Fiat Siena 1,6 16V - wypada zapłon, trzęsie silnikiem

17 Cze 2011, 19:45

Witajcie,

Po długim bezproblemowym okresie eksploatacji pojawił się podobny problem do takiego, jaki objawił się pod koniec lutego.
Problem polega na tym, że na ciepłym silniku (po dobrym rozgrzaniu się) silnik zaczyna pracować niezbyt równomiernie, ale tylko na wolnych obrotach. Same obroty trzyma na książkowym poziomie 850 obr/min. Wtedy również silnik się trzęsie. Bez problemu wkręca się po depnięciu na gaz, podczas jazdy wszystko jest OK.
W lutym po podobnych objawach wymieniona była cewka zapłonowa, przewody i świece. Komputer nie wykazuje żadnego błędu, marchewa się nie świeci. Rozrząd został ustawiony w 100% prawidłowo. Sonda lambda mierzona miernikiem analogowym, jest w porządku. Spalanie w normie. Na zimnym, jak i na ciepłym silniku odpala na dotyk. Nie kopci, poziom płynu chłodzącego nie zmienia się, tak samo jak i oleju, nie zauważyłem, aby jedno przenikało do drugiego - wykluczam uszczelkę pod głowicą.
Jedyny inny objaw, jaki mogę zauważyć i który może mieć powiązanie z w/w to to, że czasami na wolnych obrotach lub podczas jazdy w korku wskaźnik temperatury na tablicy podnosi się do poziomu ok. 70% skali, po czym załącza się wentylator i zbija dzielnie w okolice połowy.

Co możecie doradzić, czego się spodziewać?
Ja obstawiam, że mógł podziękować czujnik temperatury (ten do kompa), ale czy słusznie?
toor
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 17 06 2005
Auto: Fiat Siena 1.6 16V HL

20 Cze 2011, 08:22

Skoro rozrząd ok, możesz jeszcze posprawdzać przewody podciśnień do kolektora, silniczek korokowy. Czujnik temperatury może podawać nieodpowiednią wartość dla ECM co bedzie skutkowało złą dawką paliwa i przez to może także szarpać.Jak masz LPG i duży przebieg to często padają wtryski, ale zimny ma wówczas problem z odpalaniem..
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

20 Cze 2011, 09:45

Możliwości dokładniejszej diagnostyki będę mieć w środku tygodnia, dzisiaj spróbuję zmierzyć sobie czujnik temperatury.
Dziś przysłuchałem się nieco dokładniej, jak trzęsło silnikiem, to chwilami było słychać ciche stukanie. Wyczytałem, że to objaw wtryskiwacza - może się zawiesza? Ale czy to byłoby to uwzględniając, że nigdy nie mam problemów (dzięki Bogu :)) z odpaleniem i na zimnym, i na ciepłym?
toor
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 17 06 2005
Auto: Fiat Siena 1.6 16V HL

22 Cze 2011, 13:27

No i mamy winowajcę. Winna całemu zamieszaniu była uszczelka pod kolektorem ssącym. Brał lewe powietrze i wolne obroty świrowały.
toor
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 17 06 2005
Auto: Fiat Siena 1.6 16V HL

19 Lip 2011, 11:28

Piszę jeszcze raz, bo sprawa rozwinęła się ciekawie.

Po paru dniach od wymiany uszczelki pod kolektorem objawy powróciły ale w mniejszym stopniu. Częściowo się z tym pogodziłem ale regularnie obserwowałem sytuację. Parę dni temu zrobiłem trasę po górzystym terenie, dużo hamowań i przyspieszeń. Wydawało mi się, że auto nie jest tak mocne, jak było wcześniej. Po trasie zrobiłem sobie kontrolę stanu oleju i płynów. Chciałem odkręcić korek od zbiorniczka płynu chłodniczego i... po odkręceniu jeden syk i wybiło mi tak gdzieś z 50 ml płynu. Dodatkowo charakterystyczny zapach spalin i byliśmy w domu. Auto już jest w warsztacie i wymieniamy uszczelkę pod głowicą - zobaczymy co będzie jak odbiorę samochód :).
toor
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 17 06 2005
Auto: Fiat Siena 1.6 16V HL

24 Lip 2011, 10:36

Przy odkręceniu korka od zbiorniczka po jeździe i rozgrzaniu silnika zawsze płyn będzie się wydostawał- różnica ciśnień. Trzeba było sprawdzić testerem Co2 czy w układzie chłodzenia nie ma spalin, bo tak to może roboty sobie narobiłeś na darmo, skoro w czasie jazdy nie wyrzucało płynu ani silnik się nie przegrzewał.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki