Fiat 500l 1.4 16V Problem z uciekającym płynem.

11 Mar 2018, 10:49

Witam.
Posiadam Fiata 1.4 16V z instalacją LPG. Przebieg to 115tys.
Mam problem ze znikającym płynem chłodzenia. Na początku myślałem że to wina przewodów idących do reduktora bo były mokre ale wymieniłem obejmy, jest już sucho i płyn dalej mi ucieka. Z tym że spada ciągle do jednakowego poziomu tak jak na zdjęciu

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


niżej nigdy nie zeszło.
Jeśli doleje płyn do poziomu max to po chwili rośnie do tego poziomu :

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Żadnych wycieków nie widzę, auto jest suche, pod korkiem nie mam mazi ani na bagnecie.
Pawel500l
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: 500l
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG

11 Mar 2018, 12:01

Jeżeli ubywa ci płynu, to ma on tylko i wyłącznie dwie drogi ucieczki ze zbiorniczka - albo na zewnątrz albo do wewnątrz silnika. Jak na zewnątrz, to wystarczy pod silnik podłożyć karton i rano sprawdzić, czy karton jest suchy, czy są na nim kolorowe plamy. A jak ucieka do środka silnika, to albo będzie on w oleju - kolor oleju przybierze kolor kawy z mlekiem i go przybędzie oczywiście, albo do komory spalania, a wtedy będzie ciężko uruchomić zimny silnik, a do tego podczas pracy będzie kopcił z rury wydechowej na biało. No i jak płyn ucieka do środka silnika, to oczywiście wskazywać to będzie na UPG.
Pawel500l napisał(a):Jeśli doleje płyn do poziomu max to po chwili rośnie do tego poziomu

Ale rośnie od razu po nalaniu, na wyłączonym silniku, czy po uruchomieniu i nagrzaniu?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Mar 2018, 12:08

Na początku wygląda to tak jak na pierwszym zdjęciu, nalewam do poziomu max i na zamkniętym korku ten poziom się utrzymuje, jak otworzę korek to płyn rośnie do poziomu takiego jak na drugim zdjęciu i już tak zostaje nawet po ostygnięciu silnika. Jakiś czas się ten poziom utrzymuje powiedzmy 2tyg, potem znowu to samo.
Pawel500l
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: 500l
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG

11 Mar 2018, 12:24

W takim razie masz prawdopodobie zapowietrzony układ. Odpowietrznik masz koło zbiorniczka wyrównawczego. Trzeba wlewać płyn do zbiorniczka tak długo, aż z odpowietrznika poleci płyn. Następnie zakręcić odpowietrznik, nagrzac auto do normalnej temperatury. Wyłaczyć silnik, pczekać aż ostygnie i w razie potrzeby uzupełnić płyn w zbiorniczku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Mar 2018, 18:30

dywan nie jest mokry? może nagrzewnica puściła.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16712
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Silnik 3UR-FE
    Pozostajemy w rodzinie silników UR. Największym przedstawicielem tej linii jest motor 3UR-FE. Wolnossąca jednostka ma aż 5,7 l pojemności, dysponuje mocą 386 KM i wytwarza 543 Nm. Tak duży silnik musi trafiać pod maskę ...