Golf III Wiecznie wyciekajacy płyn chlodzacy!!!!!

14 Mar 2007, 17:45

Witam [golf III 1992 1.8]
Problem polega na tym ze wymienilem juz kilka częsci z ktorych wyciekal plynu, a plynu nadal jest ponizej minimum, dolewam jakies 1.5l na 900km. Przy odkreceniu korka zbiorniczka wyrownawczego przy zimnym silniku zawsze jest badzo duze cisnienie. Co jest przyczyna tak duzego cisnienia? Moze wlasnie to jest wina tego ze plyn wycieka za kazdym razem z innego miejsca. Ktos mi powiedzial ze w korku zbiorniczka jest odpowietrznik ktory moze sie zapchal ale ja na korku nic nie widze. prosze o pomoc mecze sie z tym problemem ponad rok!!!!!!!!
aha jezdze na jakims plynie shela
Maniakpro
Nowicjusz
 
Posty: 21
  • 14 Mar 2007, 19:55

    Co wzmieniłeś ? A może wina leży w uszczelce głowicy albo w głowicy jest mikropęknięcie Spróbuj wsypać proszek uszczelniający i pojeździj troche może pomoże.
    tomala2301
    Początkujący
     
    Posty: 76
    Miejscowość: dolnyśląsk

    15 Mar 2007, 06:24

    wymienilem: magrzewnice, kruciec gorny glowicy, czujnik tempertury plynu, podokrecalem kirka zaciskow na wezach bo tez z nich wydobywal sie plyn.
    Nie estem zwolennikiem takich proszkow ktore podobno pozniej zapchaja przeplyw plynu
    Chodzi mo o to czy to jest normalne ze cisnienie jest tak duze przy zimnym silniku, bo wiadomo ze przy rozgrzanym musi byc cisnienie
    Maniakpro
    Nowicjusz
     
    Posty: 21

    15 Mar 2007, 20:40

    Lepiej nie wsypuj zadnych proszków bo mogą ci cosik zaszkodzić , a na kolor oleju patrzyłeś ? nie osadza ci sie biała maż?
    krzysieklg
    Nowicjusz
     
    Posty: 19

    16 Mar 2007, 16:52

    Osad na korku jest ale mechanik powiedzial ze osad jest przez to ze silnik nie jest dogrzany, w tamtym roku zima tez byl taki majonez pod korkiem ale latem zniknol jak silnik sie dogrzal. Jezdze na LPG i na krotkich odcinkach, silnik nie jest dogrzany z stad ten osad. Chyba????? Tak twierdzi mechanik A moze to jednak uszczelka? :shock: Co radzicie??
    Maniakpro
    Nowicjusz
     
    Posty: 21

    16 Mar 2007, 19:59

    z tą mazią przy krótkich odcinkach też miałem problemy , jedyne rady żeby się tego pozbyć to przejedz minimum 20 km tak ponad 100 km/ h, po przyjeżdzie odkręc korek od wlewu oleju tak na 3 godz żeby to wyparowało , i sprawdz czy nie masz zatkanej odmy (odpowietrzenie silnika) . sprawdzaj stan oleju , jezeli jego stan jest cały czas taki sam to raczej nie uszczelka . co do płynu może wywalać przy wyższych obrotach - spod pokrywki termostatu, dziurawego węża, pompa wody, chłodnica .
    krzysieklg
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
      Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
      0.9 l/100 km hybrydową Toyotą Yaris
      0.9 l/100 km hybrydową Toyotą Yaris - rozstrzygnięcie konkursu Toyota Motor Poland W sobotę 6 października Toyota Motor Poland zorganizowała finał konkursu "Wygraj nową hybrydową Toyotę Yaris ". Po czterech miesiącach etapów ...

    16 Mar 2007, 20:27

    Sprawdzałeś czy nie cieknie pompa wody , co do proszku to ja jakoś sypie do aut i jakoś ludzie nie nażekają , że coś się im zatyka . Jeżeli lejesz płyn 1,5 l na 900-1000km to albo masz wyciek z pompy wodnej albo łyka Ci płyn być może przez uszczelke głowicy .
    tomala2301
    Początkujący
     
    Posty: 76
    Miejscowość: dolnyśląsk

    16 Mar 2007, 22:56

    To chyba musu byc jakis wyciek ktory szybko wyparowuje bo pod samochodem nie ma zadnych sladow kapiacego plynu.
    Wielkie dzieki za informacje i wskazowki Pozdro 4all
    Maniakpro
    Nowicjusz
     
    Posty: 21

    28 Kwi 2007, 13:08

    Jak juz wszystko powymieniałeś to wymień jeszcze korek na zbiorniku wyrównawczym. Są w nim dwa zaworki które utrzymują odpowiednie ciśnienie w układzie chłodzenia i czsto jak się pozapychają to zaczynaja się problemy.
    Pozdrawiam P.
    pita62m
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Wrocław

    28 Kwi 2007, 13:18

    Maniakpro nie zauważyłeś przypadkiem że autko mocno (mocniej niż zwykle, lub mocniej niż inne:-) ) parą wodną kopci? Wyjaśniało by to ciśnienie i ubywanie płynu!
    Niema dobrej marki, są tylko udane modele...
    opteron
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: żywiec

    04 Maj 2007, 11:47

    Stary wymień korek od zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego, jest na 100 % zapchany !!! miałem ten sam problem, ciągłe wycieki płynu i wiecznie bardzo duże ciśnienie w układzie, tj po otwarciu korka od zbiorniczka, nawet przy zimnym silniku przez cały dzień. Koszt takiego nowego korka to 18 zł, mają go w każdym normalnym sklepie motoryzacyjnym jakich tysiące w polsce !!! Jestem przekonany że to ci pomoże, wcześniejsze wypowiedzi fachowców możesz wymazać z pamięci, to na 100 % zapchany korek, do wyrzucenia !!! nowe są produkowane do każdej marki , pozdro, kup ten korek[/img]
    tomus bb forum
    Nowicjusz
     
    Posty: 1

    04 Maj 2007, 21:10

    tak zrobie wymienie korek zbiorniczka :D
    jezeli chodzi o pytanie opteron to takie obiawy wystepuja i co dalej?
    Maniakpro
    Nowicjusz
     
    Posty: 21

    05 Maj 2007, 16:37

    Maniakpro napisał(a):tak zrobie wymienie korek zbiorniczka :D
    jezeli chodzi o pytanie opteron to takie obiawy wystepuja i co dalej?


    To wskazuje na uszczelkę pod głowicą :(
    pita62m
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Wrocław