Ford Mondeo mk4 Co to za część?

16 Gru 2018, 20:13

Witam. Od pół roku traci mi się płyn chłodniczy w moim mondeo mk4 2007r 1.8tdci 125KM. Nie naprawiałem tego gdyż samochód się nie przegrzewał i sprawę olałem. Problem teraz się pojawił gdy temperatura spadła i nie można zagrzać samochodu. Ciepłe powietrze zaczyna lecieć dopiero po przekroczeniu 2000 obrotów. Może mi ktoś powiedzieć jak nazywa się część znajdująca się na zdjęciu podana w załączniku? Prawdopodobnie tam ucieka płyn chłodniczy. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Solnik
Początkujący
 
Posty: 67
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

16 Gru 2018, 20:26

To jest termostat.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
1

16 Gru 2018, 20:58

Dziękuję za odpowiedź. Czy jest możliwość wymiany samej uszczelki? Czy trzeba kupić całą obudowę? Mechanik kiedyś wycenił mi tę część na 360zł nie chcąc powiedzieć co to jest i że trzeba wymieniać całość.
Solnik
Początkujący
 
Posty: 67
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

16 Gru 2018, 21:30

można wymienić uszczelkę pod warunkiem że to ona jest winowajcą i że dostaniesz ją oddzielnie ale kreatywny mechanik coś wykominuje no i trzeba dobrze zdiagnozować skąd cieknie bo może to być z podstawy termostatu jak i z jego wejścia.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
1

16 Gru 2018, 21:57

Prawdopodobnie cieknie od strony gdzie obudowa/ kolanko jest na 3 śrubkach. Przynajmniej tam wyczułem pod palcami ciecz.
Solnik
Początkujący
 
Posty: 67
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

17 Gru 2018, 13:35

Jeszcze jedno pytanie. Samochód osiąga swoją temperaturę po dość długim czasie. Nawet po ponad 10km. Ciepło leci tylko w przypadku przekroczenia 2000 obrotów. Wystarczy tylko wymienić uszczelkę? Czy termostat też do wymiany?
Solnik
Początkujący
 
Posty: 67
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

17 Gru 2018, 13:49

W tym przypadku to kwestia zapowietrzonego układu, ja osobiście zmienilbym od razu termostat skoro juz wszystko na wierzchu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
1

19 Gru 2018, 17:15

Termostat wymieniony :) :) :) Wszystko działa jak należy. Po przejechaniu 1km zaczyna ładnie grzać :) Dziękuję forumowiczom za pomoc :ok: :ok:
Solnik
Początkujący
 
Posty: 67
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0