Fiat Panda 1.1 na gazie

03 Mar 2010, 11:54

Od miesiąca mam problem z instalacją sekwencyjną w mojej Pandzie.
Procesem przełączenia z benzyny na gaz steruje komputer (robi to po osiągnięciu 30st. celsjusza)
Kiedy silnik jest nagrzany (środek skali) samochód przy dojeździe do świateł (zawsze najpierw hamuję silnikiem, potem pedał) przy prędkości ok. 20-30 km/h i wciśnięciu sprzęgła (tzw. wysprzęgleniu) samochód gaśnie.
objawem krańcowym jest moment kiedy po ponownym odpaleniu silnika gaśnie w chwili przełączenia na gaz.
Jest u regulacji ok. raz na dwa tygodnie (tyle wytrzymuje)
Problem występuje tylko na gazie.
Skok na świecach został zwiększony (choć należy im się w niedługim czasie wymiana).
Instalacja jest nowa (od sierpnia 2009r.) samochód zrobił na niej niecałe 10tys. km
elrond2000
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Opole

03 Mar 2010, 13:19

Kolego jest kilka osób które bardzo dobrze znają się na instalacjach ale przydało by się dopisać jaka to instalacja z jakiej firmy chociaż.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

03 Mar 2010, 13:42

PrezesArtek napisał(a):Kolego jest kilka osób które bardzo dobrze znają się na instalacjach ale przydało by się dopisać jaka to instalacja z jakiej firmy chociaż.


Jest to instalacja firmy STAGG, wroce z pracy to calą rozpisze
elrond2000
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Opole

03 Mar 2010, 16:01

Przy LPG odległości na świecach się nie zwiększa tylko zmniejsza. O 0,2mm.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Mar 2010, 16:51

MotoAlbercik napisał(a):Przy LPG odległości na świecach się nie zwiększa tylko zmniejsza. O 0,2mm.

Racja, ale ja faktycznie z motoryzacji to 2+. Trzeba się dokształcić będzie
Instalacja to AC STAGG (zawiało mi gdzieś fakturę i ch...a wzięła specyfikację) poszukam to wrzuce
elrond2000
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Opole

03 Mar 2010, 17:50

popraw odstęp między elektrodami na taki jaki zaleca producent i zobacz jak będzie się to zachowywało. Jak nie będzie efektu, to zmniejsz przerwę o 0,2 mm. Tyle możesz zrobić sam i za darmo - musisz mieć jedynie szczelinomierz i wiedzieć, jaka ma być fabryczna przerwa.
A jak to nie pomoże, to pozostaje ci wymienić świece, przewody WN i ewentualnie zmienić gazownika, który zamiast non stop regulować, wymieni filterek gazu, sprawdzi parownik i diopiero wyreguluje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Mar 2010, 20:22

Jak znajdziesz dokumenty to napisz jaki reduktor , jakie wtryskiwacze ( Rail 1 czy 3 Ohm MagicJet , Matrix , inne ) , i oczywiście jaki STAG ( 4 , 300 plus , 300 premium ) . Rozumiem , że na poczatku było OK ? i na Pb też jest OK ?
wrocek66
Początkujący
 
Posty: 71
Miejscowość: Wrocław

04 Maj 2013, 18:51

Witam. Mam pytanie z tym związane. Kiedy przełącza się sekwyncja w pandzie , w połowie skali pomiędzy H i C czy pomiędzy C a temperaturą normalną podczas jazdy w polowie skali ?
wl1961
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 11 08 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: fiat panda 2
Silnik: 1,1
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004