Fiat Grande Punto 1.2 Falowanie obrotów!!!

24 Sty 2010, 23:33

Falowanie obrotów
Mobilki mam bardzo gorącą prośbę
Mam problem z wolnymi obrotami po nagrzaniu silnika.
Jak się wyłączy automatyczne ssanie zaczynają falować (wzrastać i spadać) obroty 500-1200 moment jest dobrze i zafaluje i tak się to powtarza regularnie czasami gaśnie. Diagnostyka komputera nie wykazuje żadnego błędu. I MAM PROBLEM!
Może ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc serwis może próbować na zasadzie prób i błędów.
/GRANDE PUNTO 2006 1.2i benzyna/
MOBILEK Gdansk
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Gdańsk

07 Lip 2010, 19:18

Mnie to na cewkę zapłonową wygląda, tak bynajmniej wnioskuję, bo "warjacje" jak piszesz zaczynają się po rozgrzaniu silnika!
abel
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Polska Dolnośląskie

07 Lip 2010, 22:30

Winy szukałbym raczej w układzie paliwowym. Sprawdzałeś czy filter nie jest przytkany/?
A jakby to była cewka to na zimnym też by falowały obroty...
wsiadając do samochodu włącz silnik i nie zapomnij włączyć myślenia ...
smailer
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 106
Miejscowość: ok Kalisz

07 Lip 2010, 22:32

MOBILEK Gdansk napisał(a):Mam problem z wolnymi obrotami po nagrzaniu silnika

Saprawdz spaliny na analizatorze.Podejrzewam ze masz problem z sonda-lambdą...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

08 Lip 2010, 17:52

smailer napisał(a):A jakby to była cewka to na zimnym też by falowały obroty...


Ja mam inne doświadczenia, fakt jak cewka jest walnięta to albo nie pali wogóle, albo masz skaczące obroty. Jednak jak ja bynajmnie zauważyłem, to znacznie bardziej jest odczuwalne to po rozgrzaniu cewki, czyli po tym jak rdzeń i zwoje zaczynają zwiększać swoją długość i ściskać izolator.

Migi60 napisał(a):Podejrzewam ze masz problem z sonda-lambdą...


To też jest możliwe, jednak szybko można do tego dojść, choćby po nadmiernym zużyciu paliwa, wzrost ponad +50>120% (normalnie 7l walnięta sonda 9,5-15l)

Można jeszcze przyjrzeć się czujnikowi położenia przepustnicy oraz regulatorowi wolnych obrotów, są zaraz koło siebie, tylko pamiętaj odłącz akumulator przed zdejmowaniem złączy. Przy okazji sam komputer powinien powrócić do ustawień fabrycznych, podobnie jak BIOS w komuterze stacjonarnym, gdy wyciągniesz baterię!
abel
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Polska Dolnośląskie

08 Lip 2010, 17:56

abel napisał(a):jednak szybko można do tego dojść, choćby po nadmiernym zużyciu paliwa, wzrost ponad +50>120% (normalnie 7l walnięta sonda 9,5-15l)

Zgadza się bo ja mialem wlasnie tez takie objawy...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

18 Wrz 2010, 22:52

WIEM ŻE TEMAT STARY ALE NAPISZĘ DLA WSZYSTKICH, KTÓRYM SIE TAKA AWARIA PRZYTRAFI. NA 100% JEST TO PRZEPUSTNICA, KTÓRA PSUJE SIĘ W KAŻDYM FIACIE GP. Wymiana w serwisie to koszt ok 1000 zł - ja wymieniłem na używaną z rozbitka i jak ręką odjoł - od roku się nic nie dzieje... (koszt 200 zł)
p4man
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Wawa