Fiat 126p chłodzenie silnika

02 Maj 2011, 18:34

Witam.niebawem chce kupić maluszka i o niego dbać żeby wyglądał jak nowka.przy okazji dziękuję jednemu koledze z tego forum za pomoc w szukaniu okazyjnego zakupu.mam pytanie jako że lubię wszystko wiedzieć przed zakupem czegoś czy jeśli taki maluszek jest chlodzony powietrzem a jeśli się stoi w korku to czy taki fiat daje radę się schlodzic?lubię dbać o auto i przy nim grzebać i chciałbym się zapytać odnośnie dorobienia nijako dodatkowego jakiegoś wiatraczka czy czegoś żeby auto dobrze się chłodziło?jest możliwośc zamontowania jakiegoś wiatraczka albo czegoś innego co by pomagało samochodzikowi się schlodzic?proszę o pomoc.Pozdrawiam
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany

Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

02 Maj 2011, 19:34

Nic nie kombinuj z chłodzeniem. Te silniki mają chłodzenie powietrzno-olejowe, posiadają wydajną dmuchawę oraz termostat, stosownie regulujący dopływ powietrza do chłodzenia w miarę nagrzewania się silnika. Te samochody były zaprojektowane na klimat śródziemnomorski (Włochy) i w Polsce są raczej niedogrzane, zwłaszcza w zimie (dla tego też zauważalnie więcej spalają wtedy).
Ten silnik ma 24 KM, a jego sprawność wynosi około 30 paru procent. Mniej więcej tyle samo idzie bezpowrotnie na chłodzenie i straty cieplne od promieniowania. Nawet gdy będzie maksymalnie obciążony, to do układu oddawana będzie moc cieplna rzędu jakichś 5-6 kW maksymalnie, a tą zdecydowanie da radę rozproszyć układ chłodzenia tego silnika.