Gorące Felgi

22 Maj 2014, 17:22

Witam. Mam w sumie nie problem, a pytanie. Zacząłem zwracać uwagę na temperaturę moich felg po tym jak pewnego dnia zapiekł mi się zacisk i z koła po prostu krótko mówiąc poszedł dym :D.

Zostało to naprawione. Koła obracają się swobodnie na podnośniku ( najmniejszym palcem można pokręcić ). Auto toczy się bez żadnych oporów. Dzisiaj stałem w korku przez około 20 minut. Wiadomo gaz i hamulec non stop. Po dojechaniu do domu dotknąłem przednich felg i były gorące, a okolice piasty parzyły. To jest normalne ?? Dodam, że auto ma z tyłu hamulce bębnowe lecz felgi z tyłu są po prostu zimne. Jest to skoda felicia'97. Klocki i tarcze z przodu są na pewno ok.

Nie wiem po prostu czy takie temperatury felg i okolic piasty są normalne przy staniu w korku. Jak uważacie ?

EDIT : Na pewno nie są to też zajechane łożyska bo podczas jazdy w trasie po zatrzymaniu się okolice piasty są delikatnie letnie a felgi zimne.
Andrew7826893
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam

23 Maj 2014, 10:24

Podczas jazdy w korku, to raczej może być normalne - jak felgi nie było gorące. W takiej jeździe więcej używasz przecież hamulca niż gazu.
Sprawdz, czy po normlanej jeździe są ciepłe felgi. JAk nie, to myślę, że nie ma się czym przejmować.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Maj 2014, 17:01

Po jeździe w trasie felgi są praktycznie zimne a okolice piasty są letnie
Andrew7826893
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam

24 Maj 2014, 17:19

Andrew7826893 napisał(a):Auto toczy się bez żadnych oporów

Na przeglądzie zanim diagnosta sprawdzi siłę hamowania sprawdza opory toczenia - patrz na ekran.. Dowiesz się wiele o swoim pupilku.. możesz też poprosić o wydruk i w domu na spokojnie przeanalizować dane..
Andrew7826893 napisał(a):To jest normalne ??

Taaa, zdarza się..
Andrew7826893 napisał(a):felgi są praktycznie zimne a okolice piasty są letnie

No to w porzo..
Andrew7826893 napisał(a):auto ma z tyłu hamulce bębnowe lecz felgi z tyłu są po prostu zimne

Hamulce z tyłu nie hamują - po to jest korektor siły hamowania.. Inaczej po każdym naciśnieciu na pedał leżałbyś w rowie..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

24 Maj 2014, 17:44

silvo44 napisał(a):Hamulce z tyłu nie hamują - po to jest korektor siły hamowania.. Inaczej po każdym naciśnieciu na pedał leżałbyś w rowie..

Trochę nie tak :oops: Hamulce są po to by hamowały.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

24 Maj 2014, 17:59

kant95 napisał(a):Trochę nie tak

Tak, tak - tylne hamulce hamują, ale z dużo mniejszą siłą niz przednie (nie blokują się - sorry za nieścisłość) -.. jeśli nie wierzysz - KOREKTOR
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Smog w samochodzie - czy to możliwe?
    Wielu kierowców sądzi, że osoby poruszające się samochodem są w mniejszym stopniu narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń powietrza niż rowerzyści czy piesi. Tymczasem kierowcy nie mogą lekceważyć problemu smogu, ...

24 Maj 2014, 22:23

Dziś zauwazyłem ze lewa felga jest duzo mniej ciepla niz prawa. Coś jednak musi byc na rzeczy.
Andrew7826893
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam

27 Maj 2014, 11:13

Lepiej zrobić porządek z hamulcami niż przekonać się na własnej skórze, że z hamulcami jest coś nie tak.
Wiesman
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 07 08 1980
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Audi A4
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Maj 2014, 10:34

Dla spokoju zdemontuj zaciski i dokładnie je wyczyść. Mogą być zabrudzone prowadnice zacisków. Przy okazji zwróć też uwagę na osłonki ( gumki ) osłaniające tłoczki - jak któraś będzie zużyta ( potargana, poszarpana, zbutwiała ) to wymień. Są one bardzo ważne, bo jak brud dostanie się na tłoczek, to będzie się on zacinał.
Ale póki co to tragedii nie widzę.
Nie wpisałeś w profil jakie masz autko, a to też ważne - jak w aucie jest automat, to grzanie się felg jest najnormalniejsze. I po jeździe w korku czy w mieście felgi zawsze będą cieplejsze niż w aucie z manualem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000