Fiat Siena 1.6 - problemy z jazdą na gazie

08 Kwi 2017, 21:09

MotoAlbercik napisał(a):Bo nikt w 15 letnim aucie czy starszym nie będzie zakładał sekwencji, skoro II generacja jest całkiem ok.
Tyż powiem zgadza się :D Mam dwie Fabie . Starsza z 2002 roku , motor AME. Jedna sonda lambda , przed katalizatorem ,Bardzo wdzięczny temat dla instalacji II-gej generacji . Teraz mam w zasadzie I generację :mrgreen: Tyż jeżdzi, spala w normie . Druga młodsza , motor BXW niestety konieczna sekwencja :/ Postęp w konstrukcji i normach EURO :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Kwi 2017, 20:13

MotoAlbercik napisał(a):Natomiast silniki samochodów z lat 90 bardzo dobrze znosiły II generację i mało tego - jeżdżą do dzisiaj.

Do czasu kiedy nie strzeli na gazie i uszkodzą przepływomierz albo obudowę filtra powietrza, bo o kolektorze ssącym już ktoś pisał. To że kiedyś tak montowali to nie znaczy że to jest dobrze dobrana instalacja gazowa.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Kwi 2017, 20:46

No cóż - widzę, że dyskusja z tobą w tym temacie jest zbędna...
Ale powiem raz jeszcze - wróć kilka postów wyżej, albo wygoogluj sobie info o II generacji i przeczytaj do jakich samochodów jest przeznaczona. I zapewniam cię, że dla tych samochdów jest ona bardzo dobrze dobrana. Kwestia wystrzałów - a skąd sie te wystrzały biorą? I nie ma od tego czasem zabezpieczenia? Inną kwestią jest sprawa, o której wspominaliśmy już - zastanów się, kto w 15 letnim samochodzie będzie wymieniał instalację II generacji na IV albo V ? Pomijając fakt, że w wielu takich samochodach instalacja IV generacji wogóle nie będzie działać. Dlaczego? Znasz się na instalacjach LPG, to zapewne doskonale wiesz...Nie wiem więc skąd u ciebie takie pomysły, któe tak naprawdę są sprzeczne ze sobą - piszesz, że w tych samochodach powinna być sekwencja, ale sam zapewne wiesz, że ta sekwencja się do tych samochód nie nadaje, bo nie będzie właściwie działać. Chyba, że nie znasz się na LPG, a swoją wiedzę czerpiesz z internetu. Ale wtedy też byś nie pisał takich rzeczy, bo wszystkie informacje o których ja piszę, można przecież znaleść bez problemu w necie...Więc naprawdę cię nie rozumiem :no:
Ale uważam, że każdy ma prawo do swojego zdania, więc nie będę ci narzucał swojego. Bo to nieetyczne by było.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Kwi 2017, 18:58

djkranc napisał(a): To że kiedyś tak montowali to nie znaczy że to jest dobrze dobrana instalacja gazowa.
Powiedzmy że cofamy się w czasie.Jest rok 1999.Ty w tym czasie Jesteś szpecem gazowym . Autor tego tematu zadaje Ci pytanie - mam sienę 1,6 rocznik 1997 ,Chcę gaz . jaką instalację kolego polecasz ? i ile to będzie kosztowało ? Proszę Cię bardzo daj odpowiedż . Ja przypominam że jest rok 1999.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Kwi 2017, 21:08

bonifacy napisał(a): Ja przypominam że jest rok 1999.

Cofnijmy się w takim razie do 16 czerwca 1903r powstaje firma ford motor company.. tylko po co się przenosić zajmijmy się teraźniejszością.
Dobrze dobrana instalacja gazowa będzie działa w każdym wtrysku wielopunktowym obojętnie czy test to pół sekwencja czy full grupa czy pełna sekwencja nie mówimy tu o wtrysku mechanicznym. Nie mowie że instalacja II generacji nie będzie działać ale pod warunkiem że dba się o układ zapłonowy i wymienia się go zanim auto zacznie "strzelać" , "kichać" na gazie. Odpowiednio dobrany i zamontowany mikser też jest kluczową sprawą.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

15 Kwi 2017, 09:51

Witam po raz enty doszedł kolejny problem tak myślę otóż po odpaleniu Siena jakoś dziwnie pracuje jest moc i wgl zbiera się jak trzeba ale sam silnik dziwnie się nagrzewa wcześniej silnik i parownik po osiągnięciu temperatury były gorące a teraz dół silnika gorący góra zimna a parownik cześć ciepła a część zimna. Byłem u mechanika i ten powiedział że wg niego wszystko ok a mnie ten trochę buczacy dźwięk niepokoi. A i 5 i wsteczny czasami ciężko wchodzą. Macie jakieś pomysły?
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi e-Evolution Concept
    MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest jeżdżącym prototypem, który odzwierciedla strategiczne kierunki, w których w przyszłości będzie się rozwijać marka Mitsubishi Motors. Łączy atuty samochodów typu SUV, ...
    Test Volvo V90 2018r. D4 190KM Inscription
    Udostępniono mi, w celu przetestowania, Volvo V90 z 2018 r. Samochód ten był w bogatej wersji wyposażenia Inscription oraz posiadał kilka istotnych dodatków. Atutem był dwulitrowy, czterocylindrowy silnik diesla, ...

18 Kwi 2017, 20:44

Co do nagrzewania sprawdził bym termostat ewentualnie sprawdzić poziom płynu chłodzącego i czy układ nie jest zapowietrzony, no ale gaz na zmianę biegów nie ma żadnego wpływu to już raczej mechanik musiał by zobaczyć.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

27 Kwi 2017, 18:06

Witam (znowu)
Otóż sytuacja w mojej sienie wyglada tak na postoju przy zimnym silniku po dopaleniu auta i osiągnięciu 2000 obrotów przełącza się na gaz i gasnie. Po ponownym odpaleniu auto i ruszeniu auto po przełączeniu się na gaz szarpie i muli jakbym ruszał z za wysokiego biegu. Na PB jest ok. Miesiąc temu wymieniony parownik lovato na Tomasetto, wyrzucony krokowiec i wstawiona śruba ustawiona na 2obr na centralce świeci się pomarańczowa i czerwona kontrolka . Czy coś podejrzewacie? Wiem że bez wizyty u gazownia może się nie obejść ale chciałbym się przygotować finansowo. Może zwykła regulacja wystarczy.
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

03 Maj 2017, 12:19

Pierwsze pytanie - dlaczego partacz gazownik wywalił krokowca? Śruba jest dobra dla I generacji. W II generacji powinien być krokowiec żeby instalka dobrze działała. Może ów gazownik partacz, powinien zastanowić się dlaczego w II generacji zamiast śruby zakładano krokowce... Osobiście podejrzewam, że ów partacz głównie zajmuje się montażem instalacji, a naprawami rzadko i to w ten sposób, że zamiast sprawdzać i ewentualnie regenerować poszczególne elementy to woli je poprostu wymienić, bo ma większą kasę za to...
Proponuję pojechać do tego gazownika i poprosić o sprawdzenia krokowca ( ciekawe czy wogóle ma to proste urządzenie do testowania sprawności krokowców... ) i jak będzie uszkodzony to go wymienić plus wyregulować porządnie instalację. A jak okaże się że krokowiec jest sprawny, to poszukać przyczyny takiego zachowania instalacji, pomimo że parownik jest nowy. A tak na marginesie - zregenerować parownika za jakieś 50 złotych już mu się nie chciało....Lepiej było partaczowi wymienić za jakieś 300 zł....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Maj 2017, 18:52

Śrubę założyłem sam i było ok póki parownik się nie zjebał. Po wymianie było ok a teraz póki nie rozgrzeje silnika to nie ma szans żeby szedł na LPG. Szarpie, nie reaguje na pedał gazu na benzynie jak już odpali to idzie. No i zauważyłem że pobiera mi też Pb, przejechane ok 500 km wlane Pb za 5 dyszek i już prawie nie ma. Odpalam na PB ale przecież by tyle nie zeżarła na sam rozruch. Czy to może byc wina centralki?
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Maj 2017, 14:51

Skoro sam założyłeś śrubę, to dlaczego sam nie zregenerowałeś parownika? To nie takie trudne.
Załóż spowrotem krokowca, pojedż do gazownika żeby wyregulował instalację i tyle.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Maj 2017, 19:53

jak założę krokowca to w ogólnie nie idzie nawet jak silnik jest rozgrzany to automatycznie po przełączeniu na gaz gaśnie tak jak obecnie na zimnym z założoną śrubą - szarpnie, obroty spadną zero reakcji na pedał gazu
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Maj 2017, 20:28

nowicjusz92 napisał(a):wstawiona śruba ustawiona na 2obr
Dlaczego akurat na dwa ? Na jakiej podstawie te ustawienia ? U mnie śruba jest na cztery obroty.Ty aby nie zubażasz mieszankę na lpg ? Nie chcesz odkręcić śruby bo więcej spali ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Maj 2017, 20:49

Czujnik temperatury reduktora jest założony? Nie jest to normalne że przełącza na gaz na zimnym silniku. Zdecydowanie masz zły skład mieszanki na LPG.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Maj 2017, 06:39

Regulowałem na rozgrzanym silniku powyżej dwóch obrotów zapalała się zielona albo czerwona kontrolka . Przy 2 obrotach na srubie i przygazowaniu kilka razy palą się pomarańczowa i czerwona kontrolka. A po za tym powyżej dwóch obrotów auto zaczynało nierówno pracować i gasło.
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997