Golf IV 1,9 arl czy 1,8t jaką wersję wybrać?

09 Sie 2023, 00:41

Np taki Leon co zły jest? wg mnie wygląda spoko, nie oczekuje cudów ale na gruza mi to nie wygląda:
[link do oferty na Olx wygasł]

albo
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/s ... llery-open

[link do oferty na Olx wygasł]


Jeszcze taki golf z lokalnych ofert u mnie z facebooka, ale to jest GTI 1,8 turbo podobno 200 koni ma obecnie, mocno doinwestowany oryginał 100% z vinu GTI Exclusive recaro itd.
tylko że 98 rok za 10500 pln
Golf IV 1,9 arl czy 1,8t jaką wersję wybrać?
Golf IV 1,9 arl czy 1,8t jaką wersję wybrać?
Golf IV 1,9 arl czy 1,8t jaką wersję wybrać?
Golf IV 1,9 arl czy 1,8t jaką wersję wybrać?
Jaruś27
Nowicjusz
 
Posty: 15
0

09 Sie 2023, 08:48

Kup po prostu 1.9 TDI 110KM, będziesz miał budżet to sobie zrobisz chip i jakieś mody.

O wersjach specjalnych zapomnij bo przy takim gruzie to szkoda pieniędzy naprawdę. Wydawanie ponad 10-12k na Gulfa 4 to jakieś kuriozum. I tak ja wiem że takie są dzisiaj ceny, ale ojciec pozbył się 1.6 MPI kilka lat temu za 3000 zł i nie wyobrażam sobie wydać więcej na to coś, gdzie plastiki we wnętrzu się wycierają od samego patrzenia :lol:

Wolałbym naprawdę już Golfa 5 z 1.6 MPI...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

09 Sie 2023, 08:56

galakty napisał(a):Kup po prostu 1.9 TDI 110KM, będziesz miał budżet to sobie zrobisz chip i jakieś mody.
stanowczo nie, lepiej brać 130, kultura i charakterystyka mocno na plus, a mówiłeś że ciężko będzie znaleźć tunera? Głupoty pleciesz grupa vag jest najchętniej brana przez tunerów bo... robi się najlepiej najszybciej i bezproblemowo , pierwsze co robisz to sprawdzasz parametry przepływki i już wiesz czy wyda czy nie wyda
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

09 Sie 2023, 08:58

galakty napisał(a):Wydawanie ponad 10-12k na Gulfa 4 to jakieś kuriozum


To pomyśl że są osoby które potrafią wołać dwa razy tyle co jest dopiero chore,tak samo w przypadku Leona. Przypomniał mi się jeden wątek z grupy Seata na której jestem od kilku lat,chłopak chciał wycenić Leona w TDIku też 150km,rocznik bodajże 2003 albo 2004,ogólnie wszystko ok tylko pisał że silnik zaczął głośno pracować i jakieś zarysowania na zderzakach miał,chciał wycenić bo jak sam stwierdził nie wie ile może wołać za niego i nie wie co dokładnie z silnikiem bo nie diagnozował to niektórzy ludzie pisali że 15tys spokojnie i nie bądź głupi bo nie sprzedajesz auta na raty (chodziło o inne mniejsze propozycje kwotowe),nie wierzyłem że to czytam naprawdę.. :?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

09 Sie 2023, 09:25

Kao napisał(a):stanowczo nie, lepiej brać 130, kultura i charakterystyka mocno na plus, a mówiłeś że ciężko będzie znaleźć tunera? Głupoty pleciesz grupa vag jest najchętniej brana przez tunerów bo... robi się najlepiej najszybciej i bezproblemowo , pierwsze co robisz to sprawdzasz parametry przepływki i już wiesz czy wyda czy nie wyda


Kogoś w końcu znajdzie do programu, ale wielu tunerów nie robi aut starszych niż 7-10 lat bo nie chcą się babrać w złomie i brać odpowiedzialności jak coś walnie na hamowni lub po wyjeździe z podwórka.

Widzę że dalej kult VAG i polskiej wsi jest mocny, Gulf 4 za 15k okazja życia
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

09 Sie 2023, 09:48

Tym srebrnym GTI warto się zainteresować wygląda bardzo dobrze :)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 761
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekomobilność - podróżowanie wymyślone na nowo
    Pojęcie ekomobilności obejmuje nie tylko niskoemisyjne pojazdy, lecz także wszystko, co ułatwia korzystanie z nich, np. zróżnicowanie środków transportu i dostosowanie ich do potrzeb użytkowników, nowe ...

09 Sie 2023, 12:15

galakty napisał(a):Kogoś w końcu znajdzie do programu, ale wielu tunerów nie robi aut starszych niż 7-10 lat bo nie chcą się babrać w złomie i brać
nie wiesz o czym mówisz widocznie, weź sobie 10 tunerów i zadzwoń z pytaniem o vaga z asv np. a coś z poza grupy vag i psa, zobaczymy gdzie dostaniesz wiecej odp "nie robimy takich" :wink:

Golf 4 niestety jest wyniszczony wiekiem, o ile mechanicznie jest twardo to cierpi na inne bóle, rdza, tapicerka co może pochłonąć rownie dużo co remont silnika
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

09 Sie 2023, 12:42

Może 1,9 tak chociaż wątpie czy AGR/ALH zrobi ktokolwiek. Natomiast 1,8T te pierwsze na lince jak w latach 80 AGU/AEB/AJL gdzie trzeba wyciągać sterownik, lutować, zły program to kość leci do kosza itd to bardzo wątpie.
Do tego niestety brak boostu, wąska sonda i zero możliwości diagnostyki.
Pomijając że oryginalna przeplywka Bosch do tych silników to 2 tys zł, bez tego takie auto nie jedzie, a 20 latków nie stać na takie koszta.

Albo może zrobi ktoś program ale za 2500 zł. Generalnie szybciej i łatwiej zrobić x-aut nowszych za tę samą kasę.

Jedyna opcja fajna to zakup oryginalnego sterownika z AJL 180 i wrzucenie do AGU i mamy 180 koni przy 0,8 bara doładowania ale to też zabawa itd.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 761
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0

09 Sie 2023, 15:10

Panowie ten srebrny super doinwestowany, dostałem skany faktur, nowe opony Continental, akumulator Centra Futura, sonda Bosch, serwis olejowy 3 miesiące temu, jakiś czujnik wału/wałka wszystko ori
zaciski nowe dwa TRW, pozostałe po regeneracji.

Może warto go sprawdzić?
Jaruś27
Nowicjusz
 
Posty: 15
0

09 Sie 2023, 15:34

galakty napisał(a):ale ojciec pozbył się 1.6 MPI kilka lat temu za 3000 zł i nie wyobrażam sobie wydać więcej na to coś, gdzie plastiki we wnętrzu się wycierają od samego patrzenia


a dzisiaj by sprzedał za 2x3000, 3x3000

Ja tez miałem Astrę G 1.8 lpg sprzedaną za 3500, dzisiaj bym sprzedał za 7000

NIe patrzmy na poziom cen bo to co było kiedyś a to co jest teraz to jest niebo a ziemia, tanio juz było, ceny się pozmieniały diametralnie na wszelkie produkty 2X w ciągu 2 ostatnich lat.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286
0

09 Sie 2023, 15:38

Jaruś27 napisał(a):Panowie ten srebrny super doinwestowany, dostałem skany faktur, nowe opony Continental, akumulator Centra Futura, sonda Bosch, serwis olejowy 3 miesiące temu, jakiś czujnik wału/wałka wszystko ori
zaciski nowe dwa TRW, pozostałe po regeneracji.

Może warto go sprawdzić?


to że olej i akumulator nowy to nie oznacza że od razu nie wiadomo jak doinwestowany. :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286
0

09 Sie 2023, 17:41

Mam taką listą co było robione na przestrzeni lat:
- regeneracja rozrusznika
- nowy alternator Bosch
- Wymiana płynu hamulcowe ATE co 2 lata
- Wymiana sprężyń KYB/przód
- Wymiana amortyzatorów Sachs
- Tuleje, sworznie, łączniki Lemforder
- Nowy zawór DV ASO
- Nowy zawór N75 ASO
- Wymiana dźwigni zabieraka biegów
- czujnik wału Bosch
- czujnik wałka ASO
- Poduszki silnika/skrzyni Lemforder
- co roku świece NGK
- nowa odma ASO z zaworem
- nowa pompa paliwa Siemens
- nowe uszczelki kolektora i turbo Elring
- nowa turbina K03-052
Jaruś27
Nowicjusz
 
Posty: 15
0

09 Sie 2023, 19:02

toyman40 napisał(a):Ja tez miałem Astrę G 1.8 lpg sprzedaną za 3500, dzisiaj bym sprzedał za 7000


Taa chyba w snach..

toyman40 napisał(a):tanio juz było, ceny się pozmieniały diametralnie na wszelkie produkty 2X w ciągu 2 ostatnich lat


Większość cen była wywindowana bo Ukraina przyjedzie i kupi,teraz już tak nie ma a niektórzy dalej wołają kosmiczne ceny.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

09 Sie 2023, 20:14

Barol napisał(a):Większość cen była wywindowana bo Ukraina przyjedzie i kupi,teraz już tak nie ma a niektórzy dalej wołają kosmiczne ceny.


Jak jest dobry egzemplarz to nikt nie sprzeda za bezcen, wartość pieniądza spadła, ja moją Astrę sprzedałem za 3500 handlarzowi który ja sprzedał za 5500... a jak patrzę na ceny teraz to teraz za 6000-7000 tys to bym sprzedał zwłaszcza że był silnik 1.8 (a nie 1.4) i wypas był plus mnóstwo nowych części :lol:

Jaruś27 napisał(a):Mam taką listą co było robione na przestrzeni lat:

na przestrzeni lat (10) to ja w Astę G wpakowałem 15 000zł :lol:
W tym 1 rozbiórka silnika i wymiana uszczelniaczy i pierścionków bo olej łykała to jakoś mnie kosztowało 4000zł - 5000zł :lol: i sprzęgło kpl wykończyłem , nówka założona za kilka stówek i naprawa sterownika silnika też kilka stówek,
jakieś tam czujniki, paski, rolki, świece nawet tego nie będę liczył
Ale auto cały czas jeździło Polska-NIemcy-Dania...
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286
0

09 Sie 2023, 21:21

Ale kogo to obchodzi?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0