Powiedz mi w takim razie czym według ciebie różni się lepkość letnia 40 oznaczona w oleju mineralnym od takiej samej oznaczonej cyferką( też 40 ) w oleju półsyntetycznym,oznaczenia zimowe zostawmy w spokoju gdyż one informują do jakiej minusowej temperatury olej pozostaje w stanie nadającym się do pompowania przez pompę olejową czyli ciekłej.Oleje o oznaczeniach letnich 30 (tzw lekkobieżne) nadają się tylko do nowoczesnych jednostek w których panujące temperatury są niezależne od temperatur zewnętrznych.Jeśli twierdzisz ,że np.olej o specyfikacji 0-W40 jest rzadszy od oleju mineralnego 15W40 (zaznaczam w warunkach letnich) to dlaczego CASTROL 0W40 czy MOBIL1 0W40 w moim silniku przestarzałym zdecydowanie były bardziej odporne na zużywanie(chodzi o dolewki),teraz olej Mineralny szybciej mi niknie?!Ano dlatego ,że minerał szybciej odparowuje i jest spalany w kolektorze.(frakcje lotne)Wiesz dlaczego zaleca się zamianę oleju syntetycznego czy półsyntetycznego na mineralny gdy silnik zaczyna jeść olej?!Ano dlatego,ze minerał jest bez porównania tańszy!Powtarzam jedynie zastosowanie minerału o letnim indeksie lepkości 50 może spowodować ograniczenie konsumpcji oleju przez silnik ale syntetyczny Castrol 10W60 i tak będzie gęstszy w temperaturze roboczej silnika, tylko zobacz na jego cenę!Wierutną bzdurą i kolejny mit to obiegowe opinie,że Minerał jest olejem gęstszym od syntetyku ,gdyż wzięło się to ztąd ,że jest, ale zimą a to jest dobre?
![Exclamation :!:]()
Gdy dociera dużo wolniej do węzłow tarcia a potem staje się rzadszy od syntetyku pod wpływem przegrzania silnika?!To są wszystko mity krążące od wielu lat.Ten temat jest złożony gdyż do każdego silnika należy podchodzić indywidualnie,jeśli uszczelniacze zaworowe puszczają to ,żaden olej nie pomoże!Jest jeszcze jedna rzecz i kwestia!
![Exclamation :!:]()
Odporność olejów mineralnych oraz syntetycznych na ścinanie się oleju w obrębie górnego pierścienia(tzw wartość HTHS),tutaj olej mineralny o letnim indeksie lepkości 40 przepada w porównaniu z takim samym olejem syntetycznym czy pólsyntetycznym.
[ Dodano: Nie Sie 09, 2009 13:06 ]Jeszcze jedno,uważasz Dawid ,że silnik Alexa zaczął kopcić po wlaniu Magnateca gdyż ten olej jest rzadszy od tego który był wlany?!Jesli był wlany 15W50 lub 20W50 to masz rację ale jeśli wlany był 15W40 to Magnatec wypłukał silnik od środka i zaczęły się problemy!Gestość nie ma tutaj nic do rzeczy (jeśli był 15W40).