Filtr powietrza w samochodzie o dużej pojemności

08 Wrz 2015, 19:02

Witam
Czy możecie podpowiedzieć coś na temat układów dolotowych w autach z dużą pojemnością.
Mam duży (bardzo duży) silnik wolnossący. Pod maską temperatura jest bardzo duża, więc i obudowy filtrów powietrza (dwie sztuki) nie mają łatwego życia. A jak wiemy im chłodniejsze powietrze docierające przez układ dolotowy tym lepsze osiągi auta. W tym momencie kompletna seria.
Zastanawiam się nad carbonowymi obudowami filtrów powietrza z dodatkową izolacją wewnątrz (robione na zamówienie) plus duże filtry stożkowe do tego. Co sądzicie?
Lepiej to połączyć z kolektorem silikonowymi złączami czy nierdzewką?
Wiem, że zamontowanie filtra stożkowego w normalnym aucie ma znikomy przyrost mocy, ale jak auto ma 500KM to już powinno jednak mieć to znaczenie.
Są osoby, może od sportów motorowych które będą w stanie pomóc?
z góry dzięki!
pozdrawiam!
BMW Klub Szczecin
Saillupus
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Szczecin

09 Wrz 2015, 13:05

Trzeba sprawdzić jak wyprowadzone są kanały dolotowe i skąd zacjągają powietrze?
Możesz wrzucić fotkę silnika patrząc na niego z góry oraz mógłbyś napisać jaki to samochód i silnik jest to Vka czy rzędówka. Ile ma cylindrów?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Wrz 2015, 14:17

Liczyłem że obejdzie się bez chwalenia bo zaraz hejterów i ciekawskich się zleci no ale dobra
To jest 6.0 v12 BMW wolnossące. Seryjnie 445KM i 600Nm
Sama zmiana katalizatorów na sportowe AWG dała spory przyrost mocy - z 13.9s seryjnego 1/4mili na 13.3s (na hamowni jeszcze nie byłem)
Więc chcę jeszcze zobaczyć jak niedużym kosztem można coś z tego silnika wycisnąć.

Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
BMW Klub Szczecin
Saillupus
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Szczecin

10 Wrz 2015, 14:20

Ten dolot do filtra jest raczej mocno słaby
Zdjęcie
BMW Klub Szczecin
Saillupus
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Szczecin

10 Wrz 2015, 15:29

Myślę że w tym przypadku zastępując oryginalne filtry powierza stożkowymi przyrost mocy mógłby być spory. Generalnie filtry stożkowe potrafią dodać nawet do 10% mocy, ale w twoim przypadku jeżeli uzyskał byś 5% to masz to mając obecnie 500KM będzie miał 525KM. To zawsze coś :)

Dobrze by też było jakoś zwiększyć dolot powietrza do tych filtrów z zewnątrz żeby powietrze do nich zasysane nie było z pod maski (tam zawsze jest cieplej niż na zewnątrz).
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Wrz 2015, 00:48

Mam plan aby filtry były w obudowach węglowych z największymi filtrami jakie znajdę. Do tego większa średnica dolotu do puszki (może uda się jakoś zderzak pogodzić aby nie było zbytnio widać z zewnątrz.
Między puszkami a przepływomierzami raczej poszerzyć za bardzo się nie da ale można zrobić zwężkę w stronę przepływomierza, to dobry pomysł?
I lepiej rury silikonowe czy nierdzewka?
BMW Klub Szczecin
Saillupus
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Szczecin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Zmęczony kierowca - mikrosen i zaśnięcie za kierownicą
    Pomimo tego, że zmęczenie lub zaśnięcie za kierownicą zajmuje w statystykach policyjnych w Polsce i na świecie dalekie miejsca w klasyfikacji przyczyn wypadków, to szacuje się, że w rzeczywistości stanowi istotną przyczynę ...

22 Gru 2015, 08:50

A w ogóle jak często zmieniacie ten filtr? lepiej to zrobić samej czy jednak oddać do mechanika?
tatiankaa
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Audi A4 B7

22 Gru 2015, 11:36

Wymiana filtra powietrza jest prosta zazwyczaj trzeba odkręcić pokrywe ,wymienić filtr i wsio :) ja wymieniam co 20k km
zielonek
Aktywny
 
Posty: 490
Auto: P 206

26 Sie 2016, 17:33

A co sądzicie o sportowych wkładach filtra powietrza? O takie panele wymienne mi chodzi, nie o stożki. Słyszałem, że to kompletna strata pieniędzy bo ani z tego ładnego dźwięku nie będzie (puszka), ani poprawy osiągów.
vatran
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 11 12 2008
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 TSI 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006