Fiat Brava i gaśnięcie silnika

24 Lis 2011, 20:15

Dobry Wieczór.
Jestem posiadaczem najlepszego na świecie samochodu fiat brava 1.4 12V z 1996r. Otóż trzykrotnie zdarzyło mu się zgasnąc przy małej prędkości lub stojąc na światłach. Nie mogłem go odpalic ponownie, wielokrotnie probujac nawet po kilku godzinach. Sam nie wiedzialem co z nim zrobic wiec z ciekawosci wyciagnolem wezyk ktory podaje paliwo do silnika. paliwo lecialo bez zarzutu(przepraszam za moje specjalistyczne okreslenia). Wlozylem wezyk na swoje miejsce pokrecilem nim jeszcze pare razy i o dziwo odpalił! podkreslam ze nic wiecej z nim nie robilem bo sie po prostu nie znam. Co moze byc przyczyna? Moj mechanik nie ma pojecia co moze sie z nim dziac. AHA! i taka kontrolka ktora po wlaczeniu zaplonu gasnie po kilku sekundach (marchewa?) w czasie usterki nie chce zgasnac. No i teraz boje sie nim wyjezdzac na dłuższe trasy bo nie wiadomo kiedy mu sie znow przestanie chciec działac.
Z góry dziękuję za pomoc.
Marus166
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Fiat Brava 1.4 12V

24 Lis 2011, 21:23

gaśnie tylko jak jest auto gorące i jak ostygnie to zapala bez problemu to jest sympton czujnika wału korbowego
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

24 Lis 2011, 21:31

w fiatach pierwszy siada czujnik położenia wałka rozrządu
miałem fiata bravo 2,0 HGT silnik nie wytrzymał
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

24 Lis 2011, 22:14

czy jak odkrecasz korek wlewu paliwa słychać zassanie ?
czy przepustnicy nie zalewa olej z odmy ?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

25 Lis 2011, 16:47

Zassania nie słychac, mechanik powiedzial ze z tym olejem to wszystko bylo w porzadku.
Marus166
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Fiat Brava 1.4 12V

25 Lis 2011, 20:43

Moj mechanik nie ma pojecia co moze sie z nim dziac
,
mechanik powiedzial ze z tym olejem to wszystko bylo w porzadku
???
jak opary i olej zalewają gardziel i przepustnicę to silnik gasnąć może bo nie ma jak zassać powietrza przez szczelinę przy zamknietej przepustnicy /na biegu jałowym/
jak mechanik nie wie - podłącza diagnoskop, kontrolka ukł.zapłonowo-wtryskoweg zgłasza usterke
nie myślisz zmienić mechanika?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy Toyota powtórzy sukces w Rajdzie Monte Carlo?
    25 stycznia rusza nowy sezon Rajdowych Mistrzostw Świata. Tradycyjnie rozpocznie go słynny Rajd Monte Carlo, w którym w ubiegłym roku Jari-Matti Latvala zajął drugie miejsce. Debiutujący Yaris WRC już w swojej pierwszej ...

30 Lis 2011, 20:43

Wymieniłem czujnik położenia wału - bez zmian.
Jakieś inne pomysły?
Marus166
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Fiat Brava 1.4 12V

30 Lis 2011, 21:58

zakładam że filtr powietrza w miarę czysty i suchy :?
Zrób próbę ze odłączeniem przewodu odmy z pokrywy głowicy jak nie bedzie chciał zapalić
zobacz pod maske czy przewody WNap. nie sieją iskrą
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

08 Gru 2011, 18:16

Jeździłem z odłączonym przewodem odmy i pomimo tego zgasł. Kable i świece nowe. Filtr nowy czysty. Nie ma skaczących iskier.
Marus166
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Fiat Brava 1.4 12V

08 Gru 2011, 19:41

diagnostyka sterowania silnikiem była robiona ?
wymień przekażnik układu zapłonowego -przy ścianie grodziowej -
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sty 2012, 16:51

Ponownie wracam do tematu.
Po wymianie elektrycznych przekaźników jeździłem miesiąc bez usterki. Pare dni temu znow mi zgasł po 300 metrach. Udało mi się go odpalić dopiero następnego dnia, gdyż kręciłem silnikiem tak długo aż wyczerpał się akumulator. Zrobilem diagnostyke komputera - nie wykazal zadnych bledow. Jakies inne pomysly?
Marus166
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Fiat Brava 1.4 12V

26 Sty 2012, 20:14

Po wymianie elektrycznych przekaźników jeździłem miesiąc bez usterki

czy zamontowany został przekażnik o odpowiedniej mocy ?

Pare dni temu znow mi zgasł po 300 metrach
- rozumiem że silnik był jeszcze zimny -tak ?
i pewnie go zalało - zapaliła się kontrolka ukł wtryskowego ?
czy akumulator ma właściwą dla silnika pojemność i sprawność :!: jazdy na krótkich trasach ze światłami, z dmuchawą i wycieraczkacmi do tego się nie przyczyniają :(
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lut 2012, 21:19

Silnik był zimny i zapaliła się kontrolka.
Akumulator ma moc 45ah no i nie jest nowy.
Teraz czasami zapala mi sie ta kontrolka podczas jazdy ale moge jechac dalej...
Czy moze to byc wina zabrudzonego układu paliwowego?
Marus166
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Fiat Brava 1.4 12V