11 Maj 2017, 11:34
Prawidłowe działanie instalacji LPG II generacji - aby zasilanie przełączyło się z Pb na LPG silnik powinien osiągnąc temp. około 30 stopni. A właściwie nie silnik tylko parownik. W tym celu na parowniku jest założony czujnik temperatury, który jest podłączony do sterownika. Jak parownik osiągnie żądaną temp., to po przekroczeniu 2 tyś obr/min sterownik przełącza zasilanie na LPG. Jeżeli zabraknie jednego z dwóch czynników sterownik nie przełączy zasilania na LPG. To, że możesz przełączyć zasilanie na LPG jak parownik jest zimny, oznacza, że masz zmostkowany czujnik temp. do masy. Powodem takiego użytkowania instalacji jest przedwczesne zużycie membran w parowniku i kłopoty z pracą silnika na LPG. W II generacji instalacji LPG, która jest przeznaczona dla samochodów z wtryskiem paliwa i katalizatorem, a więc i z sondą lambda, powinien być silniczek krokowy. Zakładanie registra jest totalnie bezsensowne i bardzo często pojawiają się kłopoty z instalacją.
Krokowca więc założyłeś, teraz czas na regulację instalacji u gazownika. W lato można obstać bez czujnika temperatury, ale na zimę warto pomyśleć o jego wpięciu w instalację LPG. warto się w tym miejscu zastanowić, dlaczego w instalacji jest parownik, a więc w jakim celu LPG z postaci ciekłej powinien być zmieniony w postać gazową. Czyli dlaczego LPG nie powinien trafiać do komory spalania w postaci ciekłej, co się dzieje, jak parownik jest zimny, a zasilanie przełącza się na LPG.
Kolejna sprawa - co oznaczają wg ciebie te diody na sterowniku?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...