Ford Fiesta mk7

18 Lut 2019, 08:36

Witam. W okolicach września, października będę kupował auto. Po wielu poszukiwaniach, zapytaniach wybór padł na Ford Fiesta mk7 z silnikiem 1.25 lub 1.4. Benzyna.
Mam pytanie do bardziej doświadczonych. Na co zwracać uwagę przy ewentualnym kupnie i oględzinach samochodu? Czy jeśli sprzedawca pisze, że serwisowany w ASO i przebieg jest potwierdzony to jest tak faktycznie czy może być ściema?

Budżet ok 17000 zł na sam samochód.
Colossus91
Nowicjusz
 
Posty: 29
Auto: Peugeot 406

19 Lut 2019, 00:09

Za 17k nie za bardzo można w tym modelu przebierać, na pewno zapomnij o aucie bez żadnych przygód, serwisowanym, z niskim przebiegiem.
To co sprzedawca pisze w wielu przypadkach nie ma pokrycia w rzeczywistości, niestety.
Z takich rzeczy do szybkiego wyłapania to pojawiaja sie w ogłoszeniach egzemplarze po przygodach z niepełnym pakietem chrom (zderzaki albo tylna klapa z innego auta wstawione) i na przednich reflektorach masz na górze duze naklejki z datą produkcji.
txxc
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 01 01 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW E46/Daewoo Lanos
Silnik: 2,2 170KM/1,6 106KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

19 Lut 2019, 11:12

Budżet może dam radę trochę naciągnąć. Głównie zależy mi na tym żeby samochód nie był bity, żeby przebieg nie był kręcony i ogólnie, żeby nie był to jakiś ulepiec. Jestem świadomy, że za 17 czy 18 tys nie kupię nówki, ale żeby to też nie był jakiś poskładany z dwóch. Jak będę kupował samochód to na pewno wrzucę tutaj jakieś ogłoszenia żeby ktoś mógł mniej więcej zweryfikować. Chociaż wiem, że najważniejsze to obejrzeć samochód na żywo.

Reasumując. Czy za powiedzmy 18000zl jestem w stanie kupić taką Fieste która przynajmniej nie będzie klepana? Jak jakiś element będzie wymieniony to jeszcze da się to przełknąć, ale jak klepany to już nie bardzo.
Colossus91
Nowicjusz
 
Posty: 29
Auto: Peugeot 406

19 Lut 2019, 11:38

Rozumiem, że jeśli 1.25 to ten 82 KM, a nie 60? Słabsza wersja niestety jeździe, jakby w ogóle nie chciała :mrgreen: Co do 1.4, to silnik lubiący wysokie oboroty (od dołu, do 3-3,5 tys. obrotów) nie chce jechać. Na wyższych obrotach auto całkiem nieźle się zbiera, ale za to nie jest już wtedy oszczędne. Przejechałem takim autkiem kilkadziesiąt tysięcy km i wiem, co mówię (auto od nowości - służbowe). Rekord zużycia z trasy!!! to chyba 11,5 l / 100 km :mrgreen: (autostrada). Na zwykłych krajówkach w trasie mi to paliło ok. 7-9 l / 100 km. Obecnie mam do dyspozycji fiestę mk8 z ecoboostem 1.0 100 KM i przy analogicznym użytkowaniu spala 6-7,5 l / 100 km. Z autostrady 9 litrów też nie przekroczyłem.

Poza tym fajne, zgrabne i zwinne autko. Całkiem nieźle wyciszone i naprawdę dobrze się prowadzi. Unikaj tylko najsłabszych wersji wyposażenia, bo w takich wersjach spotyka się fotel kierowcy bez regulacji wysokości. W takiej konfiguracji, jeśli jesteś dość wysoką osobą (ja mam 1,90 m) siedzi się jak na taborecie (fotel jest wysoko) i nie jest wygodnie. W wersjach z regulacją wysokości fotela jest już OK. No i podstawowa wersja wyposażenia nie ma nawet termometru i bywają korby w drzwiach :x
solti
Początkujący
 
Posty: 76
Prawo jazdy: 17 12 1997
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Fiesta, BMW E46
Silnik: diesel + benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lut 2019, 12:32

Mam ok 193cm. Więc regulacja wysokości fotela musi być. Jeśli chodzi o silnik to oczywiście 1.25 82KM. Wiem że demon prędkości to nie będzie. Zwłaszcza że zrobię przesiadkę z v6 207KM :D
Colossus91
Nowicjusz
 
Posty: 29
Auto: Peugeot 406
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...