Witam Czy możecie podpowiedzieć coś na temat układów dolotowych w autach z dużą pojemnością. Mam duży (bardzo duży) silnik wolnossący. Pod maską temperatura jest bardzo duża, więc i obudowy filtrów powietrza (dwie sztuki) nie mają łatwego życia. A jak wiemy im chłodniejsze powietrze docierające przez układ dolotowy tym lepsze osiągi auta. W tym momencie kompletna seria. Zastanawiam się nad carbonowymi obudowami filtrów powietrza z dodatkową izolacją wewnątrz (robione na zamówienie) plus duże filtry stożkowe do tego. Co sądzicie? Lepiej to połączyć z kolektorem silikonowymi złączami czy nierdzewką? Wiem, że zamontowanie filtra stożkowego w normalnym aucie ma znikomy przyrost mocy, ale jak auto ma 500KM to już powinno jednak mieć to znaczenie. Są osoby, może od sportów motorowych które będą w stanie pomóc? z góry dzięki! pozdrawiam!
Trzeba sprawdzić jak wyprowadzone są kanały dolotowe i skąd zacjągają powietrze? Możesz wrzucić fotkę silnika patrząc na niego z góry oraz mógłbyś napisać jaki to samochód i silnik jest to Vka czy rzędówka. Ile ma cylindrów?
Liczyłem że obejdzie się bez chwalenia bo zaraz hejterów i ciekawskich się zleci no ale dobra To jest 6.0 v12 BMW wolnossące. Seryjnie 445KM i 600Nm Sama zmiana katalizatorów na sportowe AWG dała spory przyrost mocy - z 13.9s seryjnego 1/4mili na 13.3s (na hamowni jeszcze nie byłem) Więc chcę jeszcze zobaczyć jak niedużym kosztem można coś z tego silnika wycisnąć.
Myślę że w tym przypadku zastępując oryginalne filtry powierza stożkowymi przyrost mocy mógłby być spory. Generalnie filtry stożkowe potrafią dodać nawet do 10% mocy, ale w twoim przypadku jeżeli uzyskał byś 5% to masz to mając obecnie 500KM będzie miał 525KM. To zawsze coś
Dobrze by też było jakoś zwiększyć dolot powietrza do tych filtrów z zewnątrz żeby powietrze do nich zasysane nie było z pod maski (tam zawsze jest cieplej niż na zewnątrz).
Mam plan aby filtry były w obudowach węglowych z największymi filtrami jakie znajdę. Do tego większa średnica dolotu do puszki (może uda się jakoś zderzak pogodzić aby nie było zbytnio widać z zewnątrz. Między puszkami a przepływomierzami raczej poszerzyć za bardzo się nie da ale można zrobić zwężkę w stronę przepływomierza, to dobry pomysł? I lepiej rury silikonowe czy nierdzewka?
Eco driving w zimie, kiedy za oknem trzyma mróz Jak być eco, kiedy za oknem mróz? Dzięki utrwalaniu odpowiednich nawyków z każdą kolejną zimą zauważymy coraz większą różnicę w portfelu. Eco driving to styl jazdy, który możemy wykorzystywać niezależnie ...
Volkswagen Golf - kompaktowy hatchback do miasta W przypadku pięciodrzwiowego Golfa wersją najbardziej ekonomiczną wyposażoną w automatyczną skrzynię biegów, jest odmiana z jednolitrową, trzycylindrową jednostką benzynową o mocy 110 KM. Jej zużycie paliwa wynosi ...
A co sądzicie o sportowych wkładach filtra powietrza? O takie panele wymienne mi chodzi, nie o stożki. Słyszałem, że to kompletna strata pieniędzy bo ani z tego ładnego dźwięku nie będzie (puszka), ani poprawy osiągów.
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.