Fiat stilo "ucieka", kierownica nie powraca do pozycji 0

09 Sie 2019, 07:50

Czołem !

Fiat Stilo 2006r. silnik 105KM (Z16XEP lub jak kto woli 192.B3000).

Doprowadzania stilona do porządku ciąg dalszy. Ciągnę kilka srok za ogon (spękany kolektor wydechowy, trzęsawka na jałowym, ocieranie klocków - pisk przy dużych prędkościach etc.). Ale przedmiot dzisiejszej rozprawy wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo więc muszę wyprostować to jako pierwsze.

Przechodząc do meritum: Stilon "tańczy" na drodze podczas jazdy, podczas poruszania się po trasie z nierównościami np. koleinami, mam wrażenie jakby trzeba było mocno walczyć z kierownicą, żeby utrzymać tor jazdy na wprost. Problemu nie ma gdy jadę po dobrej - w sensie stanu technicznego - drodze. Auto wtedy jedzie prosto przed siebie i nie próbuje wyskoczyć na pobocze czy na "czołówkę".
Kierownica jest bardzo czuła (za czuła) np. podczas wyprzedzania wystarczy, że lekko ją przekręcę (na grubość 2-3 palców ręki), a auto gwałtownie przeskakuje na drugi pas jakbym wykonał ruch przynajmniej 45 st. Dodatkowo kierownica po wykonaniu skrętu nie chce wrócić do pozycji na "zero" i pozostaje w pozycji lekko skręconej (ok. 5 stopni, na grubość dłoni - zal. od prędkości, im wyższa tym chętniej wraca) zarówno w lewo jak i w prawo. Muszę jej pomagać powrócić do pozycji na wprost, inaczej auto cały czas kontynuuje skręt.

Byłem przekonany, że to kwestia złej zbieżności, więc pojechałem na geometrię 3d. Nie było dramatu - lekkie odchyły. Geometria została ustawiona (pełna) zarówno z przodu jak i z tyłu. Niestety sytuacja się nie poprawiła w żadnym stopniu.
Podczas skrętu nie słychać żadnych stuków (jedynie skrzypią gumy stabilizatora hehe).
Drodzy koledzy - co to może być ?
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

09 Sie 2019, 11:36

Jeżeli chodzi o powracanie kierownicy to napisz czy ze wspomaganiem nie masz problemów i lekko chodzi? Jeżeli zbieżność jest ok to tu problemem mogą być zacierające się łożyska na MacPhersonach które warto sprawdzić.

Pływanie po drodze szczególnie takiej na której podłoże nie do końca jest idealnie równe mogą powodować słabe już amortyzatory.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

09 Sie 2019, 12:00

Cichy77 napisał(a):Jeżeli chodzi o powracanie kierownicy to napisz czy ze wspomaganiem nie masz problemów i lekko chodzi?


Wspomaganie chodzi lekko, nie zanika.

Cichy77 napisał(a):Jeżeli zbieżność jest ok to tu problemem mogą być zacierające się łożyska na MacPhersonach które warto sprawdzić


Czy przypadku awarii tych łożysk nie powinno mi przypadkiem trzaskać przy skręcaniu na postoju ? Jak je zdiagnozować ?

Cichy77 napisał(a):słabe już amortyzatory


Test na SKP wypluł wynik ok. 82-84% dla każdego.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

28 Lis 2019, 15:12

Mam winnego: Luz na przekładni kierowniczej, szczególnie z lewej strony. Wymagana regeneracja.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Spider
    Renault Spider to samochód sportowy, który stawiał na mocne wrażenia z jazdy. Już podczas prezentacji na salonie w Genewie w 1995 roku Spider wywołał zaskoczenie i zadziwienie. Opracowany przez Renault Sport ...