22 Sty 2015, 11:37
Poza tym sprawdziłbym kondycję rozrusznika,pisałem już,że w silnikach TDi komputer odbiera (liczy) ilość obrotów wieńca,jeśli rozrusznik kręci zbyt słabo, auto trudno jest uruchomić.Mercedes z kolei, w tych swych nowszych modelach np. W203 zastosował taki patent,że słabo kręcący rozrusznik powoduje spalenie się bezpiecznika,wtedy auta w ogóle nie można uruchomić,gdyż rozrusznik nie dostanie prądu k,gdy bezpiecznik spali się drugi raz po wymianie bezpiecznika,to użytkownik ma jeszcze szansę na tylko jedno spalenie się bezpiecznika.Jeśli bezpiecznik spali się trzeci raz ,to lipa.Gdyż komputer całkowicie wyłącza możliwość uruchomienia auta,trzeba rozrusznik zregenerować,a potem laweta i auto do ASO w celu zaprogramowania kompa ,by można było auto uruchomić i nim jeździć.użytkownik nie wie czemu bezpiecznik się pali,a rozrusznik na pozór kręci dobrze.Dlatego przy silnikach TDi bardzo ważna jest kondycja rozrusznika,oczywiście tę blokadę można zwalić,zlikwidować,też elektronicznie,i to najlepiej jest zrobić,wtedy nie występuje problem z uruchomieniem nawet wtedy gdy rozrusznik słabo kręci,od tego bym zaczął,bo można długo dochodzić co autu dolega.