Golf IV 1,9 TDI 110koni jazda ekonomiczna

26 Sie 2012, 11:51

pytanie tak jak w temacie, posiadam samochod od piatku i chcialbym dowiedziec sie jaki jest najlepszy moment obrotowy aby zwiekszyc/zredukowac bieg aby auto spalalo jak najmniej ?
przegladalem troche internet i znalazlem mniej wiecej cos takiego z roznych zrodel :

zwiekszyc bieg - 2500(przy zimnym silniku)-3000 obrotow(przy rozgrzanym)
zredukowac bieg - ponizej 1200 obrotow


kręcić silnik do 2900 obrotów na 1 biegu i wrzucić 2 bieg
kręcić silnik do 2800 obrotów na 2 biegu i wrzucić 3 bieg
kręcić silnik do 2600 obrotów na 3 biegu i wrzucić 4 bieg
kręcić silnik do 2500 obrotów na 4 biegu i wrzucić 5 bieg

jazda ciagla : Poniżej 1400-1500 obrotów

zgadzacie sie z tym ? podkreslam ze najwazniejsza dla mnie jest jazda ekonomiczna i oczywiscie nie dobijanie auta:) dzieki za odpowiedzi
kejczu1989
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 18 02 2009

27 Sie 2012, 20:23

To dane dla benzyny podałeś głównie. Ekonomicznie w dieslu jest zmieniać przy 2 tyś obrotów na bieg wyższy, nie kręcić go wysoko i nie wciskać gazu do dechy. Podstawa to utrzymywanie stałej prędkości.
łejn
Początkujący
 
Posty: 52
Miejscowość: Lbn
Prawo jazdy: 06 01 2010
Auto: Nie mam

27 Sie 2012, 20:56

Dużo zależy od charakterystyki silnika. Teoretycznie im niżej auto osiąga maksymalny moment obrotowy tym szybciej można zmieniać bieg.

Ja swoje auto zazwyczaj kręcę do 2300-2500 rpm, przy dynamicznym przyspieszaniu do 3 tys. Więcej nie ma sensu - to nie benzyna.
Los_Dawidos
Aktywny
 
Posty: 351
Prawo jazdy: 05 08 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Opel Astra
Paliwo: Diesel

27 Sie 2012, 23:06

tak mi sie wydawalo wlasnie ze cos za spore sa to obroty. 2tys-2,5tys to chyba max, bo czuje po ryku silnika ze ponad 2,5 to za duzo
kejczu1989
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 18 02 2009

30 Sie 2012, 20:23

Peugeot 207 HDI "lubi" zmianę przy ok. 2500rpm. Wtedy przyspiesza sprawnie i jednocześnie są to odpowiednie obroty pod względem ekonomiki. W czasie jazdy niskie/za wysokie obroty silnika można wyczuć po pracy motoru. Peugeot natychmiast "rzuca się" gdy jadę zbyt eko - zaczyna być czuć drgania.
Generalnie z ekonomią trzeba wyczuć sprawę, a to zajmuje pare km. Każde auto inaczej jeździ. W 110KM masz zmienną geometrie w turbinie, więc ten silnik nie lubi zbyt niskich obrotów. Lepiej mu mruczeć przy 3000rpm niż 1200-1500rpm.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...