Fiat Siena 1.6 - problemy z jazdą na gazie

11 Maj 2017, 06:42

Nie wiem czy jest czujnik założony ale z tego co wiem (z forum) jest to II generacja i auto przełącza się na gaz po przekroczeniu 2 tysięcy obr.
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

11 Maj 2017, 11:11

Krokowiec założony i działa na rozgrzanym silniku i na centralce pali się czerwona i pomarańczowa dioda więc mieszanka jest ok chyba(?). Zobaczę jak sprawa wygląda na zimnym.
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

11 Maj 2017, 11:34

Prawidłowe działanie instalacji LPG II generacji - aby zasilanie przełączyło się z Pb na LPG silnik powinien osiągnąc temp. około 30 stopni. A właściwie nie silnik tylko parownik. W tym celu na parowniku jest założony czujnik temperatury, który jest podłączony do sterownika. Jak parownik osiągnie żądaną temp., to po przekroczeniu 2 tyś obr/min sterownik przełącza zasilanie na LPG. Jeżeli zabraknie jednego z dwóch czynników sterownik nie przełączy zasilania na LPG. To, że możesz przełączyć zasilanie na LPG jak parownik jest zimny, oznacza, że masz zmostkowany czujnik temp. do masy. Powodem takiego użytkowania instalacji jest przedwczesne zużycie membran w parowniku i kłopoty z pracą silnika na LPG. W II generacji instalacji LPG, która jest przeznaczona dla samochodów z wtryskiem paliwa i katalizatorem, a więc i z sondą lambda, powinien być silniczek krokowy. Zakładanie registra jest totalnie bezsensowne i bardzo często pojawiają się kłopoty z instalacją.
Krokowca więc założyłeś, teraz czas na regulację instalacji u gazownika. W lato można obstać bez czujnika temperatury, ale na zimę warto pomyśleć o jego wpięciu w instalację LPG. warto się w tym miejscu zastanowić, dlaczego w instalacji jest parownik, a więc w jakim celu LPG z postaci ciekłej powinien być zmieniony w postać gazową. Czyli dlaczego LPG nie powinien trafiać do komory spalania w postaci ciekłej, co się dzieje, jak parownik jest zimny, a zasilanie przełącza się na LPG.
Kolejna sprawa - co oznaczają wg ciebie te diody na sterowniku?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Maj 2017, 14:50

Z tego co mi powiedział gazownik to jeśli pali się czerwona i pomarańczowa to mieszanka jest dobra czerwona bodajże mieszanka jest zbyt uboga a zielona za bogata (lub odwrotnie). Rozgrzałem silnik na PB przełączyłem na gaz i auto zgasło raz drugi trzeci (na krokowcu) i musiałem spowrotem założyć register. I tak jak radzisz podjadę do gazownika niech posprawdza, wyreguluje mi ten gaz na krokowcu i wgl go sprawdzi.
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

12 Maj 2017, 15:16

Ja mam tylko nadzieję, że ów gazownik nie będzie regulował tej instalacji wg tych diód....Bo jak zacznie regulować i patrzeć na te diody, to od razu mu podziękuj, zamknij maskę i jedż gdzie indziej. Przy okazji regulacji powinien też być wymieniony filterek gazu oraz świece zapłonowe, jeżeli nie były wymienione, a termin minął. Tym bardziej przy takich objawach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Lip 2017, 12:27

Nawet nie wiem kiedy były wymieniane nawet nie mam jak podjechać do mechanika żeby mi pogrzebal w aucie i zrobił co trzeba bo żaden nie ma czasu bo dużo roboty.Gazownik u którego zakładałem butle( przy kupnie auta nie było butli) powiedział że za dużo gazu dostaje a kontrolki teoretycznie będą się tak świecić że czerwona i pomarańczowa mieszanka ekonomiczna a zielona i pomarańczowa taka do jazdy dynamicznej ale teoretycznie. Nie posiada interfejsu do mojej centralki a najbliższy gazownik co na 100% ma interfejs mieszka ok, 100 km ode mnie. Teraz niby nie szarpie ale bywa że jak jadę na 1 to zaczynają obroty spadać i w konsekwencji gaśnie.
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gumball 3000 w Polsce
    Powoli, nawet bardzo powoli zbliża się Lato, a wraz z nim emocje związane wydarzeniami Elite Circle. Na dobry początek w maju, planujemy krótkie "przed Rage’owe spotkanie", a że wypada w tym samym czasie co odwiedziny ...
    Reflektory z diodami LED (2007)
    W 2007 roku epokę reflektorów z emitującymi białe światło diodami LED zapoczątkował Lexus. Jako pierwszy producent zamontował je w światłach mijania auta produkowanego na szeroką skalę, a dokładnie w swoim flagowym ...

17 Lip 2017, 21:23

W tym momencie jest to syzyfowa praca, trzeba się podpiąć pod sterownik gazowy i ustawić prawidłowy skład mieszanki na podstawie sondy lambda, nie znajdziemy innego rozwiązania nie widząc samochodu.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Lip 2017, 06:42

Najprościej byłoby wymienić centralkę i register na krokowiec i niech gazownik patrzy
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

18 Lip 2017, 21:44

silnik krokowy już jest założony, także bez wizyty w warsztacie się nie obejdzie
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Lip 2017, 18:17

:!:zamiast krókowca jest register bo przy założonym krókowcu w ogóle nie dało się jechać
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Lip 2017, 14:22

Powiedzcie mi proszę czy tak powinien wyglądać krokowiec chodzi mi o to co jst w czerwonym kółku
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

24 Lip 2017, 06:51

hkjkjk
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

24 Lip 2017, 21:46

nic nie widać na tym zdjęciu, wrzuć w lepszej rozdzielczości co będzie można sobie powiększyć
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

25 Lip 2017, 08:38

Chodzi o ten otwór pośrodku. To miejsce w którym porusza się trzpień. Jak pójdzie w górę to pokazuje się otwór a przez silniczek krokowy idzie gaz więc jak przez ten ma mieszanka dostać się do silnika? Czy tak ma być?
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Lip 2017, 21:31

Tak ma być. Trzpień się zamyka i otwiera w zależności co pokazuje sonda lambda na podstawie tego ustalana jest prawidłowa mieszanka.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002