Ford Mondeo MkIII TD

23 Sie 2009, 16:16

Witam ,

W ciagu nastepnym 2 tygodni bede posiadaczem Fordzika Mondeo MkIII 2.0 w dieslu 90KM,
Przebieg 150 tys ,

Prosze o porade co wymienić w samochodziku przy takim przebiegu(Wiem wszstko zalezy od stanu technicznego itdp) ?? i jakie jest Best practice przy Mondziakach??.
tiger24
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Warszawa

24 Sie 2009, 02:19

Często to jest wałkowane.
Pasek lub łańcuch rozrządu
Olej silnikowy i filtr oleju
Filtr powietrza
Filtr paliwa
Płyn chłodzący
Płyn hamulcowy
Należy również obejrzeć stan, ale bez popadania w skrajność:
Klocków hamulcowych,
Stan wycieraczek,
Ustawienie świateł,
Jeżeli ma klimatyzacje ( a zapewne ją posiada ) to stan filtra przeciwpyłkowego. I poziom gazu w sprężarce.
Pasek alternatora.
jak iść za ciosem to warto wymienić olej w skrzyni.

Są to takie rady co trzeba a czego nie. Sam zdecyduj.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
szakal1990
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 181
Miejscowość: Wielkopolska

25 Sie 2009, 19:15

Tygrysie do rad Szakala dodam tylko ,że masz łańcuch jeśli pytasz o Mondeo Mk3 IIgeneracji,olej wymieniasz co 20 kkm,filtr przeciwpyłkowy też co 20 kkm,filtr powietrza co 60 kkm,płyn chłodzący co 10 lat,hamulcowy co 2 lata,skrzynie mechaniczne nie wymagają wymiany oleju ale automaty tak ,co 60 kkm (olej przekładniowy ESPM -2C166-H)Wiadomosci uzyskane w serwisie Forda!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8604
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

25 Sie 2009, 21:51

Troche przesada z tym wymienianem, bo po co odrazu wymieniac jak mozna niekotre rzeczy najpierw sprawdzic zeby wiedziec czy sie nadaje do dalszej eksploatacji, mozna sprawdzic: Plyn hamulcowy, Plyn chlodniczy, Filtr powietrza tez mozna wyciagnac i kto sie zna na rzeczy oceni czy nadaje sie do dalszej eksploatacji. Wymienic odrazu nalezaloby olej, filtr oleju, (chyba ze wymiany sa udokumentowane i wiesz kiedy byl wymieniany), lancuch dopiero sie wymienia jak go juz slychac, jak nie to mozna jeszcze jezdzic.
W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin

25 Sie 2009, 23:17

Jak ocenisz stan płynu hamulcowego czy chłodniczego domowymi sposobami, bo wątpię żeby kolega miał pełen sprzętu garaż np. refraktometru ? Większości polskich samochodów są fabrycznie nalane płyny i później pojawiają się problemy z korozją chłodnicy, ale od wewnątrz, czy "po zapiekane" cylinderki/dociski/zaciski klocków. Wymiana i odpowietrzenie nie przekroczą 100 zł i można to bez problemu zrobić samemu. Co do filtra powietrza koszt nie jest wielki. A kiedyś trzeba to zrobić. Faktycznie jak nie masz teraz środków na wymianę filtra a jest on w dobrym stanie to można to przedłużyć ale jeżeli masz te 40 zł, to lepiej wymień.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
szakal1990
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 181
Miejscowość: Wielkopolska