09 Cze 2017, 16:56
Zanim ktoś tu wpadnie i odradzi Ci te auta to:
Ford Mondeo Mk3 - rzeczywiście rdzewieje, choć nie ma takiej tragedii jak w Mondeo Mk2 czy Focusie Mk1. Przed zakupem trzeba dokładnie obejrzeć auto od spodu, "normalnie" rdza występuje na rantach drzwi, ale jak jest w jakimś nietypowym miejscu to świadczyć to może również o powypadkowej przeszłości.
Za 7-8 tysięcy skup się na egzemplarzach z początku produckcji (2000-2002) z silnikami 1.8 125KM (nie SCI!) i 2.0 - palą podobnie (dość dużo), ale osiągi w 2.0 lepsze. 1.8 lubi olej, z tego co pamiętam to typowym problemem w tych benzyniakach są klapki w kolektorze dolotowym). Plusy to na pewno: przestronność, bardzo dobre prowadzenie jak na auto rodzinne segmentu D, ceny części i serwisu nie przerażają. Praktyczny jest 5-drzwiowy hatchback.
Renault Laguna II - nie rdzewieje, zdarzają się problemy z elektryką i elektroniką, na dzień dobry lepiej wymienić baterię w kluczyku, sprawdzić cewki, przepustnicę, bo to słabe punkty tego auta. Poza tym, że mogą zdarzać się w nim częściej drobne usterki to nie jest tak złe auto jak w obiegowej opinii. Na pewno należy unikać wszystkich diesli, benzyniaka 2.0 IDE 140KM (wersja 136KM jest ok) oraz aut z samego początku produkcji. Wnętrze auta nie jest tak przestronne jak w Mondeo, zawieszenie jest komfortowe, ale za to silniki oszczędniejsze. Od biedy do jazdy po mieście wystarczy 1.6, chociaż ja bym polecił 1.8.
Jeśli chodzi o obydwa powyższe auta to polecam szukać wśród aut, które są już w PL zarejestrowane od jakiegoś czasu i jest dostępna jakakolwiek historia napraw (w autach sprowadzonych z zachodu ciężko cokolwiek zweryfikować).
Mondeo i Lagunę z LPG trzeba dobrze się przyjrzeć, czy nie założono byle jak instalacji (teoretycznie silniki Renault dużo lepiej znoszą LPG).