. Cały czas śledzę ogłoszenia ;)
terragady
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 16 02 2003
Auto: brak

06 Paź 2017, 16:35

terragady napisał(a):Czytałem o nim sporo i nie natrafiłem się na jakieś większe problemy.


Czyli mówisz, że nigdy nie słyszałeś o jednostkach TSI? Dziwny masz internet :P

Są po prostu lepsze auta z lepszymi silnikami, tyle. Biorąc TSI decydujesz się na pewne ryzyko, oczywiście nie każdy silnik jest wadliwy bo zaraz ktoś przyjdzie i powie że mu TSI nie pali ani grama oleju... Ale są osoby, które dolewają litr na 1000 kilometrów. Naprawa kosztuje 8000 zł. Głównie tyczy się to jednostek od 1.4 w górę, ale mniejszych nie ma sensu brać, bo to nie jedzie, a nadal jest awaryjne i kosztowne.

Astra, Megane, Focus, jakaś Kia... Wszystko to będzie mniejszym ryzykiem, nawet TCe czy EcoBoosty mimo że są nowymi jednostkami sprawią mniej problemów.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Paź 2017, 16:39

A w VW nie wyeliminowali tego w VII? Czytałem właśnie że w VI faktycznie tak było ale że silnik został poprawiony. Mi auto potrzebne na rok, dwa a najczęściej w tych 2014 jeszcze jest gwarancja.
Ale nie chce oczywiście wyjść na takiego co się uparł na golfa, i tak coś ciut większego by się przydało.
Oprócz silnika też ważne sa inne podzespoły w aucie, choć pewnie w takich nowszych to nie ma problemu z rdzą itd?
terragady
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 16 02 2003
Auto: brak