Golf 5 - nie chce zapalić po dłuższej przerwie w jeżdżeniu

16 Lut 2022, 13:35

Hej. Wsiadam dzisiaj do samochodu, a tam wyzerowana godzina, wyzerowany trip i auto nie chce zapalić. Poprzedni właściciel podłączył radio bezpośrednio do akumulatora (co mnie okropnie wkurza) i czasami radio się włączało samo z siebie. Może to być rozładowany akumulator? Świeci się kontrolka "awarii wspomagania układu kierownicy", ale auto stało i nikt nim nie jeździł. Co to może być?
YourDoom
Początkujący
 
Posty: 59

16 Lut 2022, 13:47

Wszystko wskazuje na rozładowany akumulator.

Czy po przekręceniu kluczyka do zapłonu wszystkie kontrolki pojawiły się tak jak zawsze? Dalej czy przy próbie uruchomienia rozrusznika miał on siłę zakręcić silnikiem, czy nic się nie działo?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

16 Lut 2022, 14:33

Sprawdziłym napięcie akumulatora, jeśli faktycznie radio robi problemy to wyjąć bezpiecznik na jakiś czas i wtedy zobaczyć czy problem mija, no ale pytanie czy on w ogóle kręci czy nic?
Jak aku słaby to można chwilowo podpiąć pod drugi i tylko sprawdzić czy odpali a potem wymontować i naładować.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 764
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

16 Lut 2022, 15:56

Kręci, kręci, ale nie zapala.
YourDoom
Początkujący
 
Posty: 59

16 Lut 2022, 17:42

Jaki tam masz silnik?
Sprawdź napięcie na zaciskach akumulatora i daj znać jakie jest przed próbą odpalenia.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

16 Lut 2022, 17:59

Nie mam miernika napięcia, ale mam prostownik. Silnik 1.9tdi.
YourDoom
Początkujący
 
Posty: 59

16 Lut 2022, 18:00

Diesel mógł Ci się zapowietrzyć i przez to ciężko go odpalić nawet jak kręci.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

16 Lut 2022, 18:03

Tak to wygląda nagrałem
https://files.fm/u/t8wzs9g95
Ostatnio edytowany przez YourDoom, 16 Lut 2022, 18:05, edytowano w sumie 1 raz
YourDoom
Początkujący
 
Posty: 59

16 Lut 2022, 18:04

Ale czy zapowietrzenie tłumaczy lampkę awarii układu wspomagania kierowania? I wyzerowane liczniki?
YourDoom
Początkujący
 
Posty: 59

16 Lut 2022, 18:24

Ewidentnie rozładowany akumulator. Lampka awarii wspomagania jest następstwem. Naładuj aku, sprawdż w jakim stanie jest miejsce przykręcenia przewodu minusowego aku do karoserii. Jak trzeba to odkręcić, wyczyścić zarówno oczko jak i miejsce na karoserii. kup sobie miernik ( koszt to jakieś 10 zł ) i trzeba zmierzyć napięcie ładowania oraz pobór prądu z aku na wyłączonym silniku, minimum pół godziny po wyłączeniu silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Lut 2022, 19:18

Ok, wyjąłem i podłączyłem do ładowania.

Akumulator to Eurostart 75 Ah, 700A. Ktoś wie może jak rozkodować datę produkcji? Na akumulatorze są wytłoczone dwa numery:

P1321
6780105170

Bo nie wiem, czy trzeba wymienić, czy nie. Wymieniany był ostatnio (według dokumentacji, która kończy się w 2020 roku) 11 lat temu i 90k km temu. No ale zawsze mógł być w międzyczasie wymieniany nie w ASO.


PS
Pytanie o rozkodowanie nieaktualne. Samochód sprowadzony 12.2019 z Niemiec, a na aku są nalepki z danymi importera po polsku, więc aku nie może być starsze niż te około 2 lata. Muszę odłączyć radio od aku (bezpośrednie połączenie obecnie) i powinno być dobrze.
YourDoom
Początkujący
 
Posty: 59

17 Lut 2022, 09:54

Kupiłem miernik. Napięcie odłączonego od samochodu akumulatora wynosi 11.72 V. Mój prostownik ma 6A, ale na zegarze pokazuje 4A. Nie wiem, czy prostownik popsuty, czy może jego zegar. Według kalkulatora czasu ładowania muszę przeznaczyć aż 25h na naładowanie mojego aku.

Powiedzcie mi, czy mogę naładować np. 10h i włożyć do auta? Ten prostownik da radę do pełna naładować aku? Czy aku samo się doładuje podczas jazdy? A może kupić lepszy prostownik, żeby szybciej doładować? Nie jestem obecnie przy kasie, więc wolałbym uniknąć wydatków, no ale jeśli trzeba.
YourDoom
Początkujący
 
Posty: 59

17 Lut 2022, 10:48

YourDoom napisał(a):Napięcie odłączonego od samochodu akumulatora wynosi 11.72 V


Dopuszczalne minimalne napięcie akumulatora w spoczynku to mniej więcej 12.4V. Albo ten aku to śmietnik, albo coś Ci mocno pobiera prąd w spoczynku. Najpierw sprawdź pobór prądu, bo wymienisz aku i się okaże że też go rozładuje.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Lut 2022, 11:26

Kup normalny prostownik, automatyczny I naładuj ten aku co masz. Takie prostowniki nie są drogie, a napewno nie jeden raz jeszcze ci sie przyda.
Do tego jak wspomniał galakty, zacznij od pomiaru napięcia ładowania i prądu pobieranego z aku, tak jak ci pisałem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Lut 2022, 11:34

Dopuszczalne minimalne napięcie akumulatora w spoczynku to mniej więcej 12.4V.


Podobno napięcie spada w rozładowanym akumulatorze?

Do tego jak wspomniał galakty, zacznij od pomiaru napięcia ładowania i prądu pobieranego z aku, tak jak ci pisałem.


Aku wyjąłem z samochodu i ładuje je w domu. Sprawdzałem napięcie w domu, bo dziś dopiero kupiłem miernik. Napięcie wskazywało około 11V, a teraz już 11,9 V po kilku godzinach ładowania.
YourDoom
Początkujący
 
Posty: 59