Golf III, kopci (1,8 ben)

07 Sie 2009, 05:52

Witam od niedawna moj golfik chyba zaczal brac olej, kopci ale tylko na rozgrzanym silniku bo na zimnym tego nie ma. po dodaniu gazu chmura z tylu, wlalem do niego CASTROLA MAGNATECA pólsyntetyk i sie zaczeło. zastanawiam sie teraz czy jesli zmienil bym olej na gesciejszy np. castrola magnateca tylko ze mineral by to cos pomoglo?? czy do wymiany pierscienie?? jaki moze byc szacowany koszt wymiany pierscionkow?? pozdrwiam i dzieki za pomoc
Nienawidze odkurzaczy (skuterow)
18alexkwidzyn18
Nowicjusz
 
Posty: 40
  • 07 Sie 2009, 15:08

    A jaki olej małeś wcześniej?Ile pali tego oleju i jaki kmolor ma ten dym?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    07 Sie 2009, 20:23

    no w tym klopot ze nie bylo wiadomo jaki tam byl olej wlany bo dopiero od lutego go mam ale jak kupywalem to nie kopcil wszystko bylo ok. dym jest siwy i smierdzi przepalonym olejem wymienialem olej przy 165tys teraz mam prawie 171 i musialem dolac juz ogolem 2 litry :(
    Nienawidze odkurzaczy (skuterow)
    18alexkwidzyn18
    Nowicjusz
     
    Posty: 40

    07 Sie 2009, 23:29

    To znaczy ze ten olej ktory wlales jest za rzadki silnik ma juz za duze luzy, ten silnik potrzebuje mineralny olej.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    08 Sie 2009, 22:16

    To nie jest tak ,jeśli olej mineralny ma specyfikację 15W40 a półsyntetyk 10W40 to dlaczego mineralny miałby być gestszy?!Przy temperaturze roboczej silnika te oleje będą się zachowywać podobnie ,mineralny będzie gęstszy wtedy gdy temperatury spadną poniżej zera!To nie wina Magnateca tylko silnika ,być może miałeś wlany olej 20W50,ten olej jest rzeczywiście gęstszy od normalnego minerała czy Castrola 10W40.Jeśli ci tak żre ten olej to teraz na dolewkę kup minerał 20W50 i patrz co się będzie działo,ten olej jest gęstszy w temperaturze roboczej silnika a zatem powinna spaść konsumpcja oleju.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8587
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    08 Sie 2009, 22:22

    A ja ci mowie ze jak wleje zwykly mienralny olej znacznie mniej mu bedzie bral.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
      Toyota 86 GR Sport - kolejny model coupe
      Nowa seria usportowionych modeli Toyoty firmowanych przez Gazoo Racing wzbogaciła się o kolejny model – coupe GT86 w wersji GR Sport. We wrześniu 2017 roku Toyota zaprezentowała nową serię GR, opracowaną na japoński ...

    09 Sie 2009, 10:00

    Dawid jesteś tego taki pewien?!To kolejne mity,zobacz na lepkość ,półsyntetyk ma 40 oraz mineralny ma 40 ,tylko widzisz, półsyntetyk ma jeszcze coś ,syntetyczne frakcje ,ktore powodują to ,że olej tak szybko nie odparowywuje!Ja teraz testuję właśnie w końcu mineralny olej Castrola 15W40 ,ten najtańszy klasy SG(w białym opakowaniu),byłem ciekaw jaka jest różnica miedzy syntetykiem a olejem mineralnym i wiesz co ci powiem?!Osiągi takie same ,silnik pracuje mi tak samo ale cóż stosuję ceramizer oraz molibden ,zauważyłem że niestety mineralny olej przy dynamicznej jeżdzie po prostu dużo szybciej mi niknie a dlaczego?!Silnik oleju mi nie zużywa ,nie puszcza dymku nawet na jotę ale odparowalność oleju mineralnego w skali NOACK jest zupełnie inna ,syntetyk tak nie odparowywuje ,nie zmienia tym samym tak szybko lepkości ,teraz znów wracam do pełnego syntetyku :!: Inaczej ma się rzecz z olejem mineralnym o lepkości 15W50 lub 20W50 ,ten na pewno przewyższa syntetyk lub półsyntetyk o lepkosci 40 tym,że jest gęstszy w temperaturze roboczej silnika ,lepiej doszczelnia układ pierścień -gładż cylindra ale z kolei zimą przy ostrych mrozach będzie zbyt gęsty w fazie rozruchu.Na zużyty silnik w poważnym stopniu najlepszym rozwiązaniem jest np.CASTROL RS.10W60 ale jeśli układ tłok -cylinder jest już katastroficznie zjechany to i to bardzo nie pomoże.Ja w przypadku kolegi Alexa ,zastosowałbym minerał o indeksie lepkości 15W50 lub 20W50 wspomagając sie dobrym ceramizerem ,który naprawdę działa!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8587
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    09 Sie 2009, 11:15

    Troche zle mowisz bo zobacz o co tu chodzi: Lepkosc oleju silnikowego przyjeto umownie oznaczac numerami od 0 do 60. Oleje oznaczone mniejszymi numerami sa mniej lepkie(rzadsze), nadajace sie do uzycia w niskich temeperaturach otoczenia, a wiec w zimie. Oleje zimowe oznacza umieszczona za numerem litera W(winter) np 10W. W lecie stosuje sie oleje o oznaczeniach 20 do 60. Oleje wielosezonowe sa oznaczone podowjnymi numerami. Na przyklad 10W-30 oznacza olej silnikowy wielosezenowy lepkosc (i gestosc) odpowiada w zimie olejowi 10 W a w lecie olejowi 30 albo jak silnik sie rozgrzeje to gestosc(lepkosc) tego oleju to 30 o to tu chodzi.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    09 Sie 2009, 11:59

    Powiedz mi w takim razie czym według ciebie różni się lepkość letnia 40 oznaczona w oleju mineralnym od takiej samej oznaczonej cyferką( też 40 ) w oleju półsyntetycznym,oznaczenia zimowe zostawmy w spokoju gdyż one informują do jakiej minusowej temperatury olej pozostaje w stanie nadającym się do pompowania przez pompę olejową czyli ciekłej.Oleje o oznaczeniach letnich 30 (tzw lekkobieżne) nadają się tylko do nowoczesnych jednostek w których panujące temperatury są niezależne od temperatur zewnętrznych.Jeśli twierdzisz ,że np.olej o specyfikacji 0-W40 jest rzadszy od oleju mineralnego 15W40 (zaznaczam w warunkach letnich) to dlaczego CASTROL 0W40 czy MOBIL1 0W40 w moim silniku przestarzałym zdecydowanie były bardziej odporne na zużywanie(chodzi o dolewki),teraz olej Mineralny szybciej mi niknie?!Ano dlatego ,że minerał szybciej odparowuje i jest spalany w kolektorze.(frakcje lotne)Wiesz dlaczego zaleca się zamianę oleju syntetycznego czy półsyntetycznego na mineralny gdy silnik zaczyna jeść olej?!Ano dlatego,ze minerał jest bez porównania tańszy!Powtarzam jedynie zastosowanie minerału o letnim indeksie lepkości 50 może spowodować ograniczenie konsumpcji oleju przez silnik ale syntetyczny Castrol 10W60 i tak będzie gęstszy w temperaturze roboczej silnika, tylko zobacz na jego cenę!Wierutną bzdurą i kolejny mit to obiegowe opinie,że Minerał jest olejem gęstszym od syntetyku ,gdyż wzięło się to ztąd ,że jest, ale zimą a to jest dobre? :!: Gdy dociera dużo wolniej do węzłow tarcia a potem staje się rzadszy od syntetyku pod wpływem przegrzania silnika?!To są wszystko mity krążące od wielu lat.Ten temat jest złożony gdyż do każdego silnika należy podchodzić indywidualnie,jeśli uszczelniacze zaworowe puszczają to ,żaden olej nie pomoże!Jest jeszcze jedna rzecz i kwestia! :!: Odporność olejów mineralnych oraz syntetycznych na ścinanie się oleju w obrębie górnego pierścienia(tzw wartość HTHS),tutaj olej mineralny o letnim indeksie lepkości 40 przepada w porównaniu z takim samym olejem syntetycznym czy pólsyntetycznym.

    [ Dodano: Nie Sie 09, 2009 13:06 ]
    Jeszcze jedno,uważasz Dawid ,że silnik Alexa zaczął kopcić po wlaniu Magnateca gdyż ten olej jest rzadszy od tego który był wlany?!Jesli był wlany 15W50 lub 20W50 to masz rację ale jeśli wlany był 15W40 to Magnatec wypłukał silnik od środka i zaczęły się problemy!Gestość nie ma tutaj nic do rzeczy (jeśli był 15W40).
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8587
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    09 Sie 2009, 17:32

    Tak z tym ze olej np.10W60 bedzie gestszy w tem. roboczej silnika masz racje, wlasnie o tym pisalem i o to mi chodzilo, ale nieraz sie zdarza ze silnik pobiera duze ilosci oleju podczas rozruchu i dlatego mowie ze wtedy olej mineralny jest gestszy np 15W50 a syntetyk 0w40.
    Ale sprawa oleju to temat rzeka.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    09 Sie 2009, 18:01

    Zgadzam się z tobą ale wiesz jeśli silnik w momencie rozruchu bierze dużo oleju to wtedy gdy gorący będzie żarł go jeszcze więcej,jako ciekawostkę podam wam przykład ,kiedyś gdy jeszcze nie wiedziałem ,że zagęszczacze oleju są szkodliwe dla silników w b.dobrej kondycji i wydawało mi się ,że im gęstszy olej tym lepszy :shock: wlewałem do silnika mojej starej Przejściówki(Mercedes) zagęszczacz oleju firmy STP,latem nic się nie działo ,silnik chodził super do nastania pierwszych siarczystych mrozów,rozrusznik nie był w stanie ruszyć wału,dobrze że kapnąłem się dlaczego :shock: wymieniłem olej i następnego ranka przy takim samym mrozie odpalił szybko! Oleje to temat rzeka rzeczywiście,Dawid wyobraż sobie np.że MOBIL1 0w40 ma wyższy wskaznik lepkości niż taki sam tylko 5-w50 ,ten pierwszy ma bodajże 194 a ten drugi 186 (dokładnie nie pamiętam) czyli ten niby rzadszy zapewnia lepsze smarowanie ,ale?! w przypadku silników które są w idealnym stanie ,Mobil 1 5W50 lepiej natomiast będzie się sprawował w jednostkach sportowych lub wykazujących oznaki zużycia.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8587
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    09 Sie 2009, 20:56

    NO to panowie podsumowujac co powinienem zrobic bo mam jeszcze 3 litry tego magnateca na dolewki czy moge go wyjezdzic i pozniej zmienic olej czy najlepiej odrazu. zastanawia mnie jeszcze jedno czy ten olej castrol gtx 15w40 tu jest link:http://moto.allegro.pl/item702264503_legendarny_castrol_gtx_15w40_mineral_niemiecki_5l.html czy moze tez castrola tylko ten jest specjalnie przeznaczony do silnikow z duzym przebiegiem powiedzcie co o tym sadzicie : [link do oferty na Allegro wygasł]

    a jeszcze jedno te ceramizery naprwde dzialem i jesli mam uszkodzone np uszczelniacze czy pierscienie w polaczeniu z takimi olejami cos pomoga?? jesli tak podajcie nazwe jakiegos dobrego a najlepiej link na allegro.
    Dzieki wam za tak powazne podejscie do tematu jak byscie gdzies blisko mieszkali to normalnie postawil bym wam browarka za to :) pozdrwiam
    Nienawidze odkurzaczy (skuterow)
    18alexkwidzyn18
    Nowicjusz
     
    Posty: 40

    09 Sie 2009, 21:08

    Alex zapomniałeś w tym wszystkim o jednym ,przeoczyłeś najważniejsze pytanie MotoAlbercika ,najpierw odpowiedz na nie bo to ważne pytanie,kolor spalin i jaki olej wcześniej był wlany :!: .Pytasz o ceramizer?!Najpierw musisz zdiagnozować czy pierścień np.nie jest pęknięty,czy uszczelniacze zaworowe są dobre gdyż w tym przypadku ceramizer ci nie pomoże!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8587
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    09 Sie 2009, 21:17

    nie przoczylem odpowiedzialem mu na to pytanie. odpowiedz jest zaraz pod jego pytaniem.
    dym jest siwy z tego co zauwazylem a olej naprwde nie mam pojecia jaki byl wlany :(
    Nienawidze odkurzaczy (skuterow)
    18alexkwidzyn18
    Nowicjusz
     
    Posty: 40

    10 Sie 2009, 18:47

    Ach tak sorry to ja przeoczyłem ,jedż do mechanika niech ci zrobi próbę olejową a wtedy będziesz wiedział w czym problem ,napisz o wynikach!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8587
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)