Grande Punto 2008 - problem ze wskazówką płynu chłodniczego

17 Gru 2013, 17:35

Po odpalenia zimnego silnika, wskazówka płynu chłodniczego pokazuje maksimum, wyskakuje ostrzeżenie o przegrzaniu silnika i nakazuje przerwanie jazdy. Po kilkunastu sekundach wskazówka spada na sam dół. Czy to normalne, czy jest jakiś faktyczny problem?
krzysiek67
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Grande Punto 2008
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

17 Gru 2013, 18:00

krzysiek67 napisał(a):Po odpalenia zimnego silnika, wskazówka płynu chłodniczego pokazuje maksimum, wyskakuje ostrzeżenie o przegrzaniu silnika i nakazuje przerwanie jazdy. Po kilkunastu sekundach wskazówka spada na sam dół. Czy to normalne, czy jest jakiś faktyczny problem?


To na bank jest faktyczny problem... Jeden z najważniejszych wskaźników w samochodzie... A po tym jak spadnie na dół to już działa poprawnie??? Odczytywałeś błędy z kompa??? Poza tym wszystko jest ok??? Zawsze tak jest??? Radze sprawdzić, ilość płynu chłodniczego, czy układ nie jest zapowietrzony, wszystkie masy, ładowanie i stan aku.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

17 Gru 2013, 19:01

Po tym jak spadnie, wszystko jest ok. Komputer nie wykazał żadnych błędów.
krzysiek67
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Grande Punto 2008
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

17 Gru 2013, 23:28

krzysiek67 napisał(a):Po tym jak spadnie, wszystko jest ok. Komputer nie wykazał żadnych błędów.


W takim razie tutaj na 99,9% jest przyczyna Twojego problemu :ok:.

Vermin napisał(a):Radze sprawdzić, ilość płynu chłodniczego, czy układ nie jest zapowietrzony, wszystkie masy, ładowanie i stan aku.


Zacznij od podmianki lub porządnego naładowania aku. A może masz za mało elektrolitu po prostu???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

19 Gru 2013, 10:56

A ja proponuję sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik. Można to zrobić miernikiem używając omomierza, tylko trzeba mieć rozpiskę rezystancji w stosunku do temperatury. Najprędziej zrobi to mechanik.
Wcześniej proponuję sprawdzić przewód od tego czujnika, czy czasem nie jest gdzieś uszkodzony lub luźny na zacisku przy czujniku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Gru 2013, 16:12

MotoAlbercik napisał(a):A ja proponuję sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik. Można to zrobić miernikiem używając omomierza, tylko trzeba mieć rozpiskę rezystancji w stosunku do temperatury. Najprędziej zrobi to mechanik.
Wcześniej proponuję sprawdzić przewód od tego czujnika, czy czasem nie jest gdzieś uszkodzony lub luźny na zacisku przy czujniku.


Można to jak najbardziej zrobić :wink:. Jednak komputer raaaczej by wypluł błąd owego czujnika. Poza tym po tej sytuacji czujnik już działa prawidłowo. Dzieje się to tylko po odpaleniu. Za to ja spotkałem się już dwa razy z identyczną sytuacją we włoskich samochodach i w obu przypadkach winny był akumulator. Gdy przyszła zima aku był "bardziej rozładowany" i elektryka zaczęła wariować. W obu moich poprzednich doświadczeniach sytuacja dot. wskaźnika temperatury w dokładnie identyczny sposób i pomogło uzupełnienie poziomu elektrolitu w aku i jego późniejsza (na przyszłą zimę nowy) wymiana.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kurs prawa jazdy – najpierw badanie, potem szkolenie
    Zapisanie się na kurs prawa jazdy to pierwszy krok do wolności i niezależności, jaką dają własne cztery kółka. Zanim jednak przystąpimy do teoretycznej czy praktycznej nauki, musimy zdobyć zaświadczenie lekarskie o ...