Ford Galaxy - awaria zamka centralnego. Nie moge otworzyć baku.

11 Sty 2017, 19:30

Witam. To stary Ford Galaxy z 1997 roku. Stał długo na dworze. Odpaliłem go w deszczowy dzień i klamki zaczęły wariować ( otwierać/zamykać). Być może jest to też wina wlania WD-40 do zamka kierowcy który sie zacinał.Dodatkowo zapaliły się wszystkie lampki w aucie. Jechałem ( niestety spieszyło mi się) 60 Km. Aż w końcu klamki przestały działać. Wyłączyłem akumulator bo lampki świeciły nawet po wyłączeniu zapłonu. Teraz jak podłacze akumulator to lampki świecą sie dalej. Centralny nie działa a ja nie mogę otworzyć baku w którym są opary benzyny.

Może ktoś nakierować laika jak moge sobie pomóc zanim pojadę do mechanika ?
PaweZ
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 08 2000
Przebieg/rok: 39tys. km
Auto: Ford Galaxy
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

12 Sty 2017, 18:16

Poprostu zwilgła ci elektryka i tyle. A zamek zapewne zamarzł. Usunięcie problemu nie będzie szybkie - trzeba dobrze wysuszyć auto, a to oznacza, że albo poczekasz na ocieplenie, albo wstawisz je na dwa, trzy dni do ciepłego i suchego garażu.
Szukanie miejsca, gdzie wilgoć dostała się do elektryki, to jak szukanie igły w stogu siana. Tym bardziej, że auto stało dłuższy czas.
Ale być może warto zajrzeć do tego zamka, gdzie psikałeś tym wudu40. Jak nalałeś tego zbyt dużo, to też może robić zwarcie. A już tym bardziej, jak właczniki świateł są w zamku ( nie ma krańcówek w ramie ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Sty 2017, 22:05

Z bakiem sobie poradziłem. Rozkręciłem tylną- lewą półkę wnękową i wcisnąłem to co na zdjęciu. Bak sie otworzył.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Samochód stoi juz w garażu miesiąc ( minimum 8 stopni) i dalej lampki sie palą po właczeniu akumulatora.

Zamki też nie reagują na przekręcenie i przytrzymanie kluczyka. Szyby też nie. Przypomniało mi się że jak wracałem po tej akcji z klamkami to troche było czuć spaloną elektroniką. Wiesz może co sie mogło przykopcić ?
PaweZ
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 08 2000
Przebieg/rok: 39tys. km
Auto: Ford Galaxy
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

14 Sty 2017, 16:10

Trudno powiedzieć. Szukanie będzie czasochłonne. Ja zacząłbym od sprawdzenia bezpieczników, czy któryś nie jest przepalony. I jak będzie, to szukać należałoby w tym obwodzie.
Jeżeli bezpieczniki będą ok, to trzeba szukać w obwodach, na których nie działają dane urządzenia. Trzeba też pamiętać, że niektóre obwody mogą być ze sobą " połączone" wilgocią. Np. wielozłącza. Woda, wilgoć i robi się zwarcie, potem styki śniedzieją, rdzewieją itd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Sty 2017, 22:24

Spalił się moduł zamka centralnego pod siedzeniem.
PaweZ
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 08 2000
Przebieg/rok: 39tys. km
Auto: Ford Galaxy
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Układ wydechowy o zmiennej długości – 1989 rok
    Układ wydechowy o zmiennej długości to domena samochodów sportowych i aut o wysokich osiągach, choć zdarza się, że pojawia się on w sedanach, w których klekot Diesla nie licuje ze sportowym wizerunkiem producenta. ...