Fiat Siena 1.6 - problemy z jazdą na gazie

16 Sty 2017, 16:32

Witam
Jestem Paweł i mam pewne problemy z moją Sieną. Auto z 1997 roku wersja HL silnik 1.6 16v 101km w gazie. W grudniu auto nie chciało iść na gazie na zimnym silniku i gasł w najmniej odpowiednim momencie np przy wjeździe na rondo ( posiadam instalację lovato lov eco - nie znam się zbytnio na tym na gaz przełącza się przy 2000 obr). 30 grudnia 2016 wymieniony olej i płyn chłodniczy. W sobotę zauważyłem pęknięte węże od parownika jeden jest chyba odpowiedzialny za chłodzenie a drugi odprowadza wodę - oba były skruszałe i założyłem tymczasowo inne węże żeby nie leciał płyn a dzisiaj auto miało ciężko zapalić na Pb a jak już odpalił chodził trochę nie równo i po odpaleniu pali się kontrolka wtryskiwaczy (przez te węże od lpg wyleciał płyn na przewody) i czuć benzynę i po jednym z węży widać jak kropelka po kropelce leci woda ( nie wiem czy to nieszczelność czy spada to co już wcześniej wyleciało). Kolejny problem to nie działa centralka i nie otwierają się zawory lpg. Czy ktoś może mi powiedzieć w czym leżą moje problemy?
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

18 Sty 2017, 22:53

przede wszystkim do tego auta powinna być założona instalacja sekwencyjna na nie mikserową, z tego co piszesz nie wygląda to dobrze i bez wizyty u mechanika się nie obejdzie ale zanim to zrobisz dobrze by było wyeliminować wyciek z tych węży co idą do reduktora aby podczas jazdy nie przegrzać silnika
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Sty 2017, 13:21

Auto u mechanika. Siena nie grzeje na jeden gar.
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Sty 2017, 11:12

Auto wróciło os mechanika i na Pb jeździ lepiej niż przed awaria. Ale już na LPG trochę gorzej jak chce dodać trochę więcej gazu to jest taki przymulony czy to możliwe że to wina silniczka krokowego?
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Sty 2017, 18:45

przyczyn może być dużo najlepiej podjedź do jakiegoś gazownika przez internet nie widząc auta będzie ciężko ustalić prawidłową przyczynę możemy sobie tylko gdybać
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Sty 2017, 20:37

Dzięki za wszelką pomoc
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Mar 2017, 16:02

Witam ponownie
Problemy z gazem wróciły. Po poprzedniej awarii było ok. Siena jeździła bez zarzutów no może po za tym że śmierdziało gazem w kabinie ale po wizycie było już ok aż do zeszłego piątku. Auto nie chce iść na lpg a wygląda to tak na benzynie jest ok śmiga aż miło a na lpg jedzie ładnie i albo po kilkunastu km albo po dosłownie kilkuset metrach zaczyna zwalniać. Pedał w podłodze a siena zwalnia a po przełączeniu na pb mknie jak zawsze. Założyłem śrubę zamiast silniczka krokowego i fiat szedł ale po kilku godzinach postoju po przełączeniu na lpg zaczął szarpać jakbym ruszył z za wysokiego biegu a teraz jest tak jak napisałem wcześniej. I tu moje pytanie skąd się wziął ten spadek jakby nie dostawał gazu. I gdzie szukać przyczyny? Instalacja? Czy może świece albo przewody? Z wizytą u mechanika czy też gazownika muszę się wstrzymać do wypłaty bo muszę jakoś do roboty dojeżdżać. Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję. A i jak śmierdziało gazem jeździł "idealnie" i na pb i lpg.
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Mar 2017, 12:06

djkranc napisał(a):przede wszystkim do tego auta powinna być założona instalacja sekwencyjna na nie mikserową,

Bzdura - do samochodów z tamtych lat, instalacja mikserowa jest jak najbardziej polecana. Ważne tylko, żeby był krokowiec na wężu od gazu, a nie śruba. aczkolwiek są samochody z mikserem i ze śrubą, zamiast krokowca. I wszystko jest ok.
Co do ponownego problemu - jak dla mnie, to powodem jest albo filtr gazu, albo parownik. Potrzebna będzie regeneracja bądź wymiana. Wymiana to koszt około 350 zł plus robocizna. Można też parownik zregenerować, czyli wymienić membrany z zaworkami i wymyć go w środku. A powodem najprawdopodobniej są właśnie zesztywniałe membrany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Mar 2017, 15:25

Też podejrzewam parownik. Dzięki za odp pozdrawiam :)
nowicjusz92
Początkujący
 
Posty: 50
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 09 03 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Siena HL
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

27 Mar 2017, 20:55

MotoAlbercik napisał(a):MotoAlbercik

bzdurą jest to co ty piszesz, to że ktoś zamontował mikser do wielopunktowego wtrysku to nie znaczy że jest to zrobione zgodnie ze sztuką. Wizja że to może być filtr od gazu pokazuje że za dużo z gazem nie masz odczynienia, reduktor do instalacji II generacji w internecie kosztuje 149zl także nie wiem skąd ty masz te ceny, z objaw które pisze kolega sprawdził bym czy nie ma problemu z podgrzewaniem reduktora stąd brał by się zapach gazu i utrata mocy podczas jazdy.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

02 Kwi 2017, 16:05

djkranc napisał(a):bzdurą jest to co ty piszesz, to że ktoś zamontował mikser do wielopunktowego wtrysku to nie znaczy że jest to zrobione zgodnie ze sztuką.

No cóż. Kto ma rację i kto pisze bzdury?
Napisz mi proszę, do jakich samochodów była dedykowana instalacja II generacji i jakie są jej składowe.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Kwi 2017, 22:39

Instalacja II generacji jest do aut z jedno punktowym wtryskiem benzyny, jeżeli chodzi co chodzi w skład takiej instalacji to jest elektronika która wykorzystuje odczyty z sondy lambda i steruje silnikiem krokowym, reduktor oraz mikser, to są kluczowe podzespoły II generacji.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Kwi 2017, 15:04

Ano widzisz - jesteś niedoinformowany w temacie.
II generacja jest przeznaczona do silników z wtryskiem jedno- i wielopun ktowym wyposażonym w katalizator i sondę lambda.
Zresztą nie będę tu się rozpisywał o tej instalacji, bo w necie jest tego od cholery i jeszcze troszkę.
A nie wspomnę juz, że silnik w aucie autora nie ma prawa pracować na sekwencji ze względu na system diagnostyczny. Sekwencja jest dla silników z OBDII .
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Kwi 2017, 19:27

djkranc napisał(a):Instalacja II generacji jest do aut z jedno punktowym wtryskiem benzyny
Pamiętasz co było w tej branży tak z 15 lat temu ?
II-gą generacje kładli do wszystkiego co przyjechało . Jedno czy wielopunkt co za różnica. Jak kolektory plastikowe pękały to wymieniali na dorabiane metalowe ( patrz np. http://allearchiwum.pl/kolektor_sscy_me ... 74664.html )
Sekwencja wtedy była zbyt droga i mało kto się na nią decydował a i serwis cienki . Jednak z biegiem lat nastąpił spadek cen i co najistotniejsze nastąpił rozwój konstrukcji silników wykluczający ostatecznie możliwość montażu LPG II-giej generacji.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Kwi 2017, 21:31

bonifacy napisał(a):Pamiętasz co było w tej branży tak z 15 lat temu ?
II-gą generacje kładli do wszystkiego co przyjechało . Jedno czy wielopunkt co za różnica. Jak kolektory plastikowe pękały to wymieniali na dorabiane metalowe

Zgadza się. A 15 lat temu, to sekwencja z początku nie była nawet znana. I dopiero powolutku wchodziła, była bardzo droga, mało było warsztatów które się tym zajmowały, bo części nie było, a jak się udało zdobyć to były drogie jak ch...a i żaden użytkownik nie chciał tego zakładać. A potem nawet jakby były jakiekolwiek problemy, trzeba by regulować itd, to nikt tego nie umiał robić. Bo mieć potrzebne elementy i założyć to jedno, ale mieć na ten temat wiedzę i serwisować to drugie.
No ale niedługo po II generacji weszła III generacja dla wspomnianych silników. Nie była długo na rynku bo w niedługim czasie weszła IV generacja. A III nie była do końca dopracowana i była tylko chwilową przejściówką między II a IV generacją.
Natomiast silniki samochodów z lat 90 bardzo dobrze znosiły II generację i mało tego - jeżdżą do dzisiaj. Bo nikt w 15 letnim aucie czy starszym nie będzie zakładał sekwencji, skoro II generacja jest całkiem ok.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000