Co do niezawodności to jestem w stanie przyznać Ci rację, nowe to nowe, nawet we Fiacie nie powinno nic piardnąć, że auto stanie. Przynajmniej przez pierwsze 2 lata eksploatacji, czego nie można powiedzieć o starym aucie, którego przeszłości nie znamy. Co do bezpieczeństwa - zapoznaj się z testami innymi niż NCAP to raz, dwa - zobacz sobie ile gwiazdek zdobywały auta w NCAP projektowane w tych latach co E36 (czyli lata 80'). Po trzecie - niczego sobie nie będę darował, bo to są jawne fakty, że typowe niebezpieczne zderzenie czołowe 2 aut, nijak ma się do tego w NCAP. Kolejna sprawa - bezpieczeństwo to również odpowiednie właściwości trakcyjne, auta, jego osiągi itd. Co do komfortu wyciszenia wnętrza - wynika to ze zużycia uszczelek, no i jednak jtd jest na common railu, a TDS to pompa, nie wiem skąd akurat takie porównanie? Poza tym akurat E36 kupjesz za 1/4 ceny tego nowego Punto. A jakbyś wziął te 40tys zł to już kupujesz auto kilkuletnie.
Auta klasy B pod względem budowy nadal w żaden sposób nie dorównują tym klasy premium, nawet sprzed 30 lat. Dogoniły je jedynie pod względem średniego wyposażenia, trochę technologie w silniku się zmieniły i tyle. Generalnie klasa premium wyprzedza konkurencję tej samej klasy wielkościowej o jakieś 10 lat dobre, a jak brać pod uwagę klasy kompakt w dół to o wiele więcej. Przykładem niech będzie czas kiedy zastosowano niezależne zawieszenie z tyłu w MB/BMW, a kiedy to nastąpiło w budżetowych kompaktach. Przepaść kilkudziesięciu lat. Do Ciebie i tak się pisze jak do ściany... ale może chociaż inni skorzystają.