Francuz? do 20 tys.

02 Sty 2015, 12:35

Cześć wszystkim :)

Wiosną tego roku mam zamiar kupić swój pierwszy samochód.
Przewidywany przebieg roczny - 10 tys. 2/3 tego przebiegu pokonywane będzie autostradą. Samochód nie będzie garażowany.

Kryteria, które powinny zostać spełnione:
Cena 20 tys.(z marginesem),
rocznik 2007-2009,
Segment C,
paliwo - raczej benzyna (najlepiej dobrze współpracująca z LPG)

Głównie zainteresowały mnie 2 auta:
1. Citroen C4 coupe
2. Peugeot 307sw

Proszę o opinię, czy kupno któregoś z powyższych samochodów ma sens? Czy budżet jest wystarczający?
Pozdrawiam
toomool
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 27 05 2007
Auto: Nie mam

02 Sty 2015, 13:09

Budżet na coś z PSA dobry. Na rocznik nie patrz tylko na stan auta. Silnik 2.0 czy 1.6 do LPG jest ok. Lepiej celować w 2.0 spalanie max o litr większe, a osiągi lepsze.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Sty 2015, 13:41

1.6 w C4 jest najbardziej niezawodnym motorem w tym modelu. W prawdzie ma swoje bolączki, jak chociażby częste usterki silniczka krokowego, ale to drobnostki.
Co do 307, to zarówno 1.6 jak i 2.0 nie powinien sprawiać problemów, dlatego tak jak napisał noisy, lepiej 2.0.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sty 2015, 23:02

silnik 1.6 w C4 to wynalazek stworzony przez BMW i PSA, montowany był w Mini, BMW, Citroenie i Peugeocie, poszukałem o nim trochę w necie i za darmo nie chciałbym tego silnika, wyszukanie mnóstwa złych opinii zajmuje 5sekund, dla mnie wystarczy jako przestroga

może w internetach piszą głupoty, więc niech się wypowie jakiś znawca silników

Silnik 1.6 VTi/THP – problemy, awarie, historia, eksploatacja
http://namasce.pl/silnik-1-6-vtithp-pro ... ploatacja/

1.6 THP w 308 - Czy warto ?
http://peugeotklub.pl/showthread.php?39 ... -Czy-warto

P 508 1.6 THP - dlaczego uciekać od tego auta?

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki
http://moto.pl/MotoPL/56,88389,14820490 ... tml?es=off

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut
http://moto.pl/MotoPL/56,88389,15735816 ... tml?es=off

Dynamiczny falstart silnika 1.6 T grupy BMW/PSA
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/d ... -psa/626qc
numer21
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 0- 0-2001
Auto: Clio II
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sty 2015, 23:05

Silniki THP omijaj szerokim łukiem. Wpadka, tutaj też kilka razy o nich było.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Sty 2015, 23:15

Szkoda tego THP, bo to rzeczywiście złom. Jakby było inaczej już dawno by u mnie stał w garażu 508 ze względu na jego urodę :D
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

02 Sty 2015, 23:24

francuz nie polecam lepiej kupi niemca lub japonca, np audi a4 b6 lub toyote avensis 2
Draters
Początkujący
 
Posty: 190
Prawo jazdy: 10 05 2010
Przebieg/rok: 31tys. km
Auto: honda civic
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

02 Sty 2015, 23:41

numer21 napisał(a):silnik 1.6 w C4 to wynalazek stworzony przez BMW i PSA, montowany był w Mini, BMW, Citroenie i Peugeocie, poszukałem o nim trochę w necie i za darmo nie chciałbym tego silnika, wyszukanie mnóstwa złych opinii zajmuje 5sekund, dla mnie wystarczy jako przestroga

THP może i owszem. W C4 nie był tylko i wyłącznie montowany THP :unsure:
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sty 2015, 23:50

Draters napisał(a):francuz nie polecam lepiej kupi niemca lub japonca, np audi a4 b6 lub toyote avensis 2

Audi A4 B6 ma tak samo beznadziejne zawieszenie jak Pug 407, tak samo delikatną elektronikę z tym że lepiej się prowadzi, ma lepsze wyposażenie i jest mega komfortowy.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

03 Sty 2015, 00:39

w tej cenie nie znajdzie się THP ale silnik 1,6/120KM oznaczony jakoś VVTI albo podobnie ma problemy ze zmiennymi fazami rozrządu
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Sty 2015, 01:40

Tak jak pisałem w pierwszej wiadomości - interesuje mnie segment C. Nie potrzebuję większego samochodu.
W innych wątkach, na innych forach raczej odradzano kupno samochodów niemieckich ze względu na to, że oferują słabe wyposażenie w stosunku do ceny, a i z bezawaryjnością nie jest tak kolorowo.
Dzięki za przestrogę przed 'THP'. Myślałem, że benzyniak da mi 'gwarancję' bezawaryjności. Może w takim razie warto brać ropniaka?
Jestem otwarty na inne propozycje:)
toomool
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 27 05 2007
Auto: Nie mam

03 Sty 2015, 12:48

Dobre benzyniaki to np. 1,6/109KM albo 2,0/140KM. Nie sprawiają problemów i lubią LPG. Z diesli może być 2,0HDi ale tam dochodzą koszty wymiany wtryskiwaczy, dwumasy, turbiny.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Sty 2015, 10:45

Przeglądam trochę forum i widzę, że w kategoriach podobnych do moich (poza rocznikiem) często polecane jest BMW e46. Wersja kombi bardzo mi się podoba. Zastanawia mnie dosyć niska cena? Modele z 2002-2003 roku można bez większego problemu kupić do 20 tys., a jest to samochód, który pewnie jako nowy kosztował grubo ponad 100tys. PLN.
Pytanie czy lepiej kupić nowszego peżota/citroena, czy jednak warto zainteresować się BMW.
Czy jest duża różnica w kosztach eksploatacyjnych?
toomool
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 27 05 2007
Auto: Nie mam

05 Sty 2015, 11:17

Francuza kupujesz ze względów rozumowo-finansowych. Stosunkowo młody, pakowny, niezbyt drogi w naprawach, dość ekonomiczny.
BMW kupujesz z innych względów. Moim zdaniem rozumowo praktycznych. Jest czym depnąć (w zależności oczywiście od motoru), komfort podróżowania znacznie wyższy oraz tylny napęd. Takie jest moje zdanie. BMW to marka premium, gdzie próżno do niej porównywać Peugeoty czy Renault.
Poza tym gdzieś kiedyś przeczytałem, że gdyby Jezus preferował przedni napęd, to byśmy chodzili na rękach :P
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

05 Sty 2015, 12:30

toomool - do Polski przyjeżdżają z zachodu najtańsze, zużyte, porozbijane, zaniedbane egzemplarze aut marki premium. Stąd rynek determinuje tak niską cenę tych aut używanych. Po prostu handlarze dostosowali rynek do polskiego Janusza, który wie lepiej ile ma kosztować 10 letnie BMW. Stąd uważaj i oglądaj dokładnie każdy egzemplarz, bo wśród sterty gruzu znajdują się perełki warte kupna. :)
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW