Golf III 1.4+LPG i pompa paliwa problem !

24 Maj 2011, 06:18

Witam. Mam golfa 3-kę silnik 1.4 zasilany gazem ( nie wiem jaki jest dokladnie, nie znam sie na tym i auto bylo kupione od goscia, sam nie zakladalem gazu wiec nie moge nic o nim wiecej powiedziec poza tym, ze mam pod kierownica 3-y przyciski, ktorymi mozna regulowac czy samochod ma jezdzic na gazie,czy na paliwie) sekwencja ? Dobra, teraz do rzeczy. Jechalem sobie samochodem az tu nagle samochod tracil moc, ja gaz w podloge a on ledwo co i zgasl. Nie moglem go uruchomic ani na benzynie ani na gazie, krecil i nic. Zaciagnalem samochod do mechanika, ktory stwierdzil ze pompa paliwa nie dziala, bo nie podaje paliwa. Sprowadzilem samochod do domu i zaczalem sam troche bawic sie tym problemem i dzieja sie takie rzeczy... Za kazdym razem kiedy wkladam bezpiecznik od pompy paliwa i tylko zakrece silnikiem to wyciagam spalony bezpiecznik, cos robi zwarcie ? Wpadlem tez na pomysl ze moze to byc przyczyna przekaznika. Dziadek ma taki sam samochod, tez golfa 3-ke wiec zaporzyczylem sobie od niego na chwilke na sprawdzenie przekaznik, ktory odpowiada za pompe paliwa, ale nic to nie dalo. Samochod dalej nie pali. Chcialbym wymatowac pompe paliwa, jak moge techicznie to zrobic ? ida tam 3 przewody, mysle ze 2 ida od paliwa a 3-ci od gazu, czy moge je bezpiecznie odpiac ? Chodzi mi zwlaszcza o ten od gazu, czy tam nie ma jakiegos cisnienia ze bedzie mi uciekal ten gaz ? Nie chce spowodowac jakiegos niebezpieczenstwa odpukach wybuchu gazu. Co mi radzicie w takiej sytuacji czytajac opis mojego problemu. Z gory dziekuje !
Jacky1990
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Lubelskie

24 Maj 2011, 08:06

Jak nie pali na tym i na tym to pompę na razie zostaw w spokoju i szukaj innego problemu bo pompa paliwa nie ma nic wspólnego do zasilania gazem.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

24 Maj 2011, 08:24

Do pompy paliwa dochdzą dwa przewody - zasilanie i powrót.
Wymontować pompę nie jest trudno, wyciągasz klamoty z bagażnika wraz z dywanikiem i odkręcasz zaślepkę na 3 wkręty. Odkręcasz przewodu i wypinasz kostkę a następnie odkręcasz zakrętkę na zbiorniku i wyciągasz całą pompę wraz z obudową.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

24 Maj 2011, 11:53

arciasty napisał(a): Odkręcasz przewodu i wypinasz kostkę a następnie odkręcasz zakrętkę na zbiorniku i wyciągasz całą pompę wraz z obudową.


Wlasnie z tym byc moze mam problem, bo zrobilem tak jak pisziesz. wywalilem klamoty z bagaznika:), odkrecilem ta metalowa zaslepke na 3 srubki, odpiolem przewody te 2 i zostalo mi juz wyciagnac pompe ale nie moge ! nie da sie jej ruszyc ! na tej pompie jest taki czarny plastik do okola niej, czy to ta zakretka o ktorej pisales ? Jak podwazam kluczem pompe to jakby jedna ze stron troche sie podnosi ale tylko tyle, czy ona nie jest jakos przytwierdzona od spodu, moze do baku ? jak to wyciagnac ?
Jacky1990
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Lubelskie

24 Maj 2011, 12:31

Musisz odkręcić tą nakrętkę a później masz wsadzoną pompę na zatrzaski, musisz je wkrętakiem odchylić i wyciągnąć wraz z obudową. Najlepiej jest jak mamy pusty zbiornik.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

24 Maj 2011, 12:34

arciasty napisał(a):Musisz odkręcić tą nakrętkę a później masz wsadzoną pompę na zatrzaski, musisz je wkrętakiem odchylić i wyciągnąć wraz z obudową. Najlepiej jest jak mamy pusty zbiornik.


No tak tylko masz jakis sposob zeby odkrecic ta nakretke ? bo ona jest niesamowicie mocno zakrecona ! ona ma takie wypustki na ktorych chcialem sie oprzec srubokretem i uderzajac mlotkiem i nawet tak nei chce sie to ruszyc !! masz jakis sposob ? A zbornika nie mam pustego... Na wskazniku jest jedna dzialka paliwa do zera...

[ Dodano: 24 Maj 2011, 15:35 ]
Edit: Dobra, udalo mi sie odkrecic ten plastikowy dekielek ( pomoglo zastosowanie wd-40 i dopiero sie ruszylo). Tylko teraz kolejny problem. Ja myslalem ze wyjdzie mi cala ta pompa a tutaj wyszla mi tylko jakby czesc tej pompy z kablami a ta pozostala, tam gdzie jest silniczek itp. to zostalo w srodku w baku i tego wlasnie teraz nie da sie ruszyc. Napisales ze sa tam zatrzaski, w ktorym dokladnie miejscu bo ja nie potrafie isc znalezc ? W ktorym ony sa miejscu, na samym dnie ? bo wieksza czesc tego co jest w zbiorniku paliwo nie zakrywa, ale samo dno, dolne partie sa niestety w paliwie, czy to wystarczy aby moc odszukac te zatrzaski ?
Jacky1990
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Lubelskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Summer Cars Party 2012 / relacja
    Summer Cars Party 2012 już za nami SCP powstało dzięki zaangażowaniu śląskich (i nie tylko) klubów motoryzacyjnych i jest największym zlotem tego typu w Polsce. To jedna z nielicznych okazji, aby zobaczyć tysiące zmodyfikowanych ...
    Największa na świecie "Kula zorba" z samochodem w środku
    Największa na świecie "Kula zorba" z samochodem w środku Nissan zbudował największą na świecie kulę zorba, która w swoim wnętrzu chroni naturalnej wielkości Nissana Note. Ogromna, wypełniona powietrzem kula o średnicy ...