Fiat Brava 1.4 12V-silnik pracuje tragicznie.Proszę poradzić

26 Lis 2014, 22:08

Hej, jestem kobietą, od razu na wstępie zaznaczam ten fakt, ponieważ nie znam się na mechanice i wszelkie specjalistyczne określenia zrozumiem zapewne jak język chiński. Proszę o wyrozumiałość.
Do rzeczy, zwracam się tu do Panów z prośbą o poradę. Co mam zrobić z fiatem brava. Po odpaleniu pracuje bardzo nierówno, bardzo głośno.
Jeden gar mu nie działa. Nie wiem dlaczego.
Jest to słaba seria silników, zdaję sobie sprawę z kiepskiej wyobraźni twórców, bo 12 zaworowy motor sprawia problemy. Wszystko zostało sprawdzone, od świec, po cewkę zapłonową. Żadna z wymienionych rzeczy nie zmieniła tego tłuczenia w silniku. Wszystko "niby" działa okej. Ciśnienie też jest dobre. Nie mogę pojąć o co chodzi z tym silnikiem. Jaja sobie ze mnie robi. Czy trzeba wymienić / rozbierać silnik?
Czy to się opłaca? To jest auto z 98 roku ale jeździł do tej pory fajnie, wysokoobrotowy i w sumie niezawodny. Nagle stał się staruszkiem, któremu brak mocy.
Czy to może być głowica? Dlaczego tak się dzieje?
Bardzo zależy mi na mądrej głowie, na poradzie, bo mi już ręce opadają.
Czy da się wymienić ten dupiasty silnik na inny, byleby nie 12 zaworowy?
Proszę o wsparcie
Dziękuję i serdecznie pozdrawiam
Liliana
Nowicjusz

Auto: Fiat Brava
Paliwo: Benzyna + LPG

29 Lis 2014, 12:03

O wymianie zapomnij ,bo trzeba by wymieniać go z osprzętem i skrzynią biegów...tak więc ta operacja przekroczy 2 tys zł.
Moim zdaniem najpierw należy sprawdzić ,czy nie ma jakichś przedmuchów na połączeniach przy kolektorze lub sam kolektor nie jest pęknięty. Koniecznie trzeba sprawdzić czy silnik nie przeskoczył na rozrządzie.
Uszczelka pod głowicą o której wspominasz (jako głowica),raczej spowodowałaby nie tak głośne objawy ale dymienie i ubytki oleju lub płynu chłodniczego w szybkim tempie. W zbiorniczku od płyny chłodniczego mogłyby być tłuste plamy lub w oleju w silniku na bagnecie kontrolnym czy pod korkiem ,byłaby sina zawiesina.