Freelander-grzeją się tarcze hamulcowe przednie

17 Mar 2009, 21:19

podczas jazdy wyczuwalne samoczynne hamowanie auta gorace tarcze po 2-3 km . hamulce już były odpowietrzane od czego zacząć gdzie szukać przyczyny
Marmat
Nowicjusz
 
Posty: 11

17 Mar 2009, 22:57

Ja tam się na frelkach nie znam ale:
- sprawdziłbym stan klocków hamulcwych;
- sprawdziłbym czy wszystko jest w porządku z zaciskiem - czy się nie przycina;
- jeśli tu wszystko gra to sprawdziłbym jaka jest minimalna grubość tarczy hamulcowej podana przez producenta. A potem sprawdziłbym jaką mam na samochodzie
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

18 Mar 2009, 20:48

Miałem podobne objawy w swoim frelku. Zaciął się docisk klocków hamulcowych ( klocki były cienkie ). Po wymianie klocków i małym przeczyszczeniu objawy minęły.
leśnik74
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Puszcza Notecka

18 Mar 2009, 21:54

ja też podejrzewam że to klocki , w serwisie doradzają mi wymianę płynu hamulcowego i dokładne oczyszczenie zacisków mam nadzieję że to pomoże. odnoszę wrażenie że klocki zaczynają zaciskać w momencie mocnego skrętu zwłaszcza na wstecznym biegu
Marmat
Nowicjusz
 
Posty: 11

18 Mar 2009, 22:01

najprawdopodobniej zacina się zacisk sprawdz czy grzeją się obie strony. Nawet leżeli klocki są za cienkie a wszystko inne jest dobre to nie powinno się grzać.
jurek62
Początkujący
 
Posty: 141
Miejscowość: warszawa ząbki

18 Mar 2009, 22:06

grzeją się obie strony. uważam że cienkie klocki byłoby słychać podczas hamowania
Marmat
Nowicjusz
 
Posty: 11
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik RB26DETT - Nissan
    Konstrukcją zbliżoną do słynnego silnika 2JZ Toyoty jest motor RB26DETT Nissana. To również rzędowa szóstka z aluminiową głowicą i żeliwnym blokiem wyposażona w dwie turbosprężarki. Silnik Nissana miał co prawda ...
    Zamienniki opon - kalkulator
    Zamiennik to opona która ma za zadanie zastąpić nam oponę wzorcową tą którą przewidział do montażu w samochodzie producent. Chodzi tu dokładnie o rozmiar średnicy zewnętrznej opony który będzie jak najbardziej ...

19 Mar 2009, 13:51

Marmat napisał(a):grzeją się obie strony. uważam że cienkie klocki byłoby słychać podczas hamowania
- PO SPRAWDZENIACH /JAKIE PODAJĄ KOLEDZY/ kiedy nie przyniosą rezultatu - proponuję naprawę -POMPY HAMULCOWEJ.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze

20 Mar 2009, 15:14

Marmat napisał(a):odnoszę wrażenie że klocki zaczynają zaciskać w momencie mocnego skrętu zwłaszcza na wstecznym biegu

Może to też być problem sklejonej wiskozy-przy skręcie jest wrażenie hamowania.A tercze są ciepłe bo może szybciej hamowałeś i po zatrzymaniu sprawdzałeś ich temperaturę-nawet po hamowaniu z 30km/h się grzeją.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

27 Mar 2009, 19:41

centralki przeczyszczone, płyn sprawdzony klocki wymienione na nowe, jednak tarcze są dalej gorące w czasie jazdy nie słychać mocnego pocierania
motoro - powiedz coś więcej na temat tej wiskozy dalej hamuje na mocniejszych skrętach
Marmat
Nowicjusz
 
Posty: 11

27 Mar 2009, 19:49

odepnij napęd na tył i zobacz czy ci się dalej grzeje. jesli tak to cudów nie ma, jest ciepło musi być tarcie, a więc klocki trą czyli są dociskane, a dociskają zaciski, które mogą się blokować
pozdr az
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

28 Mar 2009, 01:00

Nieśmiało chciałbym zauważyć, że:
- na postoju hamulce raczej nie będą się grzały same z siebie;
- aby zatrzymać auto należy użyć hamulców;

Ergo - nagrzane tarcze mogą być wynikiem normalnego użycia hamulca.

Proponuję mały eksperyment, do którego potrzebny będzie odcinek mało uczęszczanej drogi. Musisz przejechać go mając na starcie zimne tarcze. Aby zatrzymać się pozwalasz samochodowi wyhamować silnikiem lub pomagasz mu w tym ręcznym. Sprawdź wtedy tarcze.
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

28 Mar 2009, 20:28

Dokładnie nie pamiętam jak się to sprawdzało bo robiłem to półtora roku temu.Ale z tego co mi się przypomniało to jeśli przy ostrym skręcie (jadąc na 1 biegu) będzie słychać jakieś ocieranie lub inne niepożądane odgłosy, albo nie będzie reagował na poślizg to wisko jest sklejone, albo zbyt wyrobione.

Jest jeszcze drugi sposób,ale ten nie jest tak skuteczny.Trzeba go podnieść, tak żeby wszystkie koła były w powietzru i pokręcić jednym z nich.Muszą się kręcić pozostałe.Jeśli kręcisz przednimi a nie kreci się tył to jest już zbyt wyrobione.Ale dodaję że u mnie to sie nie sprawdza bo sie tył nie kręcił a wisko jest dobre.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

03 Kwi 2009, 17:00

Witam. Takie pytanko mam: czy freelander z grzejącymi się tarczami był przerabiany i czy jest to rocznik między 1998 a 2000?
Paweł2008
Nowicjusz
 
Posty: 5

15 Kwi 2009, 20:56

Paweł2008 napisał(a):Witam. Takie pytanko mam: czy freelander z grzejącymi się tarczami był przerabiany i czy jest to rocznik między 1998 a 2000?


tak. 98 angolek
Marmat
Nowicjusz
 
Posty: 11

16 Kwi 2009, 06:28

Masz źle wspawane wzmocnienie pod serwo. wystarczy wyregulować pompę hamulcową - 15 min pracy:) Zadzwoń to powiem Ci jak to zrobić.
Pozdrawiam.
Paweł 0-501-034-156
Paweł2008
Nowicjusz
 
Posty: 5