Zakup auta na kilka lat.

28 Lut 2015, 15:12

Dzień dobry. :)
Jestem nowym użytkownikiem Waszego forum chociaż przeglądałem je już nie jeden raz :ok: .
Dziś postanowiłem dołączyć i skierować do Was swoje zapytanie :?: .
Chcę kupić auto w najbliższej przyszłości (do końca tego roku) które musi posłużyć kilka dobrych lat. Interesują mnie modele pokroju Audi a4 b7, BMW 320i e60 ewentualnie podobne. Budżet jakim prosperuję to granica 40tys zł. Interesują mnie te modele, ale nie oznacza to, że muszą to być tylko te marki... Zależy mi przede wszystkim na tym żebym mógł bezawaryjnie cieszyć się nimi na co dzień, oraz tym żeby spalanie było 'stosunkowo' niskie :? . Codziennie wykonuję około 50km i dodatkowo co drugi weekend około 250km co daje ~15tys km rocznie. Zastanawiałem się również czy może kupić coś pokroju nowej Toyoty Yaris z tego co czytałem to wiem, że tania w utrzymaniu, mało awaryjna, ale jestem jeszcze młody szalony :naughty: i chciałbym pocieszyć oko i ciało czymś bardziej dynamicznym i zgrabnym :naughty: :naughty: I chciałbym byście określili mi czy w tej kwocie z tamtych modeli znajdę coś wartościowego? Z jakimi kosztami eksploatacyjnymi muszę liczyć się w okresie roku :cry: mniej więcej ile wydam na te części ewentualnie możecie wskazać te elementy i rozpocznę tworzenie kosztorysów :sly: :?: dodam, że lubię dbać o auto i nie oszczędzam na częściach zamiennych jakichś made in CHrL... :oops: Jakie jednostki silnikowe w tych autach najlepiej się sprawdzają? Ile auto przy podanej jednostce silnikowej spali przy 100km normalnej jazdy w trasie/mieście?? Jakie paliwo? Benzyna, LPG czy może Diesel? Czy kupno auta z benzyną i wkładka LPG jest opłacalna czy jednak odstąpić (chodzi o to czy gaz nie rozklekocze silnika)? Z góry ślicznie dziękuję za pomoc i za wyrozumiałość jeżeli strzeliłem gdzieś jakiegoś byka :)
Pozdrawiam! :wink: :wink:
legion30
Nowicjusz
 
Posty: 6
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Matiz

28 Lut 2015, 16:24

Jak będzie robiony przebieg rzędu 15.000km to zainteresował bym się czystą benzyną ew. + LPG.
-Lexus IS 250 - ale ciężko będzie
-Citroen C5 polecany na forum
-Renault Laguna III j/w
-Honda Accord VII 2.0 // 2.4
-Kia Ceed
-Hyundai I30
-ew BMW e46 3.0
-Ford Mondeo 2.5 (do gazu ideał)

2.0 w e60 jest zdecydowanie za mało i koszta eksploatacji nie będą niskie, jest to w końcu segment wyżej niż A4 natomiast w A4 albo 1.8T lub 4.2 V8, 2.0 nie znam więc się nie wypowiem.

Jak Ci nie zależy na "lansie" z 4 "pierścieniami" na masce to można lepiej zainwestować te pieniądze i kupić coś na full wypasie (czyt. np.Laguna // C5)

@ Chociaż jak będziesz robił codziennie 50km to może i warto iść w stronę diesla.
Popatrz na samochody z 1.9JTD,2.0HDI,TiD w przypadku SAABa ew 1.9TDI w VAGach.
Ostatnio edytowany przez Kieł 28 Lut 2015, 18:31, edytowano w sumie 3 razy
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

28 Lut 2015, 16:46

legion30 napisał(a):Budżet jakim prosperuję to granica 40tys zł


Napisz lepiej ile jesteś w stanie przeznaczyć miesięcznie na naprawy. Auta takie jak BMW E60 czy Audi A4B7 nie należą do tanich w użytkowaniu, są raczej drogie, a skoro patrzysz tak bardzo na spalanie tzn., że nie chciałbyś też dużo wydawać na eksploatację. Najlepiej poszukaj coś francuskiego jak np. Renault Laguna III (2.0 dobry do LPG, na benzynie 8,5-9l/100km), ewentualnie koreańskiego np. Hyundai Sonata (2.4, około 1l więcej od Laguny).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Lut 2015, 18:37

Kieł napisał(a):-Citroen C5 polecany na forum
-Renault Laguna III j/w
-Honda Accord VII 2.0 // 2.4

Faktycznie te nawet są wizualnie w porządku a za C5 już wcześniej się oglądałem. :)

Kieł napisał(a):Jak Ci nie zależy na "lansie" z 4 "pierścieniami"

pierścienie robią wrażenie ale nie jest to wymóg konieczny :D

Ossy napisał(a):Napisz lepiej ile jesteś w stanie przeznaczyć miesięcznie na naprawy.

Tego nie jestem w stanie określić bo to akurat jest temat rzeka :oops:

Jeżeli chodzi o C5 to silnik 2.0i 16V 140KM benzyna jest najodpowiedniejszym wyborem?
W jakich granicach przy zadbanym egzemplarzu C5 mogą zamykać się właśnie koszty utrzymania?

Dzięki śliczne, że podrzuciliście mi nowe obszary poszukiwań teraz tylko muszę zagłębić się jeszcze w forum: czytać, czytać i jeździć oglądać :D
legion30
Nowicjusz
 
Posty: 6
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Matiz

28 Lut 2015, 18:40

legion30 napisał(a):W jakich granicach przy zadbanym egzemplarzu C5 mogą zamykać się właśnie koszty utrzymania?

będzie o połowę taniej niż w Audi A4 B7, bo koszty są na poziomie BMW e90, a nie cytryny.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lut 2015, 19:22

A jak właśnie ocenilibyście jeszcze E90? jak kształtowałyby się tutaj różnice? Na pewno C5 da się znaleźć młodszą z bogatszym wyposażeniem a jak z osiągami i utrzymaniem obu modeli?
legion30
Nowicjusz
 
Posty: 6
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Matiz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Odśnieżarka? Zachowaj bezpieczny odstęp!
    Niskie temperatury i opady śniegu powodują, że na ulicach często pojawiają się odśnieżarki i posypywarki. Chociaż nie są pojazdami uprzywilejowanymi, zachowanie pewnych środków ostrożności przez innych uczestników ...

28 Lut 2015, 19:28

legion30 napisał(a):A jak właśnie ocenilibyście jeszcze E90? jak kształtowałyby się tutaj różnice? Na pewno C5 da się znaleźć młodszą z bogatszym wyposażeniem a jak z osiągami i utrzymaniem obu modeli?

C5 pod względem eksploatacji będzie tańsze ale nie ma tego co ma BMW czyli RWD, ale za to jest duże i komfortowo się tym jeździ. :ok:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lut 2015, 19:47

Czyli ogólnie jako auto na co dzień oraz w dłuższą trasę C5 jest w porządku? :)
Auto to musi służyć ładnych parę długich lat także muszę potwierdzić opinie :D
Od lipca zacznę poszukiwania w rejonie łódzkiego, wielkopolskiego, dolnośląskiego, opolskiego wtedy też dam znać na forum czy ktoś może jakiś ciekawy egzemplarz może podrzucić :ok:
Jeżeli chodzi o sam zakup załóżmy auto wyjdzie 35tys zł ile mniej więcej jeszcze potrzebuję włożyć w auto na starcie? coś wyczytałem że samo zawieszenie powinno bez wymian dotrwać do 200tys km prawda to? :o
legion30
Nowicjusz
 
Posty: 6
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Matiz

28 Lut 2015, 20:04

legion30 napisał(a):coś wyczytałem że samo zawieszenie powinno bez wymian dotrwać do 200tys km prawda to? :o

hydropneumatyczne owszem, bo odpadają Ci amortyzatory, sprężyny i inne pochodne tego typu. Czasem jakiś wahacz się znajdzie do roboty
legion30 napisał(a):ile mniej więcej jeszcze potrzebuję włożyć w auto na starcie?

zależy od auta ale z 1-2k na pakiet startowy możesz szykować
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lut 2015, 22:30

Ostatnio kupowałem części do audi A4 B7 i Vectry C znajomego, cena kompletnego rozrządu, była prawie identyczna w obu autach. klocki hamulcowe było tańsze do Audi, filtry podobnie do obu aut podobne ceny. Jedynie droższe jest zawieszenie wielowahaczowe z przodu w Audi, ale też nie jest tak tragicznie jak jest to opisywane,
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

28 Lut 2015, 22:35

Jaki silnik w Audi, jaki w Vectrze? Do Audi na pewno jest masa tanich zamienników, nie wiem jak z ich jakością.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Lut 2015, 22:42

Ostatnio sobie robiłem zestawienie cen części eksploatacyjnych e46 vs. A4 B6 aby zweryfikować opowieści o taniźnie w Audi i drożyźnie w BMW. Wyszło podobne.
Amory wyszły drożej w BMW ale sprzęgło było tańsze. Pierdoły jak klocki, tarcze, pompa wody, łożyska, świece podobne ceny. Rozrząd odpadł w BMW bo łańcuszek. Po zsumowaniu wyszło mi 4300zł dla Audi 1,8T i 3000zł dla BMW 323i. W Audi doszła turbosprężarka więc ceny na równi jednak nie dodałem zawieszenia ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Mar 2015, 15:06

Jeszcze pytanko odnośnie już momentu zakupu:
Jest wiele stron które mówią co sprawdzić itp. do czego się przyłożę również żeby się nie nadziać na studnię bez dna :no: :cry: ale...
Chciałbym zapytać czy przykładowo http://wiemcokupuje.pl/ takie sprawdzenie może pomóc w dokładnym ustaleniu defektów? czy szukać autoryzowanego ASO na własną rękę w okolicy auta?
Na jakie rzeczy zwłaszcza zwrócić uwagę przy C5 III?
Na co zwracać uwagę przy jeździe próbnej? Wiadomo, że klikać wszystko co się da :P
Jak wygląda sprawa z zawieszeniem? Kupić tylko z hydro co wszyscy chwalą przy tym aucie czy jeżeli nic nie znajdę to szukać już normalnego pneumatyka? :)
legion30
Nowicjusz
 
Posty: 6
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Matiz

01 Mar 2015, 15:09

legion30 napisał(a):Kupić tylko z hydro co wszyscy chwalą przy tym aucie czy jeżeli nic nie znajdę to szukać już normalnego pneumatyka?

hydro to pneumatyka
Citroen C5 ma dwa rodzaje zawiasu czyli konwencjonalny z amortyzatorami sprężynami itd oraz pneumatyczne. Jak będziesz oglądać auto to przejrzyj to zawieszenie pod kątem wycieków
legion30 napisał(a):Chciałbym zapytać czy przykładowo http://wiemcokupuje.pl/ takie sprawdzenie może pomóc w dokładnym ustaleniu defektów?

pewnie, że pomoże ale trochę trzeba za to zapłacić i osobiście wolałbym sprawdzić samochód w ASO
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Mar 2015, 17:02

dzida napisał(a):hydro to pneumatyka

Fakt myślałem o jednym napisałem drugie :)

dzida napisał(a):Jak będziesz oglądać auto to przejrzyj to zawieszenie pod kątem wycieków

Ok, ale jeżeli faktycznie znajdę wyciek czy dalej warto oglądać ten egzemplarz zbić po cenie i starać się naprawić na własną rękę później czy rozejrzeć się za czymś innym w takim przypadku?
Jak sprawa ma się z autami o przebiegu koło ~150tys km? Wiem, że auto to musi posłużyć mi ładnych parę lat i warto kupić używanego z takim przebiegiem czy dopłacić, ale mieć mniej w cyfrach? Zapewne trzeba będzie włożyć trochę w zawieszenie i inne klekoty gotówki, żeby dało się przez kolejne lata przebrnąć bez bólu głowy? :?
Dziękuję ślicznie za każdą odpowiedź i nie spodziewałem się takiego odzewu na moje pytania :) :ok:
legion30
Nowicjusz
 
Posty: 6
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Matiz