GOLF 4 1.4 16V 1998r. Przegrzanie układu chłodzenia

13 Maj 2019, 15:30

Witam, mam problem z układem chłodzenia. Zamontowałem ostatnio nowy termostat i chyba działa bo się wąż przy obudowie zrobił gorący przy 90 stopniach, ale mam problem bo cały czas się przegrzewa układ, wydaje mi się że już powinien się odpowietrzyć, po pierwszym zalaniu wypił drugie 5l wody demineralizowanej (chwilowo muszę na wodzie) łącznie już 10 litrów wlałem, woda ciągle się zagotowuje.. jeździłem jakiś czas bez termostatu i silnik cały czas chłodzony był, także pompa wody raczej w porządku, założyłem termostat i ciągle się przegrzewa.. co to może być? Za każdym razem jak wyłączam silnik po przegrzaniu bardzo dużo powietrza wychodzi wraz z gotującą się wodą i potem opada poziom w zbiorniczku, uzupełniam i znowu to samo... Czy jest możliwość że układ jest nadal zapowietrzony, mimo że tyle wody dolewalem przy uzupełnianiu? A może termostat mimo że nowy, to zepsuty?
bodek98
Nowicjusz
 
Posty: 7

13 Maj 2019, 18:49

Problemem może być woda demineralizowana która ma niższą temperaturę wrzenia niż płyn chłodniczy nawet w układzie ciśnieniowym jest szansa że może się gotować.

Pewnie termostat ma pełne otwarcie przy zbliżonej temperaturze do wrzenia wody demineralizowanej stąd ten problem. Żeby sprawdzić czy wszystko jest ok powinieneś zalać układ normalnym płynem do układów chłodzenia.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

13 Maj 2019, 19:11

Okej, myślałem nad tym, to może być dobry trop, kiedy jeździłem bez termostatu to układ chłodził od samego początku, a termostat faktycznie może za późno się otwiera.. Czyli to może być powód, że się przegrzewa i wskazówka leci ponad 100 stopni tak? Chodzi o to, że wodę demineralizowaną pod ciśnieniem ciężej schłodzić? Bo teoretycznie termostat załóżmy, że się otworzy przy 100 stopniach około, mimo że woda wrze, to układ powinien się powoli schładzać, a potrafi urosnąć do 110-120 stopni około
bodek98
Nowicjusz
 
Posty: 7

14 Maj 2019, 10:18

bodek98 napisał(a):mimo że woda wrze, to układ powinien się powoli schładzać
Jak wrze to tworzą się bąbelki, a wtedy ciężej schłodzić taki układ nawet jak termostat będzie całkowicie otwarty ponieważ ciecz nie będzie już tak wydajnie krążyła jak w układzie bez bąbelków. Płyn chłodniczy w układzie zamkniętym pod ciśnieniem ma przeważnie temperaturę wrzenia powyżej 120 stopni.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota zmienia świat
    Toyota jest znana w świecie motoryzacji jako innowator, który ma odwagę wprowadzać na rynek naprawdę rewolucyjne rozwiązania. Najbardziej znanym, spektakularnym przykładem jest Toyota Prius, która przestawiła ...