Freelander poproszę o pomoc w sprawie mostów

14 Gru 2009, 11:14

Witam tak jak w temacie.kupiłem ostatnio freelandera z 98roku 1.8 benzyna 5d,hardback.i mam pytanie,czy jest w nim możliwość rozłączenia mostów?chodzi mi o to czy mogę wyłączyć napęd na 4 koła i jeżdzic na napędzie tylko na jedna oś?jeśli było to wałkowane juz na forum prosze się nie złościc jestem tu nowy i nie znam za bardzo mapy strony,wiec jesli komus nie chce się pisac prosze o jakiś przydatny link.
pozdrawiam
damian25
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Olsztyn

14 Gru 2009, 14:47

było na forum, wypnij wał z reduktora
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

14 Gru 2009, 15:12

friluś1 napisał(a):było na forum, wypnij wał z reduktora
pozdr
az td4
ta jak nie zblokuje mechanizmu różnicowego to zabije napęd :mrgreen: bardzo pomysłowe bardzo :mrgreen:
więcej takich podpowiedzi a zaraz będzie dlaczego mi frelek nie jedzie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

14 Gru 2009, 16:03

damiano to auto nie ma mostów :D
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

14 Gru 2009, 16:10

Legion1349 napisał(a):damiano to auto nie ma mostów :D
IFS i IRS to też mosty tyle że nie sztywne :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

14 Gru 2009, 16:42

ale to już co innego :)
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Samochodem w góry na narty
    W górach jeszcze zima więc wiele osób wybiera się w tym czasie w góry, by pojeździć na nartach czy snowboardzie. Kierowcy powinni jednak odpowiednio przygotować się do takiej podróży, aby w bezpieczny ...

14 Gru 2009, 21:04

Dobrze to moze tak.czy da sie rozłączyć napęd tak żebym mógł jeździć z napędem na dwa koła a nie na 4?chodzi mi o to czy samochód posiada taką "funkcje"nie o to żeby nie wiadomo jak ingerować w mechanikę pojazdu.Może ktos ma instrukcje obsługi?
damian25
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Olsztyn

14 Gru 2009, 21:21

poszperaj, poczytaj i wnioski wyciągnij sam
pozd
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

14 Gru 2009, 21:23

friluś1 napisał(a):poszperaj, poczytaj i wnioski wyciągnij sam
pozd
az td4
na każdym forum jest taki przygłup jak ty który tylko mówi że coś już było i żeby poszukać?czy na każdym ty sie udzielasz?

Sorry chłopaki/dziewczyny ale tacy tylko psują dobre imię każdego forum
mógłby mi ktoś pomóc?Bardzo proszę.
damian25
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Olsztyn

14 Gru 2009, 21:24

damian25 napisał(a):Dobrze to moze tak.czy da sie rozłączyć napęd tak żebym mógł jeździć z napędem na dwa koła a nie na 4?chodzi mi o to czy samochód posiada taką "funkcje"nie o to żeby nie wiadomo jak ingerować w mechanikę pojazdu.Może ktos ma instrukcje obsługi?
jeśli u Ciebie występuje blokada centralnego mechanizmu różnicowego to zapinasz blokade odkręcasz całkiemwał i śmigasz na 1 napędzie, pytanie po co to chcesz robić :?: z oszczędności?? niewielkie rzędu 0,5/0,7 litra na 100km, coś się zepsuło?? zależy co?
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

14 Gru 2009, 21:34

o jakiś konkret w końcu powiedz jak to klikne ci soga o ile tu coś takiego jest.no niby z oszczędności ale i dlatego że auto nie bedzie używane w terenie a bedzie służyło do pracy przewieżć coś itp.powiedz mi jeszcze jedno czy to jakaś skomplikowana ingerencja w układ napędowy czy można to zrobic że tak powiem w "15minut"? i będzie to miało szkodliwy wpływ na napęd lub ogólnie na samochód?dzięki z góry za pomoc
damian25
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Olsztyn

14 Gru 2009, 21:34

słuchaj damian, zanim powiesz o kimś przygłup, to pomyśl o tym czy sam nim nie jesteś, forum jak najbardziej jest dyskusyjne, tylko czasem trudno w kółko wałkowac ten sam temat skoro można sięgnąć do jego historii i wszystko w niej znaleźć. no chyba że nie potrafisz tego zrobić - to załóż nowy temat i może się dowiesz, a punka wyrwiesz (swoje, jeśli jest taka możliwość - sprawdź - mogę ci odstąpić)
nie pozdrawiam bo nie ma kogo
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

14 Gru 2009, 21:44

friluś1 napisał(a):słuchaj damian, zanim powiesz o kimś przygłup, to pomyśl o tym czy sam nim nie jesteś, forum jak najbardziej jest dyskusyjne, tylko czasem trudno w kółko wałkowac ten sam temat skoro można sięgnąć do jego historii i wszystko w niej znaleźć. no chyba że nie potrafisz tego zrobić - to załóż nowy temat i może się dowiesz, a punka wyrwiesz (swoje, jeśli jest taka możliwość - sprawdź - mogę ci odstąpić)
nie pozdrawiam bo nie ma kogo
az td4


napisałem jasno i wyraźnie w temacie skoro było wałkowane to proszę o link a skoro tak juz ci dobrze na tym forum i znasz go od podszewki to zamiast pisac głupie posty typu poszperaj sam i było wałkowane to w ogóle nie zabieraj zdania w temacie bo tylko robisz nie potrzebny spam,nie zapisałem się tu po to by się z kimś kłócić tylko w poszukiwaniu konkretów.bierz przyklad z tych którzy napisali kilka postów wyżej czyli pomogli.
damian25
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Olsztyn

14 Gru 2009, 21:49

damian25 napisał(a):o jakiś konkret w końcu powiedz jak to klikne ci soga o ile tu coś takiego jest.no niby z oszczędności ale i dlatego że auto nie bedzie używane w terenie a bedzie służyło do pracy przewieżć coś itp.powiedz mi jeszcze jedno czy to jakaś skomplikowana ingerencja w układ napędowy czy można to zrobic że tak powiem w "15minut"? i będzie to miało szkodliwy wpływ na napęd lub ogólnie na samochód?dzięki z góry za pomoc

ogólnie poroniony pomysł :mrgreen:
dlaczego??
- Frelek co byś z nim nie zrobił i tak terenówką nie będzie i w terenie jeździł nie będzie :wink: napędu ani zawieszenia terenowego nie posiada jeno drogowe więc nawet jeśli nie jeździsz w terenie zostaw napędy w spokoju :mrgreen:
-jesli służy do pracy to napęd na 4 daje mu przewage w dobrym prowadzeniu i możliwościach lepszego wykorzystania momentu obrotowego zarówno do ciągania jak i hamowania tak że zostaw napędy w spokoju :mrgreen:
- oszczędności znikome natomiast zużycie części takie samo bądź większe przy założeniu że masz blokade mechanizmu różnicowego jeśli nie to auto będzie stało w miejscu i nigdzie nie pojedzie więc zostaw napędy w spokoju :mrgreen:
-sprawa nie jest skomplikowana wcale ( załatwie ją w 20 minut) ale jeśli nawet nie wiesz jak masz pędzony samochód to zostaw napędy w spokoju :mrgreen:
-i ostatnia aczkolwiek bardzo ważna sprawa jak samochód przejdzie przegląd techniczny i co zrobisz w razie kontroli ITD :mrgreen:
wniosek zostaw napędy w spokoju :mrgreen: :!: :!: :!:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

14 Gru 2009, 22:16

już w su me mnie przekonałeś poprzednim postem,bo oszczedzić 2zł i nie miec pełnej trakcji,no fakt bez sensu a że pierwsza terenówka więc i doswiadczenia nie mam:)apropos wiem że w sumie terenówka to taka nie jest jak pajero czy patrol ale za tą cenę z w sumie pełna opcją nawet ze skórą to czego się spodziewać.a przy okazji sie spytam może ktoś ma doświadczenie na ten temat,w każdym freelanderze jest tak słabo "dmuchające"ogrzewanie?bo ostatnio po pierwszej jezdzie musiałem szyby wycierac tak parowały.
damian25
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Olsztyn