Golf 3 - Co jakiś czas nie można odpalić.

08 Lip 2012, 13:40

Witam!
1. Sprawa dotyczy auta golf III 1.6 KT 74 kw. Co któryś raz od pewnego czasu mam problem z odpalaniem np. Odpalam kilka dni pod rząd i wszytko jest ok a czasami po przekreceniu stacyjki zachowuje się tak jakby słobo kręcił albo w ogole - chwile trzeba się pomęczyć zanim chwyci, dodać gazu. Akumulator był sprawdzany miernikiem i wszystko jest ok. W chwili kiedy występuje ten problem zeruje się cały komputer ( godzina, km, spalanie, itd). Co może być zepsute? słyszałem, że może byc to elektromagnes, rozrusznik? (Czy możę być to zapłon lub świece?) Pytam ponieważ za kilka dni wybieram sie do elektryka i chcialbym mniej wiecej wiedziec co i jak bo nie mam o tym pojęcia. Czy te urządzenia można sprawdzić komputerowo? boje się ze elektryk wymini mi dobre cześci.

2. Przy okazji chciałbym sie dowiedzieć jak czesto wymienia się świece w aucie - jak zachowuje się auto jeśli świece są już do wymiany?

3. Dlaczego zawsze kiedy odpalam auto pierwszy raz po dluzszym "niejechaniu" to odpala idealnie a zawłaszcza kiedy jest zimny. pożniejsze odpalania wyglądają tak że obroty troche przez chwile falują. czasem nawet trzeba dodać gazu aby nie zgasł.

4. Jeżeli z autem (nawet starym) jest wszystko ok to powinien odpalać idealnie za każdym razem pod rząd? np. Odpalam 10 razy raz za razem to kazde odpalanie powinno wygladać tak samo? - pytam ponieważ u mnie zwykle pierwszy raz jest idealny.

Bardzo proszę o odpowiedź na moje ( być może śmieszne pytanie) pytania zwłaszcza na pierwsze i proszę o wyrozumiałość ponieważ jest to moj pierwszy samochód i w ogole mało się znam.
pozdrawiam.
przewo
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: golf III

15 Lip 2012, 08:56

Firma zaleca wymianę świec co 30 tyś km,w autach wyprodukowanych do 95r,lub co 60 tyś km.w pozostałych rocznikach.Jeśli chcesz jeździć bezproblemowo benzyniakiem ,to w pierwszej kolejności dbaj o cykliczne wymiany świec i przewodów,nie zapominaj też o czyszczeniu aparatu zapłonowego w środku,lub wymianach kopułki z rozdzielaczem(to się robi baaaardzo rzadko).Oddaj rozrusznik do regeneracji,po tych czynnościach twoje problemy powinny się skończyć.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Lip 2012, 16:37

Miałem kiedyś Passata B3 który też zapalał "kiedy chciał". Pojechałem z nim do warsztatu i okazało się że to była wina rozrusznika, a dokładnie przekładnie które napędzają rozrusznik.

Możliwe jest też że są zużyte tulejki na rozruszniku, i powoduje to że wirnik trze o stojan i pobiera bardzo prądu, tak jakby działał na zwarciu i może być to przyczyną resetowania komputera i problemów z zapalaniem.
Edwardek
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 03 08 1983
Auto: Audi B3 80

06 Wrz 2012, 09:25

Witam!
Też mam golfa 3 1.6 tylko 55 kw i ten sam a na pewno podobny problem. Najczęściej pojawia się on po przestoju np. po nocy, kiedy rano próbuje odpalić. Wydaje mi się że częściej zdarza się to kiedy jest wilgotno tak jakby jakieś zwarcie czy coś. Przekręcam kluczyk zakręci raz a potem przestój - jakby nie miał siły (trwa to ok 2 - 3 sekund) i z reguły idzie dalej. Ale w zimie to była masakra zakręcił raz przestój brak siły na i reset wszystkiego, aku taż padał tak jakby jakieś zwarcie, które jednocześnie zabiera prąd z aku. Aku mam na gwarancji i trzyma prąd. Byłem u elektryka no i sprawdził mi rozrusznik i niby wszystko było ok, ale według mnie nie było znaczącej poprawy. Sam nie wiem co to może być. Zastanawiam się nad wymianą rozrusznika na nowy. Co dziwne kiedy w ziemie po kilku nie udanych próbach aku padł to na innym podłączonym na kable kręcił jak szalony:). Problem ten pojawia się z reguły jak silnik jest zimny. Może macie jakieś pomysły bo mi się skończyły a wybieram się do elektryka bo zbliżają się chłodniejsze i wilgotne noce a co za tym idzie problem z odpaleniem. Może macie jakieś sugestie podpowiedzi.
liptoms
Początkujący
 
Posty: 50

10 Wrz 2012, 08:00

Witam ponownie! Auto stało 2 dni nieodpalane (weekend). Ranki mamy chłodne (noce też) ale odpalił choć nie bez znanych mi objawów. Dla laika wygląda to tak jakby akumulator był słaby nie miał siły, ale po bolączkach zeszłorocznej zimy i wyciąganiu aku i trzymania pod kołderką w nocy problem był ten sam odpalił ale jakby nie miał siły a prąd trzyma. Wybieram się do elektryka ale innego niż zwykle. Ma bardzo dobre opinie jest samoukiem a to wiąże się z pasją co z reguły przynosi lepsze efekty. Ale gdyby ktoś miał jakieś pomysły czekam na info. A jak tam u ciebie przemo udało się coś zdjagnozować jest lepiej co na to twój elektryk.
liptoms
Początkujący
 
Posty: 50
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik R110 – Renault ZOE
    Silnik R110 jest najnowszym osiągnięciem Renault, lidera na rynku samochodów elektrycznych w Europie, potwierdzającym jego strategię rozwoju i produkcji silników elektrycznych i kolejnym dowodem na know-how ...