Golf III 97 poduszka powietrzna

26 Maj 2009, 16:39

Około 1,5 roku temu pisałem na ten temat. Mianowicie o zapalającej się kontrolce poduszki powietrznej. Serwis mówił że to poduszka pasażera. Komputer wykrył i usunął błędy i było ok potem to samo i znów komputerek pomógł :). I znów (mineło 1,5 roku) się pali sam nie wiem czy to tylko jakieś zwarcie czy też trzeba wymienic sensor tak mi kiedyś doroadził znajomy. Zapaliła się tak poprostu kiedy go odpalałem. Nie podczas jazdy czy też po wpadnięciu w jakąś wyrwę. Myśle że jak pojade na stację diagnostyczną lub serwis to znów się naprawi ale ileż można. I pytanie dodatkowe gdzie jest ukyty sensor w golfie III to postaram się do niego dostac. Poczytałem troche w necie i stwierdziłem że przyczyną może byc jakieś zwarcie bo mój rozrusznik miał problem z kręceniem od razu tz zgrzytal sobie coś pewniez elektromagnesem. Odnalazłem podobny problem fakt że tam siadala cala elektryka i koleżka wymienił regulator napięcia w alternatorze. Proszę o pomoc
liptoms
Początkujący
 
Posty: 50
  • 26 Maj 2009, 17:42

    jaki dokładnie błąd u ciebie wystąpił?
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    26 Maj 2009, 18:23

    problem z tym iż mam faktury z serwisu gdzie podpiolem auto pod kompa ale nie mam wydruku tylko fakturę na której nie wiele piszę

    [ Dodano: Wto Maj 26, 2009 19:31 ]
    na fakturze jest napisane odczyt usterek po tej operacji kontrolka działała po tygodniu znów się paliła ciągle rozebrali środek i sprawdzili poduszkę i znów działało. Zasugerowano wymianę poduszki ale to kosztuje nie mało
    liptoms
    Początkujący
     
    Posty: 50

    26 Maj 2009, 19:31

    ale jednym słowem probem tkwi w poduszce nie w napinaczach? czesta przyczyna jest równiez słaby styk połaczenia napinaczy pasów znajdujacy sie pod siedzeniami i zdarza sie ze jak sie nie rusz fotela to jest dobrze ale wystarczy przesunac fotel przód tył lub nawet usiasc na nim i wyskakuje bład napinaczy pasów (zbyt wysoka opornosc) i zapala sie kontrolka poduszek
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    26 Maj 2009, 20:52

    Tak powiedzieli w serwisie że w razie powtórki trzeba wymienić poduszkę. Nie mówili nic o sensorze dopiero znajomy powiedział mi że serwis nie bawi się w jakieś tam sensory tylko wymienia cały podzespół i że może to być sensor.

    [ Dodano: Wto Maj 26, 2009 21:54 ]
    sensor już znalazłem. A jak dobrać się do napinaczy pasów?? Jutro umowie się z elektrykiem co mu zasugerować niech zbada wszystko miernikiem??
    liptoms
    Początkujący
     
    Posty: 50

    26 Maj 2009, 21:11

    połączenia znajduja sie pod fotelami, poduszki nie wolno sprawdzac miernikiem bo bedzie odpał, jezeli sensor by był uszkodzony to błedu nie dało by sie usunac usterka u ciebie jest zlokalizowana w połaczeniach trzeba tyko znalezc gdzie jest kiepski styk
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    26 Maj 2009, 23:19

    podepnę się pod temat, bmw 520 e39 właśnie po próbach różnego ustawienia fotela zapaliła się kontrolka poduszki, co więc zrobić należy?
    Serce bije w tempie obrotów maszyny
    bodziokardasz
    Zaawansowany
     
    Posty: 623
    Miejscowość: Czarna Ziemia

    27 Maj 2009, 13:38

    Drodzy forumowicze - nigdy nie należy eskperymentować z poduszkami.Jeżeli zaświeciła się kontrolka poduszki,to należy odczytać kody błędów.I nie piszę tego dlatego,żeby napędzać kasę warsztatowcom(podpięcie pod komputer kosztuje),ale dla waszego bezpieczeństwa - i zdrowia i kieszeni.Wystarczy jeden malutki niepozorny błąd i poducha może odpalić.A jeżeli będziemy w jej pobliżu i dostaniemy się w strefę jej działania,to możemy pojechać do szpitala...A jeżeli szczęśliwym trafem nic się nam nie stanie,to po jej odpaleniu będzie trzeba założyć wszystko nowe.A to już duuuży koszt.Napewno kilkakrotnie większy niż podpięcie się pod komputer.
    Należy jeszcze pamiętać,że podpięcie pod komputer nie oznacza tylko skasowana błędu.Nie za to płacimy.Mechanik musi nam powiedzieć jaki to błąd(kod) oraz co on oznacza.
    Wymiana całego zespołu to bzdura - sama poduszka jest z całą pewnością dobra,Przyczyna tkwi w jej sterowaniu.A po odczytaniu kodun błędu i jego znaczenia od razu dowiemy się co boli układ sterowania i co trzeba wymienic.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000