Kolego MIGI 60 ; co do teorii i praktyki warsztatowej ;
jak sprzegło jest puszczone czyli zasprzeglona skrzynia to w 97 % przypadków łapa sprzegła odsuwa łożysko wyciskowe -które wtedy stoi -wiec nie ma powodu tym bardziej szumieć
jak wtedy szumi to słychać skrzynię i taki cichy szum standardowych skrzyń biegów nie oznacza niesprawności
natomiast jakby po wciśnięciu sprzegła szumiało; to może być łozysko wyciskowe lub tulejka czy łozysko igłowe wałka sprzegłowego w kole zamachowym lub nawet szum od wału korbowego silnika , ale skrzynia wtedy zwalnia a po chwili stoi /na postoju/ więc co ma szumieć
[ Dodano: 11 Wrzesień 2010, 18:31 ]cytuje MIGI 60 ; I tu masz racyją.Bo w przypadku padnięcia łozyska wyciskowego sprzęgła nic strasznego się nie dzieje...Co najwyzej nie wbijesz biegu...
Kolego piszesz czesc prawdy
druga część jest taka - zatarte łożysko stoi ,a wirują szybko dawniej łapki sprzegła a teraz skrzydełka spręzyny centralnej - ja pare razy słyszałem ten dzwiek toczenia
i ludzie słyszą to 200m dalej , do wymiany łozyska dochodzi konieczność wymiany docisku od 300zł w góre
owszem jechać mozna, ale do warsztatu zmieniając biegi z miedzygazem