Freelander sprzęgło

11 Wrz 2010, 19:07

sympatyk napisał(a):to w 97 % przypadków łapa sprzegła odsuwa łożysko wyciskowe

Ale jednak nie w 100%.Wystarczy ze będzie tylko dotykało docisku sprzęgła i juz slychać piękną"muzykę"...
sympatyk napisał(a):natomiast jakby po wciśnięciu sprzegła szumiało; to może być łozysko wyciskowe lub tulejka

Z tym się jednak nie zgodzę...
sympatyk napisał(a):czy łozysko igłowe wałka sprzegłowego w kole zamachowym lub nawet szum od wału korbowego silnika

:?: :?: :?: :?: :?: :?:
sympatyk napisał(a): zatarte łożysko stoi ,a wirują szybko dawniej łapki sprzegła a teraz skrzydełka spręzyny centralnej
sympatyk napisał(a):, do wymiany łozyska dochodzi konieczność wymiany docisku od 300zł w góre

Ok ...Tego nie neguję.W takich przypadkach z reguły tak się dzieje.Jednak jezeli padnie łozysko wyciskowe to jak myślisz,w jakim stanie moze być tarcza sprzęgłowa i docisk...Czy w takiej sytuacji jezeli skrzynia lezy na glebie nie zrobic od razu całego kpl i miec ten temat z glowy.Oczywiście nie mowię ze Ty w duzym czy mniejszym stopniu masz rację... :!: :!: Widzę z Twoich wypowiedzi ze robisz to na codzień a ja juz bardziej faktycznie w teorii.Jednak ja tez o tym co piszę to nie wyczytałem z ksiązek tylko musiałem czolgac się w kanale.Nie chcę zebyś zle o mnie dumał ale od tego jest forum i taka wymiana nabytych doswiadczeń dobrze sluzy dla ludzi ktorzy sie o coś pytają.Kończąc mowię zawsze ze:praeda lezy po środku...Pozdrawiam...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Wrz 2010, 19:44

witam ponownie ;
sympatyk napisał/a:
czy łozysko igłowe wałka sprzegłowego w kole zamachowym lub nawet szum od wału korbowego silnika

otóż w silnikach z większym przebiegiem , pojawia się luz osiowy wału korbowego -powinno się wymienić wtedy pierśćienie dystansowe wału ,
przecież wyciskając sprzegło silnie naciskmy na docisk , koło zamach. i tym samym na wał korbowy -przy sporym luzie nie dość że to widać i słychać

Kolego Migi60 ja już jestem za połową , zdrowie też już nie to , więc walczę w innej branży

pozdrawiam
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

11 Wrz 2010, 19:51

sympatyk napisał(a):Kolego Migi60 ja już jestem za połową

Widzę ze chyba lata"swietności"mamy juz za sobą.Ja mozna tak powiedziec ze zblizam sie do mety/tylko ch...a coś słabo ją widzę -czyzby zwrok/.. :?: :mrgreen:
sympatyk napisał(a): zdrowie
sympatyk napisał(a):więc walczę w innej branży

Ja akurat na zdrówko nie narzekam a praktycznie branza bez zmian/no moze bez wysiłku fizycznego-ale nerwówka :!: :!: / co chyba widać w moim zyciorysie... :sad:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Wrz 2010, 20:01

sympatyk napisał(a): jak sprzegło jest puszczone czyli zasprzeglona skrzynia to w 97 % przypadków łapa sprzegła odsuwa łożysko wyciskowe -które wtedy stoi -


Już od dawna stosuje się bezluzowe sterowanie sprzęgłem . Przy hydraulicznym sterowaniu z wysprzęgnikiem zewnętrznym i centralnym , łożysko wyciskowe jest wręcz dociskane do sprężyny centralnej . Te procenty , to Ci się grubo nie zgadzają .

sympatyk napisał(a):
natomiast jakby po wciśnięciu sprzegła szumiało; to może być łozysko wyciskowe lub tulejka czy łozysko igłowe wałka sprzegłowego w kole zamachowym


No cóż .............. to przy skrzyni biegów trzywałkowej , zazwyczaj stosowanej w układzie klasycznym - napęd na tył, silnk z przodu . Przy silniku umieszczonym poprzecznie , wałek sprzęgłowy nie jest , chyba , dodatkowo ułożyskowany w wale korbowym .

sympatyk napisał(a):
otóż w silnikach z większym przebiegiem , pojawia się luz osiowy wału korbowego -powinno się wymienić wtedy pierśćienie dystansowe wału ,
przecież wyciskając sprzegło silnie naciskmy na docisk , koło zamach. i tym samym na wał korbowy -przy sporym luzie nie dość że to widać i słychać


A.... to już przerabiałem . Nie szumiało , tylko tarło i trzaskało :mrgreen:

sympatyk napisał(a): walczę w innej branży


Od jak dawna ? bo mam wrażenie że kolega odniósł się do konstrukcji z dawnych lat .
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

11 Wrz 2010, 20:44

Kolego Bonifacy;
nie bede się wdawał w statystyki ile procent samochodów ma sprzegła wyłączane hydraulicznie..
gro producentów stosuje dalej dalej linkę
co do wałka sprzegłowego musi być centrowany i łozyskowany choćby tulejką w kole zamachowym niezależnie od skrzyni
zawodowo poza branżą pare lat ale nie na tyle długo, żeby zapomnieć o mechanice - również tej z brodą

a wracając do podstawowej kwestii szumu - proponuję podjechać do serwisu zajmującego się napędami i spytać, lub zlecić naprawę - na rachunku powinno być wyszczególnienie
i materiałow i usługi warsztatowej - oby po naprawie sprzegła kpl. dalej nie szumiało :cry:
pozdrawiam
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

13 Wrz 2010, 06:37

Witam
Czyli jednym słowem trza jechać na warsztat. Ok. Ale zakładając optymistyczną wersję czyli brak oleju w skrzyni, może pomożecie i podpowiecie jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni( silnik 1,8 benzyna) zanim pojadę do mechanika. Bo wiecie jak to jest jak nie urok to...
Naprawiony silnik , to nawalił układ chłodzenia , naprawiony układ chłodzenia , zaczyna nawalać skrzynia.
A co do układu chłodzenia @sympatyk dzięki za rady i pomoc, po wielu próbach odpowietrzania, kombinowania wywaliłem termostat z obiegu i jak ręką odjął.
"Nie ważne gdzie jadę , grunt, że wiem gdzie byłem"
kamilo
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: gubin

13 Wrz 2010, 23:47

witam,
Kolego Kamilo; korek kontrolny jest po lewej str. skrzyni biegów od koła klucz 17 lub 19 nie pamietam, jak auto szczególne ma "pare" kilometrów to sprawdz poziom w skrzynce
i bądż tolerancyjny bo autko już nie całkiem nowe...
jak wywaliłes termostat to modyfikuj układ bo idzie jesien zima , zebyś nie zmarzł
"śmigło" wentylatora ogrzewania .. LHD ?
pozdrawiam
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

15 Wrz 2010, 06:44

Witam.
Jeszcze nie miałem czasu zerknąć do skrzyni, lecz zamierzam to uczynić dzisiaj. Dzięki za info gdzie jest korek kontrolny oleju w skrzyni. A gdzie jest korek od wlewu oleju do skrzyni ?
"Nie ważne gdzie jadę , grunt, że wiem gdzie byłem"
kamilo
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: gubin