Hamowanie awaryjne z abs i bez abs-u na ZAKRĘCIE

25 Lis 2008, 11:26

Qba25:
przeczytaj dokładnie to co napisałem na forum rajdowym... na forum rajdowym też pisałem o korektorach siły hamowania i rozkładzie sił koła zewnętrzne i wewnętrzne.......jak pisałem że jade na 100% przyczepności tyłu i przodu to trzeba to rozumieć że suma sił tarcia na kole tylnym zew i tylnym wewnętrznym została wykorzystana w 100%.......


a tak w ogóle to chodziło mi o zależność siły odśrodkowej do siły która może być wykorzystana do hamowania (odpowiedz dostałem)
...ja wiem o tym wszystkim o którym Ty napisałeś, biore to pod uwage ale jak bym tak rozwlekał (precyzował) temat to by tu trza było z 1000 postów napisać....tak więc mam zależność "przyczepność boczna- przyczepność do hamowania" i zostają tylko treningi i wyczucie hamulca......


przeczytaj wszystkie moje posty jak nie będziesz zmęczony........
v8
 
0

25 Lis 2008, 12:05

i jeszcze jedno do Ciebie Qba25:
jak mam jakiś problem (np.tak co teraz z hamowaniem...) i chce dostać odp. na forum to zadaje pytania , podaje przykłady które i tak są niejednoznaczne bo ciężko napisać coś w kilku zdaniach jednoznacznego żeby ktoś kto to czyta nie zmęczył sie. i teraz po odpowiedziach widze czy zostałem zrozumiany. jeżeli nie daje jakieś przykłady żeby czytającego (rajdowca) naprowadzić na to "o co mi chodzi" . teraz znowu te przykłady są niejednoznaczne ale rajdowcy zrozumieli o co mi biega. jeżeli "postronne" osoby nie załapały o co mi chodzi to lache na to kłade. bo mi chodziło żebym zrozumiany przez rajdowców (czyli te osoby które mają wiedze która mnie interesuje). zostałem w sumie zrozumiany i dostałem informacje od Nich o które właśnie mi chodziło.

a że ty zrozumiałeś mnie inaczej (bo ja pisałem troche niejednoznacznie) to trudno :D

ja już mam informacje o które mi chodziło i można zamknąć ten temat :D (tylko nie widze przycisku do zamykania)
v8
 
0

26 Lis 2008, 00:20

Witaj v8!
Może powinienem wcześniej napisać, że nie do końca podobał mi się Twój sposób wypowiedzi (czyt. odnoszenia się do innych) na forum. Uważam, że był mało grzeczny i nieco pyszałkowaty, ale mogę się mylić... Na pewno nie mylę się jednak uważając, że używanie wulgaryzmów na forach nie świadczy o kulturze osobistej.
Nadal sadzę również, że odpowiedź, którą chciałeś otrzymać, jest "patykiem po wodzie pisana". Jest tak wiele zmiennych, o których wspominałem wcześniej, że w sumie odpowiedź "w procentach" nie ma sensu. Masz 5% przyczepności Z ILU/Z CZEGO? 5% z tony to więcej niż 5% ze 100kg, choć oba to 5%. Odpowiedź nie daje Ci więc wiedzy, jak mocno możesz "wdepnąć" hamulec! Szkoda, że nie poprosiłeś o odpowiedź w milimetrach, jak głęboko możesz "wdepnąć" pedał...
Jeśli jednak zaspokaja to Twoją chęć uzyskania odpowiedzi od "praktyków", wszystko OK.
Szerokości!
Qba25
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Góry
0

27 Lis 2008, 17:08

Jak już pisałem,w samochodzie nie da się określić granicy przyczepności.Wpływa na to wiele,wiele rzeczy,o których pisałem.A nawet ilość paliwa w zbiorniku,bo to przecież obciążenie samochodu,które również ma na to wielki wpływ.No i już wspomniane przeze mnie zmiany parametrów technicznych samochodu,które ulegają zmianie po każdej trasie.
O granicy przyczepności może mówić kierowca samochodu rajdowego,który zawodowo się tym zajmuje.Niestety nasze drogi to nie tor rajdowy,ani doświadczalny.Uważam,że ten temat może być zbyt niebezpieczny dla wielu zwykłych użytkowników dróg,a dyskusja do niczego nowego nie prowadzi.Autorowi tego tematu,jeżeli nadal ma ochotę o tym dyskutować,mogę tylko zaproponować powrót na forum rajdowe i chciałbym mieć nadzieję,że nie będzie robił na drodze takich numerów o jakich myśli i tu pisze...
Temat zamykam.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco, nie ignoruj znaku P-21
    Są takie miejsca na drodze, które zgodnie z przepisami prawa powinny być omijane przez kierowców. Jednak niektórzy kierujący, widząc pasy wyznaczające powierzchnię wyłączoną z ruchu, czyli znak P-21, ...