FREELANDER - OPORNICA

03 Gru 2008, 15:42

MOżE KTOś Z PANóW WIE JAK Ją WYMIENIć TZN JAK SIę DO NIEJ DOSTAć----W KTóRYM MIEJSCU NA DMUCHAWIE SIę ZNAJDUJE---DZIęKUJę----FREELANDER 2000ROK--WERSJA EUROPEJSKA BEZ PRZEKłADKI---- po ściągnięciu panelu przedniego nie ma jej.
radek5277
Początkujący
 
Posty: 172

04 Gru 2008, 12:37

Rezystory znajduja się w zielonej obudowie nagrzewnicy (wentylatora) od strony pasażera.
Tu masz fotki (znalezione na innym forum) :
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]

Orientacyjnie podam, że wartośc rezystorów wynosi:
najmniejszy - 1,6 om,
średni - 1,4 om,
największy ( gruby drut ) - 0,5 om.

Każdy z nich odpowiada za jeden bieg wentylatora, 4 bieg jest bez rezystora. Jeżeli nie działa ci jeden z biegów wentylatora to oznacza że padniety jest jeden z tych oporników.
Wg mnie możesz użyć rezystora o oporności 1om (obojetnie który masz uszkodzony) ale ważne aby miał odpowiednia tzw odporność prądowa.
Prąd płynący do wentylatora osiąga duża wartość więc z prawa Ohma można wyliczyć I=U/R przy zastosowaniu rezystora 1om wartośc prądu który będzie przez niego przepływał wynosi I=12/1 czyli 12A Więc aby nie spalić nowego rezystora proponuje kupić i wlutowac taki o Parametrach R=1om I=20A do kupienia w każdym sklepie elektronicznym.
Jak bedziesz miał pytania odnośnie elektroniki lub elektryki pytaj.
Pozdrawiam.
Freelander 2.0TD
SIVON
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 45
Miejscowość: Wrocław

04 Gru 2008, 12:47

WIELKIE DZIęKI DOSTAłEM SIę DO TEGO I WYMIENIłEM NA OPORNICę Z NOWSZEJ WERSJI PO 2000ROKU------WSZYSTKO CHODZI SUPER -- PRZEWODY /4/ PODłąCZAłEM METODą PRóB I BłęDóW-----ALE OK----TYLKO ZAUWAżYłEM żE STRASZNIE SIę GRZEJE TA OPORNICA---CZY TAK MA BYć--DOTKNąć SIę NIE DA---PRZED WłOżENIEM W KANAł. O TAKA---http://www.allegro.pl/item461976318_freelander_opornica_regulator_obrotow_wentylatora.html
radek5277
Początkujący
 
Posty: 172

04 Gru 2008, 13:18

radek5277 napisał(a):STRASZNIE SIę GRZEJE TA OPORNICA---CZY TAK MA BYć--DOTKNąć SIę NIE DA


Każdy element oporowy bardzo się nagrzewa, pamiętaj że płyną prądy o znacznej wartości a kilkanaście amperów potrafi nieźle nagrzać rezystor. Ta opornica jest nowszym rozwiązaniem to fakt ale nie wiem czy lepszym jak podaje sprzedający - z prostego powodu - jak się zepsuje (przepali) to nie naprawisz samemu, musisz zakupić całość.
A w tej starej koszt wymiany rezystora to 2,40zł pod warunkiem że masz w domu lutownice i trochę cyny.
Pozdrawiam
Freelander 2.0TD
SIVON
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 45
Miejscowość: Wrocław

04 Gru 2008, 13:36

BARDZO JESTEś POMOCNY KOLEGO TYLKO MAM NADZIEJę żE TA NASTęPNA SZYBKO SIę NIE PRZEPALI---PODPOWIEDZ MI TYLKO żE JAK PODłąCZYłEM NA CHYBIł TRAFIł TO MOżE BYć?---LUTOWAłEM KABELKI BO WTYKA INNA.I METODą PRóB I BłęDóW PODłąCZYłEM ---PONIEWAż ZA PIERWSZYM RAZEM TO PIERWSZY BIEG BYł NA TZECIM ITD.
radek5277
Początkujący
 
Posty: 172

04 Gru 2008, 16:22

radek5277 napisał(a):PODPOWIEDZ MI TYLKO żE JAK PODłąCZYłEM NA CHYBIł TRAFIł TO MOżE BYć


No właśnie napisałem ci orientacyjne wartości rezystancji, najwieksza wartość rezystancji odpowiada za 1 bieg - z zasady im wiekszy opór tym wartośc prądu przepływającego przez układ jest mniejsza (przy U=const.) a co za tym idzie większa prędkość wiatraka.
Przelutowując wtyk gdybyś dysponował omomierzem lub zwykłym multimetrem mógłbyś bezbłędnie dopasować kabelki.

radek5277 napisał(a): METODą PRóB I BłęDóW PODłąCZYłEM ---PONIEWAż ZA PIERWSZYM RAZEM TO PIERWSZY BIEG BYł NA TZECIM ITD.


Właśnie jedynym skutkiem ubocznym mogło być pomieszanie biegów.

Tak przy okazji nie wyrzucaj tej starej opornicy - wlutuj sobie oporniki 1om i bedziesz miał jedna sprawna w zapasie.
Freelander 2.0TD
SIVON
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 45
Miejscowość: Wrocław

04 Gru 2008, 16:45

NO SUPER JAK WłOZYłEM OPORNICE DO KANAłU JUż SIę TAK NIE GRZEJE PONIEWAż JEST SCHłADZANA PRZEZ OBIEG POWIETRZA ZIMNEGO----DZIęKUJę BARDZO ZA POMOCNE INFORMACJE. KOLEGA SIWON NIE WIEM SKąD JEST ---BO MA U MNIE DUżE PIWO
radek5277
Początkujący
 
Posty: 172

04 Gru 2008, 22:32

Fajnie, że wszystko jest już w porządku.
Pozdrawiam z Wrocławia.
Freelander 2.0TD
SIVON
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 45
Miejscowość: Wrocław

08 Wrz 2009, 16:21

witam, mam pytanie ,czy ktos pomoze jakie kupc oporniki? nie mam 1 i 2 biegu dmuchawy.Pomocy bo bez tego głupio sie jezdzi. :mad:
ralf
ralf37
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: anglia

10 Wrz 2009, 09:35

czy ktoś orientuje się w którą stronę powinna być zamontowana turbinka wentylatora? Ciekawy jestem czy przy przekładce zmienili.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

10 Wrz 2009, 12:38

Legion1349 napisał(a): turbinka wentylatora

przekłada się na drugą stronę nic nie zmieniając ,kable od zasilania zostają tak jak były
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

11 Wrz 2009, 09:23

po przekladce przewody niestety trzeba ze soba zamienic z tego wzgledy iz przekladając silnik z turbina na druga strone silnik kreci sie w druga strone i zamiast dmuchac zasysa i nie jeden po przekladce narzekal juz na zaparowane szyby. po zamianie kabli przy silniku silnik kreci w dobra strone turbina dmucha a nie zasysa tylko z mniejsza wydajnoscią bo lopatki turbiny sa w inna strone ale przynajmniej szyby nie paruja.
maniek77
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Chełm

11 Wrz 2009, 11:15

maniek77 napisał(a):po przekladce przewody niestety trzeba ze soba zamienic

Nic nie trzeba zamieniać.Odkręcić z jednej strony i wkręcić z drugiej a jak się zamieni jeszcze przewody to przestaje działać
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

24 Paź 2009, 10:08

maniek77 napisał(a):po przekladce przewody niestety trzeba ze soba zamienic z tego wzgledy iz przekladając silnik z turbina na druga strone silnik kreci sie w druga strone i zamiast dmuchac zasysa i nie jeden po przekladce narzekal juz na zaparowane szyby. po zamianie kabli przy silniku silnik kreci w dobra strone turbina dmucha a nie zasysa tylko z mniejsza wydajnoscią bo lopatki turbiny sa w inna strone ale przynajmniej szyby nie paruja.
u mnie kabelek jest w dobrą stronę i turbiną wymienili, a i tak czasem lubi zaparować, pomogło układanie gazet na dywanikach co kilka dni na noc :P
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

25 Lis 2009, 01:47

nie działa mi 4-ty bieg wentylatora- ten najszybszy. jest on chyba włączany z pominięciem opornicy.czy ktos wie czy ten 4-ty bieg jest wlaczany przez jakiś przekażnik i gdzie on się znajduje ?
frigo
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: świętokrzyskie