Fiat Punto II - Trzeszczenie silnika

09 Maj 2013, 07:34

Witam serdecznie

Chciałbym zapytać o poradę dotyczącą silnika w moim samochodzie, od jakiegoś czasu przy postoju (np. światła) silnik zaczyna strasznie trzeszczeć (lub coś w jego okolicach), dźwięk jest wręcz przerażający i zanika po dodaniu gazu lub chwilę po ruszeniu.
Dodatkowo podobno czuć w samochodzie zapach benzyny (sam tego nie czuję z powodu chorych zatok), wszyscy, którzy jechali ze mną zgodnie tak twierdzą. Co więcej od jakichś 3 dni zauważyłem zwiększone zużycie paliwa (choć moje obserwacje mogą być nie miarodajne).
Kolejna sprawa to poziom oleju, wymieniany był pod koniec lutego, jednak odniosłem wczoraj wrażenie podczas sprawdzania, że jego poziom jest niski.

Czekam z niecierpliwością na opinie i z góry dziękuję za wszystkie rady.
Ziker
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Fiat Punto II

09 Maj 2013, 08:27

A jak obroty na postoju stoją czy falują?? zapach benzyny może być spowodowany niedopalaniem mieszanki <niesprawność w ukł zapłonowym> i też przez to może występować trzęsienie silnikiem.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

09 Maj 2013, 17:22

Podczas postoju (na luzie) obroty stoją w okolicach 900RPM, dochodząc niekiedy do 950~, praktycznie niezauważalne. Spostrzegłem jednak, że samochód drży podczas postoju, tak jakby silnik chodził nierówno.

P.S.

nie mówiłem nic o trzęsieniu, a o trzeszczeniu silnika :)
Ziker
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Fiat Punto II

11 Maj 2013, 11:15

Zauważyłem też nadmierny poziom oleju silnikowego (mimo, że wcześniej był w normie), co mogłoby wskazywać na niedopalanie mieszanki paliwowej i spływanie jej do miski olejowej, mam rację?

Co w takiej sytuacji powinienem sprawdzić najpierw? Świece? Czy taki olej powinienem wymienić, czy po naprawie ta domieszka paliwa w oleju się wypali?
Ziker
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Fiat Punto II

11 Maj 2013, 13:48

Ziker napisał(a):Zauważyłem też nadmierny poziom oleju silnikowego (mimo, że wcześniej był w normie), co mogłoby wskazywać na niedopalanie mieszanki paliwowej i spływanie jej do miski olejowej, mam rację?

Co w takiej sytuacji powinienem sprawdzić najpierw? Świece? Czy taki olej powinienem wymienić, czy po naprawie ta domieszka paliwa w oleju się wypali?


Domieszka benzyny w oleju się nie wypali bo oleju silnik nie spala... Niedopalanie mieszanki nie ma znaczenia do spływania benzyny do miski - jeśli masz całe pierścienie na tłokach. Zobacz czy podczas pracy silnika dmucha Ci z pod korka/bagnetu. Pytanie czy więcej oleju jest bo dostaję się tam benzyna czy płyn chłodniczy. Do sprawdzenia - niestety pierścienie i uszczelka pod głowicą. Sprawdź kompresje. Zobacz czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego, nie masz w płynie chłodniczym plam oleju, nie masz majonezu (biały osad) pod korkiem oleju. A jak z nawiewem? Działa i grzeje? Rozumiem że spalanie znacznie wzrosło? A jak jest z mocą?

Zobacz skąd czuć spalinami - z pod korka oleju/bagnetu czy ze zbiorniczka płynu chłodniczego... Mam nadzieję że nie z obu - odpukać.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

11 Maj 2013, 14:00

Czyli rozumiem, że olej będzie do wymiany? Płyn chłodniczy sprawdzałem wczoraj, żeby było śmieszniej, jest go za dużo (ponad maksymalny poziom), ale nie ja go uzupełniałem, więc nie wiem ile było dolane - w każdym razie nie ubywa go - pytanie jak można spuścić płyn chłodniczy? Żeby sprawdzić jego wygląd ;> Jeśli chodzi o nawiew to nie wiem, w chwili obecnej nie używam z powodu temperatury (ale jak włączam to leci gorące powietrze - pytanie tylko czy ze względu na temperaturę panującą na zewnątrz czy faktycznie grzeje). Spalanie wzrosło o 30-40%, co do mocy, ponieważ sam nie wciskam gazu do podłogi, to ciężko stwierdzić w 100%, ale zauważyłem "ociężałość" przy ruszaniu, gdzie faktycznie, przedtem ruszał bardzo dynamicznie (ale mam też lekką kontuzję nogi i być może ostrożniej korzystam ze sprzęgła)

Jeśli chodzi o źródło zapachu, to może być problem, ponieważ jest on odczuwalny w kabinie - obawiam się, że pod maską również roznosi się wszędzie. Ale postaram się dziś kogoś poprosić o sprawdzenie, bo jak wspominałem, sam nie mogę :) jak rozumiem, w celu sprawdzenia uszczelki i pierścieni konieczna jest wizyta w warsztacie?
Ziker
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Fiat Punto II
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uwaga rower
    Kiedy sezon rowerowy w pełni, warto wiedzieć parę rzeczy. Tym bardziej, że niektóre przepisy pozwalają rowerzystom na zbyt wiele, co naraża samego rowerzystę na niebezpieczeństwo. Ale to jest właśnie Polska - ci, którzy ...
    II edycja programu edukacyjnego dla dzieci "Drogowe ABC"
    Z początkiem marca w przedszkolach w całej Polsce rozpoczęła się II edycja programu edukacyjnego "Drogowe ABC", organizowanego przez firmę Circle K Polska oraz Polski Czerwony Krzyż. Celem inicjatywy, która dotrze ...