Gaśnie na wolnych obrotach - Peugeot 508 2.0 HDI

11 Gru 2021, 08:35

PEUGEOT 508 2.0 HDI - GAŚNIE NA WOLNYCH OBRATACH
Samochód z 2011 roku.

Samochód zapala, potem po 10 minutach na wolnych obrotach gaśnie.

Jak już się zagrzeje do temperatury powyżej 60 stopni to już chodzi normalnie.

Błędy jakie występują: P1351 usterka przekaźnika podgrzewania i U1218

Bardzo proszę o pomoc co może być objawem że samochód gaśnie.
loret
Początkujący
 
Posty: 164
  • 11 Gru 2021, 17:47

    Sprawdź czy wszystkie świece grzeją.
    Warto by się podłączyć pod lexię i zrobić test przekaźnika.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    12 Gru 2021, 09:28

    przekaźnik jest dobry, wszystkie świece spalone.

    Pytanie czy spalone świece mogą mieć wpływ na takie zachowanie się silnika na wolnych obrotach ?
    loret
    Początkujący
     
    Posty: 164

    12 Gru 2021, 09:57

    jak już odpalił i pracuje to świece wtedy są mało potrzebne, więc to zapewne jeszcze inna usterka.
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    12 Gru 2021, 11:39

    MotoAlbercik napisał(a):Sprawdź czy wszystkie świece grzeją.


    Przecież napisał, że auto odpala, a gaśnie po 10 minutach. Co mają do tego świece? Nawet bez nich sprawny diesel zapali i nie będzie gasł.

    Natomiast nie podoba mi się historia.

    - Odpala
    - Po 10 minutach gaśnie
    - Jak się zagrzeje do 60 stopni to chodzi dobrze

    Może zamiast 10 minut miało być 10 sekund?
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    12 Gru 2021, 12:52

    jednak jak się zagrzeje to też gaśnie teraz to zauważyłem, chodzi chwile i potem gaśnie.

    Mój mechanik twierdzi że mogą to być świece.

    Z tego co też gdzieś się tam doczytałem to świece nie pracują tylko przy odpaleniu silnika ich funkcja pełni też i inne funkcje.

    Co myślicie o tych świecach?, a jak nie to jaki macie pomysł ?
    loret
    Początkujący
     
    Posty: 164
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
      Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
      Zimowe mandaty – jakie kary czekają na kierowców?
      Nie każdy kierowca jest szczęśliwym posiadaczem garażu, który tak dobrze sprawdza się podczas zimowych mrozów. Zaśnieżony i zmrożony samochód należy przed podróżą odpowiednio przygotować do drogi. ...

    12 Gru 2021, 13:23

    Dobra, może inaczej. Jak działa silnik Diesla? Spręża powietrza, te się rozgrzewa, wtrysk paliwa i BUM.

    Świece żarowe wspomagają rozruch przy niskiej temperaturze powietrza + mogą pracować także później (kwestie ekologiczne blabla). Jednakże sprawny diesel przy obecnych temperaturach odpali nawet ze spalonymi świecami. Dodatkowo jeśli już zapali, to nie będzie gasł bo świece nie grzeją! Jeśli nastąpi zapłon to już dalej cykl toczy się samoczynnie, ewentualnie silnik może nierówno pracować przez jakiś czas.

    Piszesz że gaśnie nawet na rozgrzanym, co do tego mają świece? CHYBA że ten model silnika przy spalonych świecach wali błędami i nie potrafi pracować normalnie, to zwracam honor, nie znam się na 2.0 HDI.

    Chcesz to wymień świece, koszt nie jest duży, ale usterka na moje leży gdzie indziej. Może kompresja, może wtryski, może filtr paliwa, może pompa paliwa, może pompa CP.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    12 Gru 2021, 18:25

    loret napisał(a):Z tego co też gdzieś się tam doczytałem to świece nie pracują tylko przy odpaleniu silnika ich funkcja pełni też i inne funkcje.

    Co myślicie o tych świecach?, a jak nie to jaki macie pomysł ?


    Właśnie świeca żarowa w dieslu pracuje wyłącznie przy odpalaniu jeżeli temperatura spadnie do iluś tam stopni to taka świeca ma za zadanie podgrzanie powietrza do bardzo wysokiej temperatury żeby zapalił się olej napędowy w cylindrze. a jak auto jest rozgrzane czy w lecie jak jest 30stopni to świec parktycznie można nie używać bo silnik jak sprawny to powinien zapalić bez świec.
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    12 Gru 2021, 19:52

    galakty napisał(a):Przecież napisał, że auto odpala, a gaśnie po 10 minutach. Co mają do tego świece?

    Ano to, że z tego powodu że są spalone, to pokazują się te błędy. Po ich wymianie błędy powinny zniknąć.
    galakty napisał(a):Nawet bez nich sprawny diesel zapali i nie będzie gasł.

    I nawet w zimie, przy -10 stopniach odpali bez świec? Czyli generalnie te świece nie są wogóle potrzebne i nie ma sensu ich wymieniać :naughty:
    I jesteście pewni, że świece żarowe są potrzebne tylko i wyłącznie żeby odpalić auto jak jest zimno? Bo mnie się cały czas wydawało, że są one jeszcze potrzebne do stabilizacji wolnych obrotów i nie tylko....
    Ale ja tam się chyba nie znam... 8)
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    12 Gru 2021, 19:54

    toyman40 napisał(a):jak jest 30stopni to świec parktycznie można nie używać bo silnik jak sprawny to powinien zapalić bez świec.
    może Cię to zaskoczy ale przy takiej temp świece się nie włączają :ok:
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16744
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    12 Gru 2021, 20:08

    MotoAlbercik napisał(a):I nawet w zimie, przy -10 stopniach odpali bez świec? Czyli generalnie te świece nie są wogóle potrzebne i nie ma sensu ich wymieniać


    Nie pisałem nigdzie o -10.
    Mało to przypadków gdzie silnik pali na 2 albo 1 świecy? Męczy minutę ale odpala i to w większe mrozy. Najważniejsza jest kompresja i stan wtryskiwaczy, akumulator i rozrusznik. Świece nie są magicznym przedmiotem które powodują, że diesel dostaje samozapłonu.

    Regulowanie obrotów - spoko, ale ja cały czas się czepiam GAŚNIĘCIA SILNIKA BO ŚWIECE ZEPSUTE. No nie, jak już silnik zapali to nie będzie gasł. Może nierówno chodzić dopóki nie nabierze temperatury, ale nie będzie gasł. Dodatkowo autorowi gaśnie na CIEPŁYM. Sugerujesz że na ciepłym silniku świece żarowe też regulują obroty?

    Błędy znikną, ale czy rozwiążą problem autora? Wątpię.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    13 Gru 2021, 07:58

    czyli pomysłu nikt nie ma ?

    wszystkie świece spalone w mory pali na dotyk.

    Gaśnie na wolnych obrotach zarówno na zimnym jak i na ciepłym.

    Błędy są tak jak pisałem z regulatora świec.

    Gdzieś doczytałem że świece w nowoczesnych samochodach nie pełnią tylko funkcji odpalania, bo do odpalenia świece defakto wyszstkie mogą nie działać jak silnik jest sprawny.

    Brak pomysłów widze
    loret
    Początkujący
     
    Posty: 164

    13 Gru 2021, 08:00

    Pierwszy lepszy artykuł z neta :

    Świeca żarowa – urządzenie stosowane w silnikach wysokoprężnych i modelarskich służące do ułatwienia rozruchu, zwłaszcza w niskich temperaturach i stabilizację wolnych obrotów pracy silnika. Użycie świec żarowych zmniejsza także emisję szkodliwych składników spalin podczas rozruchu zimnego silnika.
    loret
    Początkujący
     
    Posty: 164

    13 Gru 2021, 08:43

    Jedź do dobrego mechanika który Ci zdiagnozuje usterkę, pisałem już że wątpię że to świece, ale dla świętego spokoju je wymień i będziesz wiedział. Zresztą zaraz mrozy przyjdą więc i tak będziesz musiał, na co czekasz?

    Ja bym stawiał na problemy z paliwem/sterowanie. Sprawdziłeś jaką temperaturę zwraca czujnik temperatury cieczy?
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    13 Gru 2021, 11:15

    galakty napisał(a): pisałem już że wątpię że to świece, ale dla świętego spokoju je wymień i będziesz wiedział.

    Nie dla świętego spokoju, tylko świece należy tak czy inaczej wymienić, skoro wszystkie są spalone. A są one jak pisaliśmy potrzebne nie tylko do ułatwienia rozruchu zimnego silnika, bo stabilizują też pracę silnika na wolnych obrotach. A jak napisał autor tematu, silnik gaśnie właśnie na wolnych obrotach. Tak więc wymiń świece i zobaczymy czy błędy znikną i czy się poprawi praca silnika. Jak nie, to stratny i tak nie będziesz, bo świece są potrzebne, szczególnie w zimie, którą właśnie mamy, a będziemy myśleć dalej. Warto się upewnić, po wymianie świec, że grzeją, czyli że elektronika jest sprawna.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000