Ford Mondeo, głośniki, radioodtwarzacz z mp3

11 Lis 2007, 19:47

Witam. Od razu piszę, że nie jest żadnym znawcą samochodowego sprzętu audio. Mam jedynie pytanko, ponieważ chcę komuś na gwiazdkę kupić radyjko z USB na mp3. Chodzą takowe na allegro ok. 200 zł. Problem w tym, że nie znam się na sprzęcie samochodowym. Czy do Forda Mondeo mogę podłączyć jakiekolwiek radio? W sensie czy zmiesci sie w przeznaczonym do tego miejscu? Jaka powinna być moc takiego radia? W tym samochodzie są zamontowane standardowe głośniki. Nie wiem teraz czy brać radio o mocy 4x45W czy słabsze (np. 4x25W). Może ktoś wie lub zna jakieś miejsce w necie, gdzie znajdę coś na ten temat? Dzięki z góry.
reven83
Nowicjusz

14 Lis 2007, 18:04

Jeżeli jest tam miejsce na zamontowanie radia ( a w 98% aut jest takie miejsce :) ) to na pewno się tam zmieści. Może się tylko zdarzyć że będzie ono troszkę wystawało z wnęki, ale naprawdę trochę. Przeważnie jest tak ze względu na sporą ilość kabli w niektórych odtwarzaczach. Wystarczy jednak podjechać do jakiegoś warsztatu i oni to zamontują poprawnie.

Jeżeli chodzi o samo radio, to ja radzę nie kupować radia z nieznanej marki. Najlepiej kupić coś sprawdzonego. Ja osobiście polecam Alpine, Clarion, Blaupunkt.
Jeżeli chodzi o moc, to tak naprawdę i tak żadne radio nie ma większej mocy rzeczywistej niż 22 Watt. Jednak lepiej kupić radio na którym jest napisane 4x45. Głośniki seryjne i tak dadzą radę.
Wspaniała muzyka na wspaniałym sprzęcie:) Wszystko czego potrzebuje:)
Bryza
Początkujący

15 Lis 2007, 21:28