Ford Fiesta Mk7 1.6 Tdci

27 Lut 2019, 01:42

Cześć,
na wstępie dodaję, że wiem o istnieniu tematu "Czy na pewno stać Cię na diesla?", częściowo się z nim zapoznałem, ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie.
Mianowicie mam możliwość zakupu Fiesty Mk7 1.6 Tdci 90Km 2009, przebieg ~110k, bez filtru dpf od zaufanej osoby.
Planuję robić 8-10k km rocznie(co według ww. tematu plasuje mnie w benzynie, ewentualnie lpg), zazwyczaj niecałe 10km 2x dziennie(z tego ~7km, to trasa ze średnią prędkością 90km/h, a reszta miasto) + weekendowe wyjazdy i tutaj myślę, że będzie bardzo różnie - czasami nic, czasami do kilku stów.
Oglądałem już kilka aut, ale ze wszystkimi było coś nie tak, a fiesta po jeździe testowej przypadła mi do gustu + nie ma zmartwienia, że sprzedający coś przede mną ukrywa.
Szczerze mówiąc, to po części przemawia przeze mnie brak chęci na kolejne tygodnie poszukiwań aut i przemierzanie całego województwa w poszukiwaniu "perełki" w benzynie.

Reasumując - czy zakup tego auta przy ww. użytkowaniu jest ok, czy będzie to męczyło silnik i pomimo niskiego przebiegu niezależnie od obecnego stanu będę musiał często odwiedzać warsztaty zostawiając w nich spore sumy?
Magrid
Nowicjusz
 
Posty: 6

27 Lut 2019, 08:39

Nie chodzi o przebieg roczny a dogrzewanie silnika, najgorsze jest kręcenie się po 2 km na zimnym a tak jak u Ciebie ok 10 km do pracy i to jeszcze trasa myślę że można zafundować sobie diesla. Silnik ten jednak potrzebuje częstych wymian oleju o dobrej jakości aby utrzymać jak najdłużej jego sprawność.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Lut 2019, 22:17

Co rozumiesz przez słowo "częstych"? 10/15/20k km?
Magrid
Nowicjusz
 
Posty: 6

27 Lut 2019, 22:55

max 15 a najlepiej 10
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Mar 2019, 00:22

Dzięki za pomoc, auto kupione :)
Magrid
Nowicjusz
 
Posty: 6

01 Wrz 2019, 18:09

Czesc,
I jak wrażenia z fiesty i z tego silnika ? Będę wdzięczny za odpowiedz:)
Oski9503
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...

01 Wrz 2019, 18:49

Wrażenia pozytywne - póki co auto nie miało problemu poza dziurą w tłumiku. Mankramentem jest fakt, że jeśli się bardzo nie przyłożę, to wsteczny często nie wchodzi, ale mechanik mówił, że jest wszystko ok i "ten typ tak ma".
Silnik jak na swoje konie daje radę, na trójce między 60 a 100km/h wdusza nawet lekko w fotel. Powyżej 110km/h trzeba dawać trochę głośniej radio/trochę głośniej mówić, ale jeżdżę często 130-140km/h (co prawda sam) i na krótszych odcinkach (~15 minut takiej prędkości) jest ok. Na dłuższych może trochę męczyć, ale idzie się przyzwyczaić.
To tak pokrótce. Jeśli masz jakieś pytania, to pisz :)
Magrid
Nowicjusz
 
Posty: 6

01 Wrz 2019, 18:57

Właśnie auto dobrze znam, ale z silnikiem 1.4. W tamtej wersji totalnie bezawaryjne.
Teraz mam na oku 3 drzwiowe, 2011 rok, właśnie 1.6 TDCI
Jak ze spalaniem? Śledzisz to ? Masz jakieś dane ?
Oski9503
Nowicjusz
 
Posty: 3

01 Wrz 2019, 20:59

Nie zapisuję tankowań, jedyne czym mogę Cię uraczyć, to odczyty z komputera.
Przy spokojnej jeździe (70-90km/h) bocznymi drogami bez postojów na światłach etc. pokazywał nawet 3.9l.
Przy zwykłej jeździe (6-7km droga poza miastem około 100km/h, później ~2km przez miasto) jest około 4,6l.
Ostatnio po resecie, gdzie jeździłem ~50km 120-130km/h, ~20km 90km/h i ~4km przejazdu przez miasto pokazywało mi 4,8l, aczkolwiek zakładamy tutaj, że komputer się nie myli + jest to reprezentatywna próba.

Tl;dr; dla prędkości <120km/h 5,2l jest moim maxem ;)
Magrid
Nowicjusz
 
Posty: 6

01 Wrz 2019, 21:05

Ok, bardzo dziękuje za informacje, ostatnie pytanie, na co najbardziej zwrócić uwagę przy oględzinach i jeździe:) dzięki wielkie!
Oski9503
Nowicjusz
 
Posty: 3

01 Wrz 2019, 21:27

Nie znam się na autach, więc nie będzie to nic głębokiego, a napiszę czego mi brakuje :P
1) Jeśli chcesz podłączać smartfon, to sprawdź, czy to wersja bluetooth, czy minijack. Ja mam tę drugą i nie jest źle, ale bluetooth pewnie pozwalałby mi przełączać utwory z kierownicy.
2) Czy obsługa komputera pokładowego jest w manetce, czy trzeba klikać na zegarach (z tego co wiem manetkę można wymienić za niewielkie pieniądze, ale ja jestem leniwy i jeszcze jej nie kupiłem).
3) Jeśli są papiery co do wymian oleju oraz stanu licznika dobrze by było je przejrzeć. Tak jak tutaj w wątku było napisane wymiany oleju co ~10 000 są bardzo mile widziane. Dodatkowo moja Fiesta ma udokumentowane z francuskiego serwisu 109 000, więc czuję się bezpiecznie co do wtrysków (chociaż nic nie wiadomo :P).
4) Pewnie już wiesz, ale możesz sprawdzić, czy oglądana fiesta ma dpf. Moja na szczęście nie ma ;)

To tyle, nie chcę pisać więcej, bo zacznę jakieś bzdury wytwarzać.
Powodzenia w oglądaniu :D
Magrid
Nowicjusz
 
Posty: 6

12 Wrz 2023, 14:32

Hej, znalazłem Fiestę mk7 1.6 TDci ale właśnie z tym filtrem DPF. Coś tam czytałem i sprzedawca mi pisał, że trzeba raz w miesiącu przejechać z 80 km/h przez 15 minut, żeby go zagrzać a tak to dobrze chroni silnik. Mam pytanie dlaczego napisał Pan, że lepiej żeby Fiesta tego filtra nie miała, czy to dyskwalifikuje zakup? Samochód wydaje się być ok, ma do wymiany wtryski i sprzęgło, jest za 11,5K, więc cena chyba spoko jak tak się orientowałem. Pozdrawiam.
Krzysztofff
Nowicjusz
 
Posty: 3

12 Wrz 2023, 14:38

Krzysztofff napisał(a):z tym filtrem DPF. Coś tam czytałem i sprzedawca mi pisał, że trzeba raz w miesiącu przejechać z 80 km/h przez 15 minut, żeby go zagrzać a tak to dobrze chroni silnik
No to coś źle czytałeś bo filtr DPF nie chroni silnika :wink: tylko ma za zadanie chronić środowisko. Druga sprawa to nie ma się zagrzać tylko wypalić i nie jest powiedziane że jak akurat udasz się w taka przejażdżkę raz w tygodniu to w tym czasie sterownik wymusi jego regenerację.
Krzysztofff napisał(a):Samochód wydaje się być ok, ma do wymiany wtryski i sprzęgło
Nie mały koszt no i pytanie czy faktycznie tylko to będzie do wymiany. Dobrze by było jak byś się zorientował w kosztach ile musisz na to wydać na dzień dobry no i Ja bym jeszcze drugie tyle zostawił w rezerwie :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35

12 Wrz 2023, 14:40

Rozumiem, dziękuję bardzo za szybką odpowiedź. Muszę w takim razie się zorientować w tych naprawach, ale też popatrzę czy znajdę coś bez tego filtra. Dziękuję bardzo raz jeszcze za informację :) . Pozdrawiam.
Krzysztofff
Nowicjusz
 
Posty: 3

12 Wrz 2023, 14:54

Na pewno lepszą opcją będzie kupno samochodu który nie miał tego filtra bo to zawsze o jeden problem mniej, a wierz mi DPF potrafi być problematyczny.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35