OPEL ASTRA F 1.7 TDS(ISUZU) SMAROWANIE

09 Maj 2013, 12:47

Witam problem jest następujący, na wolnych obrotach podczas postoju w korku temperatura silnika 90 stopni i jest ok ale jak przekracza 95 stopni i wyżej zaczyna się palić delikatnie smarowanie silnika jak temperatura idzie do góry kontrolka miga ale pali się bardzo wyraźnie. Podkręciłem obroty i problem znika ale tylko na chwile. Noga na gaz i obroty około 900 problem znika ale ze wzrostem temperatury potrzebuje coraz wyższych obrotów około 1000 i ponad 1000. Używam oleju shell 10w30 przebieg samochodu 300 000. Gdzie szukać problemu?
bartaspl1
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 06 06 2002
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Astra F, Seat Toledo II
Silnik: 1.7 TDS 82KM 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

09 Maj 2013, 12:57

bartaspl1 napisał(a):Witam problem jest następujący, na wolnych obrotach podczas postoju w korku temperatura silnika 90 stopni i jest ok ale jak przekracza 95 stopni i wyżej zaczyna się palić delikatnie smarowanie silnika jak temperatura idzie do góry kontrolka miga ale pali się bardzo wyraźnie. Podkręciłem obroty i problem znika ale tylko na chwile. Noga na gaz i obroty około 900 problem znika ale ze wzrostem temperatury potrzebuje coraz wyższych obrotów około 1000 i ponad 1000. Używam oleju shell 10w30 przebieg samochodu 300 000. Gdzie szukać problemu?


Raczej nie ma co panikować. Kiedy ostatnio zmieniałeś olej z filtrem??? Jeżeli to by się zaczęło dziać częściej - czujnik oleju i pompa. Wg. mnie pomogła by zmiana oleju, być może na inny. Wątpię żeby to był jakiś większy problem jeśli dzieje się to tylko przy ciepłym silniku i niskich obrotach. Jeśli bardzo się denerwujesz to podjedź po prostu na sprawdzenie ciśnienia oleju :). A jakiej marki olej tam jest???

A jakieś inne kontrolki się palą??? Jakie obroty masz na jałowym na rozgrzanym silniku.

Nic w silniku nie stuka? Pod obciążeniem np.? Nie słychać nic niepokojącego?
W najgorszym wypadku siada pompa oleju (to by wyszło na sprawdzeniu ciśnienia), ostatecznie panewki to byś się raczej szybko ogarnął, zobaczymy. Ale tak daleko bym z tym nie szedł. Po prostu zrób co jest na grubo czarno ;).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

09 Maj 2013, 14:25

Już ci mówię kolego przesympatyczny. od wymiany oleju jakieś 5 tys km(2 litry już dolałem nowego bo moja Astra lubi go wypić) Olej to nie Shell jak napisałem tylko castrol półsyntetyk 10w40. Na silniku zimnym ma około 900 obrotów a jak rośnie temperatura około 650-750. Stuków z silnika nie ma żadnych, silnik jest bardzo żwawy i nigdy nie było z nim problemów zimą, no poza tym że po odpaleniu na mrozie strasznie kopci i nierówno chodzi ale to tylko przez chwilę.
bartaspl1
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 06 06 2002
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Astra F, Seat Toledo II
Silnik: 1.7 TDS 82KM 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

09 Maj 2013, 14:52

bartaspl1 napisał(a):Już ci mówię kolego przesympatyczny. od wymiany oleju jakieś 5 tys km(2 litry już dolałem nowego bo moja Astra lubi go wypić) Olej to nie Shell jak napisałem tylko castrol półsyntetyk 10w40. Na silniku zimnym ma około 900 obrotów a jak rośnie temperatura około 650-750. Stuków z silnika nie ma żadnych, silnik jest bardzo żwawy i nigdy nie było z nim problemów zimą, no poza tym że po odpaleniu na mrozie strasznie kopci i nierówno chodzi ale to tylko przez chwilę.


To raczej prosta i błaha sprawa :). Pamiętaj że pompa oleju jest napędzana mechanicznie z wału korbowego. 650 - 750 obrotów :shock:... Nie wiem jak jest w tym silniku, być może jest jakiś wyjątkowy ale to dosyć niskie obroty na jałowym, nie masz większego falowania? Po prostu sam sobie odpowiedziałeś :) - niskie obroty na ciepłym -> pompa nie jest w stanie wtedy wytworzyć wystarczającego ciśnienia oleju -> reaguje czujnik -> zapala się kontrolka :). Ja bym raczej pomyślał czemu te obroty są tak niskie. Trzeba by sprawdzić jakie powinny być (wg. książki serwisowej lub innego "sam naprawiam") obroty biegu jałowego na rozgrzanym silniku/chyba że jest jedna wartość niezależna od temperatury (tak jest w 95% przypadków). Dla świętego spokoju podjechałbym też na to sprawdzenie ciśnienia oleju bo to nic wielkiego, a można spać spokojnie ;). Przy 50 km/h wrzuć piątkę i wciśnij gaz w podłogę. Napisz czy stało się coś dziwnego. Jakby Ci się zapalały inne kontrolki - np. ładowania czy cuś to raczej przyczyna ta sama ale zawsze warto podpytać, myślę że trzeba sprawdzić te wartości i potem ewentualnie założyć inny temat z np. obrotami ;).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

09 Maj 2013, 16:29

Dziękuje kolego sympatyczny dobrze że kuzyn ma warsztat i w poniedziałek zobaczy manometrem ciśnienie oleju. Na 5 biegu przy 50km/h gaz w podłodze i nic się nie dzieje. Ale zauważyłem że jak ruszam na na skrzyżowaniu na ciepłym motorze, podczas ruszania zapala się smarowanie ale jak dostaje obrotów to gaśnie.
bartaspl1
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 06 06 2002
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Astra F, Seat Toledo II
Silnik: 1.7 TDS 82KM 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

09 Maj 2013, 20:44

bartaspl1 napisał(a):zauważyłem że jak ruszam na na skrzyżowaniu na ciepłym motorze, podczas ruszania zapala się smarowanie ale jak dostaje obrotów to gaśnie.


Motor się kończy.......Panewki , wał korbowy....... Luzy nadmierne tak że pompa na wolnych nie wydala. W ostateczności ona sama się skończyła. Pomiar ciśnienia oleju dokonajcie na mocno rozgrzanym siniku.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4939
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Maj 2013, 13:42

bonifacy napisał(a):Motor się kończy.......Panewki , wał korbowy....... Luzy nadmierne tak że pompa na wolnych nie wydala. W ostateczności ona sama się skończyła. Pomiar ciśnienia oleju dokonajcie na mocno rozgrzanym siniku.


A nie sądzisz że to trochę za daleko idąca opinia? Panewki było by raczej słychać, zwłaszcza przy gazie w podłodze, przy 50 km/h. Pompa kończyć się może. Na pewno zgadzam się z opinią o pomiarze ciśnienia oleju. Ale trzeba pamiętać, że ciśnienie oleju jest zależne od obrotów. Przy 650 obr nic dziwnego że ciśnienie jest za niskie, to raczej normalne... Ja bym jednak obstawał przy moim zdaniu z obrotami. Parę postów wyżej. Nie sugerował bym od razu zmiany silnika...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

10 Maj 2013, 22:47

Vermin napisał(a):Przy 650 obr nic dziwnego że ciśnienie jest za niskie,

Przeczytaj jeszcze raz :
bartaspl1 napisał(a):ale ze wzrostem temperatury potrzebuje coraz wyższych obrotów około 1000 i ponad 1000.

No to jak .....dojdziemy do być może 1500 obrotów jako standart ? Coś jest nie halo. Pomiar ciśnienia manometrem da nam między innymi porównanie czy układ pomiarowy w samochodzie jest sprawny i wiarygodny. A co będzie jak jednak ów pomiar wykaże zbyt niskie ciśnienie ? Z tym stwierdzeniem z mojej strony że silnik kończy żywot to być może zbyt daleko idąca opinia. Jeśli jednak fakt jest faktem to co innego napisać ? Przecież nie ma złotych środków na załatanie takiej ,, dziury". Trzeba poszukać gdzie owa dziura jest - koszty. Być może należałoby zacząć od pompy ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4939
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Maj 2013, 23:18

bartaspl1 napisał(a): Noga na gaz i obroty około 900 problem znika ale ze wzrostem temperatury potrzebuje coraz wyższych obrotów około 1000 i ponad 1000. Używam oleju shell 10w30 przebieg samochodu 300 000. Gdzie szukać problemu?


AAAAAAAAAAAAAAA!!! Faktycznie, umknęło mi to jakoś, sorry :).

bonifacy napisał(a):No to jak .....dojdziemy do być może 1500 obrotów jako standart ? Coś jest nie halo. Pomiar ciśnienia manometrem da nam między innymi porównanie czy układ pomiarowy w samochodzie jest sprawny i wiarygodny. A co będzie jak jednak ów pomiar wykaże zbyt niskie ciśnienie ? Z tym stwierdzeniem z mojej strony że silnik kończy żywot to być może zbyt daleko idąca opinia. Jeśli jednak fakt jest faktem to co innego napisać ? Przecież nie ma złotych środków na załatanie takiej ,, dziury". Trzeba poszukać gdzie owa dziura jest - koszty. Być może należałoby zacząć od pompy ?


Umknęło mi to zdanie jakoś :D. No racja. Manometr - potem zobaczymy. Osobiście stawiam na pompę w takim układzie.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

12 Maj 2013, 15:13

Przecież to normalne jest,że im wyższa temp.silnika tym niższe ciśnienie oleju,szczególnie widać to w autach z zegarowym wskaźnikiem ciśnienia oleju,gdyby lampka paliła się pomimo podwyższania obrotów to wtedy mógłbyś się martwić.Przede wszystkim usuń usterkę układu chłodzenia,wskaźnik powinien stać w miejscy ,a nie podążać do góry w kierunku przegrzewania jednostki,u mnie optymalna temp.to 85 st.i wskaźnik nie pójdzie go góry ! Sprawdź wiatraki.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8602
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)