REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
-zacznę chyba /jak mi podpowiadają/ od nagrzewnicy - tylko gdzie ona jest ?, jak do niej dojść ?, jak ją sprawdzić?- prawdopodobnie nie otwiera się na MAXA. -kto z kolegów wie proszę o podpowiedz z góry dzięki.stanisław tołłoczko napisał(a):W Freelanderze 2000TD z 1999r./po przekładce/ po uruchomieniu następuje obfite parowanie szyby przedniej i bocznych - aż do nagżania się silnika około15-20 min a i potym czasie daleko do właściwej przejżystości szyb - czy uruchomienie klimatyzacji pomoże? -prosze o radę. Temat był ruszany w poprzednich postach lecz nierozwinięty /nierozwiązany/ CO ROBIĆ? LAIK.
- dzięki biorę się do roboty.fredas napisał(a):1. zdejm podszybie plastikowe z prawej strony i zobacz czy jest wyciety otwór doprowadzajacy powietrze do nagrzewnicy(min15cm kwadratowych) i dorobiony tunel doprowadzający powietrze do nagrzewnicy (ta część z klimatyzacją .Czy prawidłowo jest przerobiona ta część nagrzewnicy? 2.sprawdz czy otwiera silnik przepustnicę w części nagrzewnicy tam gdzie chłodnica klimatyzacji 3.jeżeli nadmuch na szybę jest słaby spróbuj przełożyć odwrotnie kostkę silnika dmuchawy(znajduje się nad pedałem gazu) zamieniając bieguny 4.jeśli tonie pomoże należy wymienic całą turbinę z ąngielskiej na LHD można zastosować turbinę po przeróbce od golfa III (super dmucha) 5,przyczyną parowania może być nieszczelność w chłodnicy nagrzewnicy wody
-1/.rozebrałem podszybie w prawej części jest orginalny otwór i tunel do nagrzewnicy. 2/.- niewiem jak mam to sprawdzić. 3/. - nadmuch na szybę jest mocny, ale temp. powietrza niska -letnia przez cały czas/nawet po 30 min/. Podpowiadają mi że nagrzewnica jest zapchana/zabita/i abym zastosował płukanie dostępnymi w sklepach środkami przepłukującymi układy chłodzenia- co wy nato?.stanisław tołłoczko napisał(a):- dzięki biorę się do roboty.fredas napisał(a):1. zdejm podszybie plastikowe z prawej strony i zobacz czy jest wyciety otwór doprowadzajacy powietrze do nagrzewnicy(min15cm kwadratowych) i dorobiony tunel doprowadzający powietrze do nagrzewnicy (ta część z klimatyzacją .Czy prawidłowo jest przerobiona ta część nagrzewnicy? 2.sprawdz czy otwiera silnik przepustnicę w części nagrzewnicy tam gdzie chłodnica klimatyzacji 3.jeżeli nadmuch na szybę jest słaby spróbuj przełożyć odwrotnie kostkę silnika dmuchawy(znajduje się nad pedałem gazu) zamieniając bieguny 4.jeśli tonie pomoże należy wymienic całą turbinę z ąngielskiej na LHD można zastosować turbinę po przeróbce od golfa III (super dmucha) 5,przyczyną parowania może być nieszczelność w chłodnicy nagrzewnicy wody
- jest duża różnica temperatury - a powodem parowania szyb jest najprawdopodobnie mała temperatura dmuchanego powietrza przez nagrzewnice - po nagrzaniu silnika do normalnej pracy i przełączeniu przełączników sterujących na Maxa nadmuch na szybę jest tylko letni nawet nie ciepły.fredas napisał(a):Sprawdż termostat jak gorący jest wąż doprowadzający na rozgrzanym silniku i czy duża jest różnica temperatury między wężem zasilającym a powrotem?
- tak ale tu chodzi o przepłukanie nagrzewnicy to ona nie daje ciepła - dmucha tylko letnie powietrze - tak sądzę.fredas napisał(a):moja metoda płukania: zdejmuję węże z chłodnicy centralki,zakładam na rurki chłodnicy dwa węże po 0,5m , wydmuchuję z niej resztę płynu, wlewam do jednej z rurek mocny środek odkamieniacza do czajników(jest on dostępny w tabletkach) ok 0,5l do pełna chłodnicy ,pozostawiam napełnioną min. 0,5 godz ,po tym czasie zdejmuje węże , na rurkę która jest wyjściową nakładam wąż z wodą od kranu -dobrze żeby nim leciała gorąca i pod lekkim ciśnieniem płukam ją przez przez ok 0,5 min , chłodnica powinna być czysta ,składam puść nadmuch na szybę i zobacz jak dmucha kratką przy szybie
- wymieniłem.fredas napisał(a):czy w twoim modelu jest filtr pyłkowy (pod nogami pasażera) -może być zapchany - wymień
- jest duża różnica temperatury ,nie wiem co to oznacza - wyjaśnij proszę.fredas napisał(a):Sprawdż termostat jak gorący jest wąż doprowadzający na rozgrzanym silniku i czy duża jest różnica temperatury między wężem zasilającym a powrotem?
- wymieniłem filtr.fredas napisał(a):czy w twoim modelu jest filtr pyłkowy (pod nogami pasażera) -może być zapchany - wymień
- jest duża różnica temperatury ale nie wiem co to oznacza -wyjaśnij proszę.fredas napisał(a):Sprawdż termostat jak gorący jest wąż doprowadzający na rozgrzanym silniku i czy duża jest różnica temperatury między wężem zasilającym a powrotem?