Freelander odpowietrzenie sprzęgła

16 Wrz 2008, 18:58

sprzeglo we frylanderze moze p[asc nawet po 20 tys km nie ma nato reguly wszystko zalezy jakiej firmy jest tarcza sprzeglowa proponuje wymienic sprzeglo docisk i lozysko odpowietrzenie sprzegla pomaga na krodko.Zeby wymienic sprzeglo trzeba zdiac wal napedowy i pol osie nastepnie skrzynie posrednia i skrzynie glowna uwazac nalezy na rurki wodne ktore chlodza skrzynie posrednia sa one aluminiowe i przy sciaganiu wezy gumowych moga peknac pozdrawiaw
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

16 Wrz 2008, 19:16

Mam nadzieję że ta rada jest dla frilusia 1 nie dla mnie chociaż mu tego nie życzę i dzięki za fachową instrukcję jak to zrobić.
pozdrawiam
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

16 Wrz 2008, 19:27

Podobna zasada wymiany jest przy: Freelanderze z silnikiem benzynowym i diesla. Zawsze trzeba postępować według wyżej wymienionej instrukcji. Różnica jest taka: silnik benzynowy, tłoczek jest na zewnątrz skrzyni biegów, silnik diesla tłoczek z łożyskiem jest w środku pod obudową. Nie ma reguły po ilu kilometrach padnie sprzęgło, czy to w silniku benzynowym czy diesla.

Pozdrawiam
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

16 Wrz 2008, 22:23

dzięki macpaw5,
obyś nie był złym prorokiem,
zakładam że docisk i tarcza oraz cylinderek przy nich jest ok, objaw dowodzi że brakuje ciśnienia na tym cylinderku (zakładam że nie przecieka bo płyn jest), jak to sprawdzić bez demontażu obudowy sprzęgła, przy odpowietrzaniu ciśnienie w odpowietrzniku było mizerne, sądzić należy że coś jest z pompą sprzęgła, jak ją wymontować, bo dojście do niej jest mizerne. mówiąc o zdejmowaniu półosi chyba miałeś ma myśli lewą stronę.
dzięki za dotychczasową całość
pozdro
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Wrz 2008, 22:33

prawą stronę też ponieważ musisz zdjąc ird box czyli skrzynie posrednią, która jest przykręcona do skrzyni biegów, czterema śrubami obojętnie czy to jest diesel czy benzyna. Pąpka sprzęgła jest nie naprawialna.
POZDRAWIAM
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

17 Wrz 2008, 08:01

friluś1 napisał(a): sądzić należy że coś jest z pompą sprzęgła, jak ją wymontować, bo dojście do niej jest mizerne.
pozdro

musisz wymontować czarną (większą) obudowę gniazd i kostek do której dochodzą kable.na początek trzeba wyjąć cały środek są tam gniazda,kostki od tych kabli umieszczone na wyprofilowanym kształtem dostosowanym do obudowy plastiku który trzeba wyjąć bo pod nim są śruby które przykręcają obudowę do karoserii jest to wciśnięte i przytrzymywane przez chyba 5 zatrzasków.potem trzeba przekręcić pompkę w prawo o kąt 45 stopni i pompka wyjdzie.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...

17 Wrz 2008, 17:48

friluś wyjąłem dzisiaj pompkę wlałem w zbiorniczek płyn a tu cieknie u dołu w tym miejscu gdzie był wężyk bo go zdjąłem i nie wiem czy tak powinno być czy jest uszkodzona pompka bo czytałem że te pompki często nie trzymają ciśnienia a gdy po ponownym nalaniu do zbiorniczka płynu spróbowałem po pompować to wydaje mi się że specjalnie nic to nie dawało sądziłem że powinno bryzgać płynem a tu nic.Założyłem ponownie i zacząłem odpowietrzać ,po zalaniu może 6 lub 7 razy płynu w zbiorniczek do pełna dopiero była jakaś reakcja na pedale no i po jeszcze kilkakrotnym dolewaniu płynu do zbiorniczka udało mi się odpowietrzyć ten układ,teraz jest dobrze,wszystko działa prawidłowo.Jutro sprawdzę czy jest wszystko w porządku a jeśli nie to sądzę że to wina pompki.
Napisz co u ciebie.
macpaw5 piszesz że pracujesz w salonie land rovera a z kąt jesteś kierunek 00353 czyżby to była Irlandia
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

17 Wrz 2008, 19:13

tak irlandia
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

17 Wrz 2008, 20:52

witam was,
macpaw5 miałeś racje co do domontażu pompki, samo jej wyjęcie strasznie utrudnia gruba wiązka przewodów, trudno wykonać obrót w prawo o 45st i całość wyjąć, swoją drogą co to za wyłącznik z dużym czerwonym łbem (jest za pompą przyręcony do nadkola) normalnie go nie widać bo jest przykryty tym dużym pudłem.
moja pompa jest ok, okazało się że za mało było w niej płynu, stąd po pierwszym odpowietrzeniu pedał sprzęgła całkowicie siadł. sądzę MCARTUR że masz (miałeś) to samo, a więc za mało płynu w zbiorniku pompy. po tym co zrobiłeś powinno być ok. jeśli zdjąłeś przewód ciśnieniowy, to na logikę płyn musi wypłynąc z pompy samoczynnie. zresztą może macpaw5 się na ten temat wypowie. z tego co wyczytałem jest w salonie rovera, jeśli nawet nie w serwisie, to zawsze może z kolegami zagadać.
łączę pozdro i dzięki
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

17 Wrz 2008, 21:58

friluś1 napisał(a): co do domontażu pompki, samo jej wyjęcie strasznie utrudnia gruba wiązka przewodów, trudno wykonać obrót w prawo o 45st i całość wyjąć

żeby to zrobić trzeba przeciąć plastikową objemkę wtedy można odsunąć przewody i jest wystarczająco dużo miejsca.potem oczywiście założyć nową.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

17 Wrz 2008, 22:55

nic nie trzeba przecinac wszystkie obejmy sa na zatrzaski trzeba troszke pokabinowac pozdraWIAM
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

17 Wrz 2008, 22:58

Wylacznik z duzym czerwonym lbem jest to wstrzasowy wylacznik pompy paliwa pozdrawiam
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

19 Wrz 2008, 12:21

jeszcze raz dzięki za wasze wsparcie, friluś jeździ, jest ok
pozdr
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

24 Sty 2009, 11:23

Płyn całkiem wyciekł mi z pomki sprzęgła.
Mam więcpytanie : Jaki nowy płyn wlać do tej pompki??
I ile go trzeba wlać?
Pozdrawiam
ziomekpelka
Nowicjusz
 
Posty: 1

24 Sty 2009, 15:03

Kuber napisał(a):weź pomagaj tłukom.

NIE ODPOWIETRZASZ bo sprzęgło ma swój własny odpowietrznik.

NIE DOLEWASZ PŁYNU bo gdzie? juz napisalem ze to sprzęglo popularnie nazywane "na linke" działające na zasadzie tarcia.

mają oni swoją również nazwe "wiskotyczne".

Chciałeś fachowej odpowiedzi to ci napisałem. moja wina, że do niej nie dorosłeś? Złóż sprzęgło i idź z powrotem układać puzzle.
- uważam że pomoc nowicjuszom to święty obowiązek członków Forum - a ty od TŁUKÓW - to sam jestes głównym /naczelnym/ TŁUKIEM FORUM.
stanisław tołłoczko
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: pomorze