Grande Punto 1.4 8V - rozrząd, olej i płyn w chłodnicy

09 Wrz 2018, 15:41

Witam Was serdecznie.
Będę miała do was sporo pytań - proszę mnie nie odsyłać do Google, bo od 2 tygodniu już czytam na ten temat. Potrzebuje konkretów w jednym miejscu.

W następnym tygodniu utylizacje już swojego wysłużonego lanosa i na 80 % będę posiadaczką Grande Punto z silnikiem 1.4 8 v 70 koników 2009 rok, 70 tyś przebiegu (wiem podejrzane, ale przyjrzymy się temu) zkilmą

Jakich informacji potrzebuje (jak na kobietę przystało, jestem troszkę zielone w takich tematach). Po zakupie będę chciała na start wymienić rozrząd, olej i płyn w chłodnicy.

Mam kupić jakiś zestaw, czy kupić wszystko osobno ? Jak to wygląda ? Rolki, napinacz, pasek osobno i pompę wody? Jeśli tak, jakich firm ? Od razu mówię, że nie chce wkładać tam byle czego. Jak już robić to porządnie.
Jaki olej kupić ? Wyczytałam, że 5W40 - zakładam, że nie jest gorszy wlany.
I jaki płyn do chłodnicy ?

W lanosie mam nówka sztukę akumulator (ma 5 miesięcy) 12 60Ah 540A jeszcze na gwarancji. Przez myśl przeszło, że może by się udało przełożyć do nowego auta. Zakładam z góry, że będzie za słaby, ale zapytać zawsze można. Jakich paramentów akumulatory macie w swoich kropkach ? Myślicie, że jak coś uda mi się sprzedać używany akumulator ? Jak nie dam znajomym do przełożenia za free.
W lanosie mam też nówki sztuki opony 14". Jaki jest standardowy rozmiar koła grande ?
Kraska29
Obserwowany
 
Posty: 2
  • 09 Wrz 2018, 18:34

    Co do rozrządu to proponuje kwestie zakupu zostawić mechanikowi z tego względu ze jakby cos tam sie z nim stało po wymianie to nie będziesz miała prawa do reklamacji na usługę. Standardowo pasek Conti reszta może bym np INA.
    Olej
    Do Twojego auta idzie syntetyczny 5w40 zgodny z ACEA C3, marka temat rzeka, każdy poleci to co uważa za odpowiednie.

    Akumulator
    Zalecany to 44ah o wymiarach 175x175x190
    Twoj moze się nie doładowywać no chyba ze sporo jeździsz.
    Opony 175/65/15
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16697
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    09 Wrz 2018, 19:14

    Bardzo dziękuje za odpowiedź :)
    Kraska29
    Obserwowany
     
    Posty: 2

    10 Wrz 2018, 06:27

    Wymiana rozrządu w tym silniku jest chyba jedną z najtańszych na rynku, więc wymieniał bym cały komplet najlepiej INA - powiedz tak w sklepie. Czasem warto żeby np. pasek zamawiał mechanik bo te paski lubią czasem występować w 2-3 wersjach.
    mateusz9986
    Zaawansowany
     
    Posty: 896
    Miejscowość: Wałycz
    Prawo jazdy: 0- 3-2010
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Renault Megane II ph II
    Silnik: 1.6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
      Nowa Dacia Duster na wyższym poziomie
      W designie zewnętrznym Nowej Dacii Duster pojawiają się zmiany podkreślające jej terenowy charakter. Zmienia się również wnętrze, w którym zobaczymy nową deskę rozdzielczą, nowe tapicerki, nowy zespół ...