Evo czy 207?

08 Gru 2010, 16:47

wtedy dochodzi jeszcze jedna kwestia:
auto klasy sredniej premium(zalozmy c klasa, 3er) jest w cenie auta klasy wyzszej mniej prestizowej marki(lub lepszy wypas itd)... niejednokrotnie wybor auta tej 'gorszej' Twoim zdaniem marki to lepsza decyzja.
np. c5 3,0 hdi- materialy w srodku poezja, silnik swietny, komfort lepszy.
np u mnie konfrontacje c5 vs 3er wygrywa ten pierwszy
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

08 Gru 2010, 17:58

E30/E36 vs Grande Punto

Zdecydowanie Punto i to właśnie ze względu na komfort !

- Komfort niezawodności (tylko nie pisz herezji że prawie nowy Fiat jest bardziej zawodny niż wiekowe BMW) Każdy człowiek (poza pewnym marginesem społecznym) wolał by jechać w trase pewnym nowym autem, a nie wiekowym samochodem który nie wiadomo czy dojedzie.

- Komfort bezpieczeństwa (dziś komórki mają większą moc obliczeniową niż komputery użyte do projektowania E30/E36) Dla odświeżenia pamięci obejrzyj sobie znowu test zderzeniowy E36 (daruj sobie odrazu uwagi że te testy nie uwzględniają prawdziwych sytuacji na drodze)

- Komfort wyciszenia wnętrza (na własne uszy słyszałem różnice we wnętrzu pomiędzy 2.5 TDS a GP 1.3 jtd w czasie jazdy miejskiej.)

Przez 15 lat chyba technologia w motoryzacji nie stała w miejscu? Masz racje że używane auto klasy premium jest lepsze od nowego klasy B/C ale tylko jeśli różnica nie jest większa niż około 5 lat, a nie 15 i więcej ;-)
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

08 Gru 2010, 18:13

Co do niezawodności to jestem w stanie przyznać Ci rację, nowe to nowe, nawet we Fiacie nie powinno nic piardnąć, że auto stanie. Przynajmniej przez pierwsze 2 lata eksploatacji, czego nie można powiedzieć o starym aucie, którego przeszłości nie znamy. Co do bezpieczeństwa - zapoznaj się z testami innymi niż NCAP to raz, dwa - zobacz sobie ile gwiazdek zdobywały auta w NCAP projektowane w tych latach co E36 (czyli lata 80'). Po trzecie - niczego sobie nie będę darował, bo to są jawne fakty, że typowe niebezpieczne zderzenie czołowe 2 aut, nijak ma się do tego w NCAP. Kolejna sprawa - bezpieczeństwo to również odpowiednie właściwości trakcyjne, auta, jego osiągi itd. Co do komfortu wyciszenia wnętrza - wynika to ze zużycia uszczelek, no i jednak jtd jest na common railu, a TDS to pompa, nie wiem skąd akurat takie porównanie? Poza tym akurat E36 kupjesz za 1/4 ceny tego nowego Punto. A jakbyś wziął te 40tys zł to już kupujesz auto kilkuletnie. :mrgreen:

Auta klasy B pod względem budowy nadal w żaden sposób nie dorównują tym klasy premium, nawet sprzed 30 lat. Dogoniły je jedynie pod względem średniego wyposażenia, trochę technologie w silniku się zmieniły i tyle. Generalnie klasa premium wyprzedza konkurencję tej samej klasy wielkościowej o jakieś 10 lat dobre, a jak brać pod uwagę klasy kompakt w dół to o wiele więcej. Przykładem niech będzie czas kiedy zastosowano niezależne zawieszenie z tyłu w MB/BMW, a kiedy to nastąpiło w budżetowych kompaktach. Przepaść kilkudziesięciu lat. Do Ciebie i tak się pisze jak do ściany... ale może chociaż inni skorzystają.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

08 Gru 2010, 18:23

Czy każde auto musi mieć wielowachacz? to jest jakiś wyznacznik prestiżu? Dla mnie prestiżowe zawieszenie to hydraulika Citroena. Co do wielowahacza w kompaktach to popatrz kiedy zostało już zastosowane w Civicu IV (druga połowa lat 80) gdzie ta przepaść ?. Czołowe zderzenie nowego małego auta i wiekowego (nawet BMW) tu wynik jest oczywisty. Nowe małe jest DUŻO bezpieczniejsze. Wedłóg twojej teori najbezpieczniejsza jest Warszawa ... wiesz jakie ona ma grube blachy ? :-D
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

08 Gru 2010, 18:27

Nie chodzi nawet o wielowahacz, tylko o niezależne zawieszenie tylnej osi. Wielowahacz w Civicu IV? Ale chyba z przodu, chętnie poczytam.

Nie mówimy o autach bez strefy kontrolowanego zgniotu. Możesz mówić co chcesz, ale praw fizyki nie oszukasz. Mówimy o konstrukcjach bezwypadkowych, niepordzewiałych oczywiście. Większy i cięższy ma przewagę generalnie w razie zderzenia, wynika to z praw fizyki.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

08 Gru 2010, 18:38

To polecam kilka godzin korepetycji z fizyki ;-) Większy i cięższy nie równa się bezpieczniejszy. Inne strefy zgnoitu, inne systemy bezpieczeństwa, inna konstrukcja tzw. klatki kabinowej, nawet inne materiały z których wykonane są newralgiczne miejsca konstrukcji.

Tak, w Civicu od generacji IV stosuje sie wielowahacz w obu osiach ( w UFO niestety zrezygnowano z tego zawieszenia) nie wiem czy szybciej nie był już w accordach.
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

08 Gru 2010, 18:39

dlugosc e36 4,4m, dlugosc g. punta 4 cos wiec te 30 paru cm ratuja Ci zycie zamiast Airbagow i innych nowoczesnych rozwiazan, no to nie mam nic do dodania :roll:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

08 Gru 2010, 18:43

Szkoda że te 30 cm jest z tyłu :-) Może podasz odległość np od przedniego zderzaka do oparcia fotela kierowcy ? :-)

Argument roku :-D
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

08 Gru 2010, 18:45

AreBie - No właśnie, zobacz sobie jaka jest strefa zgniotu w Punto i w E36. Myślę, że dobre pół metra różnicy będzie. (Z PRZODU!) Systemy bezpieczeństwa mniej więcej te same, ABS, poduszki, kontrole trakcji itp. Nie chcę psuć Twojego ideologicznego światopoglądu, ale w czasach sprzed NCAP auta były projektowane pod ogólne bezpieczeństwo. Od czasów NCAP projektuje się je pod testy NCAP, właśnie wzmacniając w tych newralgicznych punktach i TYLKO W TYCH aby było jak najwięcej gwiazdek jak najniższym kosztem, zwłaszcza dotyczy to marek budżetowych. To nie tylko moje opinie, ale również specjalistów z SIMR z PW, żeby nie było.

JerzyB333 - Airbagi nowoczesne rozwiązania... no tak, we Fiatach racja (wprowadzono dopiero jak jakieś normy nakazały obowiązkowo wyposażać auta w poduszki). W BMW/MB od prawie 20 lat w standardzie.


NIE WIEM CZEMU KOLEJNY RAZ DYSKUSJA ZESZŁA NA E36. W zasadzie to wiem - Jerzy ją sprowokował na 1. stronie. Budżet to 40tys, autora nie interesuje M3, więc E36 nie jest tu brane pod uwagę, po co pisać po raz 100 ten sam offtopic?
Ostatnio edytowany przez jiGsaw, 08 Gru 2010, 18:47, edytowano w sumie 1 raz
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

08 Gru 2010, 18:47

AreBie napisał(a):Szkoda że te 30 cm jest z tyłu :-) Może podasz odległość np od przedniego zderzaka do oparcia fotela kierowcy ? :-)

Argument roku :-D

do mnie to?
ja uwazam ze nowsze=bezpieczniejsze;)
sam mowiles dlaczego: strefy, airbagi, systemy bezpieczenstwa, materialy z ktorych zrobione sa newralgiczne punkty.
punto daje wieksze szanse przy czolowce niz e36, to naprawde zadne odkrycie :roll:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

08 Gru 2010, 18:50

Jerzy... nie do Ciebie ;-) wiem że nowe=bezpieczniejsze. Nasz kolega uważa tylko że dłuższe o 30 cm (tył) E36 jest bezpiecznejsze.

jiGsaw... włąśnie szukam info w necie... zaraz zobaczymy te twoje pół metra :-D
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

08 Gru 2010, 18:56

No maska będzie na bank dłuższa, może nie pół metra, ale z 20cm na pewno. Na logikę... w punto na przedniej osi leży najwyżej R4 ustawiony poprzecznie... a do E36 wchodzi R6 wzdłużnie i cofnięty za przednią oś...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

08 Gru 2010, 19:01

To poprosimy o wymiar od zderzaka do kierownicy.
Ma ktoś Grand Punto pod ręką aby zmierzyć ???
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

08 Gru 2010, 19:05

AreBie napisał(a):To poprosimy o wymiar od zderzaka do kierownicy.
Ma ktoś Grand Punto pod ręką aby zmierzyć ???

mialbym;)
mam corse d z kratka na firme, ale pracownik po materialy pojechal i juz dzisiaj nie wroci :wink: jutro moge zmierzyc bo to chyba to samo :grin:
e36 moze miec wieksze te odleglosci, ale co z tego jak technologia materialowa nie ta :wink:
Ostatnio edytowany przez JerzyB333, 08 Gru 2010, 19:09, edytowano w sumie 1 raz
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

08 Gru 2010, 19:07

A ja popieram Jigsawa. Mojej dziewczyny ojciec w 2008 kupił salonówke Fiata Grande Punto... przez rok był chyba 6 razy w serwisie bo sie sypało, klął jak najęty na nie. Mojego dziadka Peugeot 206 SW 1.4 HDI, nowy kupiony w salonie w 2004 roku, teraz sprzedaje bo ma dośc dokładania, a auto ma przebieg 87 tys km. A co do bezpieczeństwa... w tym peugeocie lekką nacisnąć maske to człowiek się boi żeby nie wpaść do silnika. Nowe to są dobre ale chyba tylko dziewczyny ( żart ). I to tyczy się wszystkiego. Nowe komórki są dobre ale tylko te za które się słono płaci. Nowe samochody są stworzone teraz po to żeby się psuć i żeby kierowcy jeździli po ASO... bo w normalnym warsztacie nie da rady naprawić bo klucze i narzędzia nie pasują, muszą być oryginalne. Ja się śmieje z tych co kupują nowsze auta bo niby nowsze lepsze bo nie zajeżdżone itd :/ Wolę jeździć w starszym mercedesie, BMW czy Volvo, Saabie... ale wygodnie, solidnie ( tak, bo te auta wtedy były produkowane jako PROSTE i solidne ). Jak nowe auto to już lepiej zainwestować w coś większego, mocniejszego i lepiej wyposażonego... a to z kolei kosztuje ponad 100 tys. Tyle w temacie.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012