Freelander odpowietrzenie sprzęgła

03 Wrz 2008, 13:56

witam
będę wdzięczny za informację jak wlać płyn i jak odpowietrzyć układ sprzęgła we freelanderze.
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

03 Wrz 2008, 15:01

freelander ma swój odpowietrznik (taka długa cienka rurka pod maską do niczego nie przyczepiona). Co do płybu to sam chciałbym wiedzieć.
Kuber
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Lubin woj. Dolnośląskie

03 Wrz 2008, 16:48

u mnie z silnikiem td4 taka rurka jest na dole przy wysprzęgliku a na jej końcu coś jest więc myślę że to jest odpowietrznik.nie bardzo widzę co tam jest bo nad tym jest sporo węży,właściwie to musi być odpowietrznik bo nigdzie więcej nic nie ma.no to jeszcze teraz trzeba poszukać sposobu wlania płynu.
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

03 Wrz 2008, 22:00

W Freelkach nei ma płynu to sprzęgła. sprzęgło nie jest hydrauliczne tylko najstarsze "na linkę".
Kuber
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Lubin woj. Dolnośląskie

03 Wrz 2008, 22:17

przeczytaj to
Kuber napisał(a):freelander ma swój odpowietrznik (taka długa cienka rurka pod maską do niczego nie przyczepiona). Co do płybu to sam chciałbym wiedzieć.


a teraz to
Kuber napisał(a):W Freelkach nei ma płynu to sprzęgła. sprzęgło nie jest hydrauliczne tylko najstarsze "na linkę".

zadając tutaj pytanie oczekuję fachowej odpowiedzi bo jest to bardzo ważna sprawa dla mnie ,mam całe sprzęgło rozebrane i wydaje mi się że to jest odpowiednie miejsce a tobie nie wiem o co chodzi jaja sobie robisz czy coś bierzesz.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

03 Wrz 2008, 23:42

weź pomagaj tłukom.

NIE ODPOWIETRZASZ bo sprzęgło ma swój własny odpowietrznik.

NIE DOLEWASZ PŁYNU bo gdzie? juz napisalem ze to sprzęglo popularnie nazywane "na linke" działające na zasadzie tarcia.

mają oni swoją również nazwe "wiskotyczne".

Chciałeś fachowej odpowiedzi to ci napisałem. moja wina, że do niej nie dorosłeś? Złóż sprzęgło i idź z powrotem układać puzzle.
Kuber
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Lubin woj. Dolnośląskie

04 Wrz 2008, 07:53

chyba najrozsądniej będzie zakończyć tą dyskusję bo chyba się nie rozumiemy z twoich wypowiedzi które zacytowałem wcześniej wyciągnąłem taki wniosek jak napisałem.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

07 Wrz 2008, 20:05

witam
dla wszystkich zainteresowanych
zdjąć pokrywkę w pompce,schodzi łatwo wlać płyn do zbiorniczka odpowietrzać tak samo jak hamulce odkręcając i przykręcając odpowietrznik,który znajduje się na kilkucentymetrowej rurce przy wysprzęgliku
i o taką informację mi chodziło
pozdrawiam
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

16 Wrz 2008, 16:42

:D
kłaniam sie, jestem tu nowy, mam wrażenie że ćwiczyłeś temat sprzęgła, może więc kilka pytań : o jakim mówimy płynie (rodzaj symbol) w pompie sprzęgła, czy wymiana docisku jest możliwa bez wyjmowania silnika, po jakim przebiegu może paść docisk.
Mam free z td4, 50 tys na liczniku. nie wchodzą biegi. stało się to po tym jak na pedale sprzęgła opór pojawiał się w połowie skoku, po odpowietrzeniu jest jeszcze gorzej, bo pedał luźno schodzi do dechy i nie wraca. z tego co poczytałem na forum może to być coś układzie hydrauliki sprzęgła (oby dalej idąc, nie docisk). sama pompa sprzęgła jest sucha, przewód do wysprzęglika też,
łączę pozdo
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Wrz 2008, 16:55

dodam jeszcze że biegi na wyłączonym silniku wchodzą bez problemu
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Wrz 2008, 17:27

Nie mogę napisać co masz uszkodzone bo się na tym nie znam jak mam jakiś problem szukam pomocy na forum . Nie całkiem poradziłem sobie z tym jak się później okazało bo podczas odpowietrzania przekręciłem klucz na nakrętce odpowietrznika i najbardziej jest to prawdopodobne że nie dokręciłem odpowietrznika , wyciekł płyn a pedał jest na samym dole i teraz nie mogę odpowietrzyć tego układu .Jutro albo pojutrze spróbuję ponownie to napiszę co trzeba zrobić jak sobie z tym poradzę. Mam tylko nadzieję że nic się nie uszkodziło bo z tego co wyczytałem to jeśli pedał wpada na dół i nic się z tym nie da zrobić to może być uszkodzony wysprzęglik i może to się stać nagle tylko nie wiem czy w moim przypadku jest to możliwe bo przecież działało tylko płyn mi wyciekł.Jeśli chodzi o płyn to jest to płyn hamulcowy Dot 4 ja użyłem płynu niemieckiej firmy ATE chciałem kupić płyn Motul Dot 4 ale u mnie nie był dostępny.Docisk można wymienić bez wyciągania silnika.Chyba możemy mieć obecnie podobny problem bo odpowietrzanie nic nie daje a pedał cały czas pozostaje na dole, mam nadzieję że ktoś się zetknął już z tym i poradzi co robić.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

16 Wrz 2008, 18:00

dzieki za szybką reakcję.
wyglada na to że mamy ten sam problem, przypomnij jakiego masz frilusia, mam książkę serwisową ale tłumaczenie kilku kartek zajmie chwilę. odpowietrznikiem się nie martw są typowe, chyba nawet z malucha będzie pasował.
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Wrz 2008, 18:12

Mam freelandera z 2001 z silnikiem td4.Odpowietrznik zrobiłem spiłowałem nakrętkę na klucz 7 i teraz mogę odkręcać i przykręcać ale może faktycznie powinienem wymienić na nowy tzn inny.Dam znać czy mi się udało odpowietrzyć i co z tego wyszło.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

16 Wrz 2008, 18:18

jest to jakieś rozwiązanie,
rozumię że jak będzieś miał nowsze wiadomości podzielisz się nimi. ja zrobię to na bank. jaki masz przebieg
pozdro
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Wrz 2008, 18:39

Na pewno tak zrobię ,dla mnie jest to oczywiste że należy opisać jak się usunęło awarię korzystając z informacji udzielanych przez forumowiczy.Przebieg mam 112tys.mil co daje jakieś 180 tys.km i u mnie nic nie szumi ,zgrzyta i żeby tak było nadal wymieniam wszystkie płyny na nowe takie które uważam że są najlepsze i jakoś okazuje się że są to jedne z najdroższych ale cóż nie stać mnie na to aby stosować najtańsze bo części do tego samochodu są drogie.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu